Overnachten in Oostende (B)

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
trevE
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 19:35
Locatie: De Kempen

Overnachten in Oostende (B)



Bericht door trevE »

Ben afgelopen Paasweekeide naar Oostende geweest.

Alle (veel te kleine) camperplaatsen bezet natuurlijk door andere camperaars waarvan er sommige menen meer dan een vak nodig te hebben en alleen aan zichzelf denken.

Maar allee dan had nog niet iedereen een plaatsje kunnen bemachtigen want het was ontzettend druk met campers.

Op aanwijzingen van een heel vriendelijke politieagent mijn camper een stuk verder in een doodlopende laan zonder bewoners geparkeerd.

Parkeren op een (gratis) plaats voor personen auto's in de buurt van de camperplaats was volgens hem uitdrukkelijk verboden voor campers....en hier werd ook zonder pardon voor verbaliseerd.

De volgende ochtend met luid gebons wakker gemaakt...."politie"...."weg met die camper hier"...."jullie zijn aan het camperen".... beet hij ons toe.

Ik verdedigde mij door te zeggen dat ik door een collega van hem hier naar toe gestuurd was en dat ik volgens de borden hier legaal stond.

"Niks mee te maken" beet hij ons toe "Ik ben niet van gisteren, jullie zijn aan het camperen"...."en nu wegwezen of een bon".

Omdat ik een klein beetje op de hoogte van de Nederlandse wetgeving ben (maar niet van de Belgische) heb ik mijn camper 50 meter vooruit gereden (camper verplaatst op zijn aanwijzing) en ben lekker gaan wandelen ( er stonden nog tientallen andere campers her en der in de straten van Oostende geparkeerd) en nog een dag gebleven zonder dat er een prent onder de ruitenwissers zat.

En om een lang verhaal wat korter te maken....wie kan mij vertellen wat wel en niet mag in Oostende en in andere andere Belgische steden?

Ben ook op de hoogte dat het bij de vuurtoren gedoogd wordt maar dat was door de dichte mist nu geen optie voor ons.

Ondanks dit wat stroeve begin van het camperseizoen en de plaatselijke dikke mist....toch ontzettend genoten van de Belgische gastvrijheid!

Evert.
Gebruikersavatar
Louissa
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 10:57
Locatie: Hasselt (Ov)

Oostende



Bericht door Louissa »

Hallo,
Wij hebben het afgelopen Paasweekend ook een nacht in Oostende gestaan. Zaterdagavond hebben we aan de Kaai in Antwerpen gestaan, we waren hier nog niet eerder geweest, maar lazen zo vaak op dit forum dat je daar goed kon staan, ook al is het eigenlijk niet meer toegestaan. Er stonden wel 50 campers,en we hebben geen enkel probleem gehad. 1e Paasdag kwamen we pas s 'avonds aan in Oostende, voor de eerste keer, dus we wisten geen plaatsen,maar hebben toch een plaatsje gevonden op een klein parkeerterrein aan de Acaciaweg/straat in het zuiden van Oostende, net naast de grote straat die achter de flats aan de boulevard staan. Hier stonden toen ook al 2 campers en later kwam er nog een bij. Overdag hebben we geparkeerd op een soort afgesloten viaduct net boven het station. 2 minuten lopen naar het centrum en de haven. Ondanks de mist wel een leuke dag gehad. Daarna weer naar Antwerpen, waar we nog een laatste nacht op de Kaai hebben gestaan.
Wat ons betreft voor herhaling vatbaar.

Veel plezier in jullie campers,
Louissa :lol: :lol:
Lekker op pad met een Knaus Traveller 625.
Plaats reactie