Overnachtingsplaats Kornwerderzand

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Walkabout
Berichten: 1453
Lid geworden op: vr 27 jun 2003, 13:24
Locatie: Hunnebedcity (Borger)

Overnachtingsplaats Kornwerderzand



Bericht door Walkabout »

Enige tijd geleden kreeg ik van iemand door dat de overnachtingsplaats Kornwerderzand d.m.v. een slagboom is afgesloten. Nu ontvang ik gisteren weer een mailtje dat er helemaal geen slagboom aanwezig is en dat ze er gewoon stonden te overnachten met de camper.

Nu is mijn vraag: Wie is er deze maand nog geweest en heeft hier het juiste antwoord op. Want van die twee tegenstrijdige mailtjes die ik ontvangen heb raak ik even de weg kwijt hoor :?

Groetjes Gonda
Nico
Berichten: 832
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 7:57
Locatie: Rotterdam
Contacteer:



Bericht door Nico »

wij zijn daar op oudejarsdag en nieuwejaarsdag langs gereden en hebben gezien dat er een aantal campers stonden. Dus ik denk niet dat het afgesloten is.

Nico
Olof en Belinda
Berichten: 1371
Lid geworden op: za 31 jan 2004, 16:18



Bericht door Olof en Belinda »

Wij zijn van het weekend naar Martin in Friesland geweest, en hebben een kijkje genomen bij Kornwerderzand, waren er nog nooit geweest. Je kon gewoon de parkeerplaats oprijden, stond einde van de dag 1 camper. Je kon doorrijden tot bij de sluizen. Bij de sluizen was wel een slagboom, toegang op eigen risico, maar slagboom stond open.
Gr. Belinda
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1898
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:



Bericht door Rob66 »

De camperplaats is niet bij de sluizen maar aan de andere kant van de weg, dus echt aan de Waddenzee.
Vanuit Friesland gezien moet je de afslag nemen. Dan rechtsaanhouden, het lijkt alsof je het fietspad oprijdt. Voordat het echt het fietspad wordt rechts naar beneden rijden. Je bent nu op camperplaats Kornwerderzand.

Vanuit Noord-Holland gezien;
Afslag Kornwerderzand nemen
Rechtsaf en dan weer rechtsaf
Dan meteen weer linksaf met de weg omhoog
Deze weg gaat naar links over de snelweg
Aan het einde linksaf en rechtsaanhouden en het lijkt alsof je het fietspad op gaat
Voordat het echt het fietspad wordt rechts naar beneden rijden. Je bent nu op camperplaats Kornwerderzand.

Veel plezier op deze mooie plek.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Gebruikersavatar
Trudie67
Berichten: 3934
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:05
Locatie: Veluwe

Re: Overnachtingsplaats Kornwerderzand



Bericht door Trudie67 »

Ik kom er net vandaan. Was wel blij met bovenstaande route. Afslag kornwerderzand, maar dan? Toen herinnerde ik mij bovenstaande uitleg
De aanrij route is nog niks veranderd

Lekker dagje uitwaaien.

Er staat een groot bord bij de ingang. Dagrecreatie....overnachten verboden.
Jammer want het is daar zo mooi
Pilote r450 1989
Hymer camp 594 1995
Adria Coral s 670 slt 2010

Wie zijn geluk niet kent, leeft arm in rijk bezit.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Overnachtingsplaats Kornwerderzand



Bericht door thole »

Hoi Trudy,
we hebben begin augustus hier een paar dagen gestaan, het werd gewoon gedoogd om te overnachten.
Er waren toen veel campers: http://www.camperreisverslagen-thole-ev ... ajaar-2018
zie bij 07-08-2018.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Overnachtingsplaats Kornwerderzand



Bericht door hurktoilet »

Een draadje van dertien jaar oud. Kunnen we in ieder geval niet klagen dat de zoekfunctie niet gebruikt is:-)
Bordje dat het een dagrecreatieterrein is staat er vermoedelijk zo ongeveer vanaf de aanleg van de Afsluitdijk. In de praktijk rijden politie (en douane) af en toe een rondje over het terrein. Gewoon vriendelijk je hand opsteken, en je krijgt een dito reactie. En nergens zwerfvuil of illegaal geleegde toiletten.
Zo kan het dus ook. Schoolvoorbeeld voor heel Nederland (en de rest van de wereld). :cheers:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Overnachtingsplaats Kornwerderzand



Bericht door B1gcheese »

En mocht je je afvragen hoe dat er uit ziet (inclusief de aanrijroute):

Laatst gewijzigd door B1gcheese op za 01 dec 2018, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Overnachtingsplaats Kornwerderzand



Bericht door thole »

het zal binnenkort wel gebeurd zijn met de vrijheid daar, maar even citeren uit ons verslag van 7 aug.
Er zijn werkzaamheden gepland aan de Afsluitdijk, de dijk gaat tussen 2018 en 2022 versterkt worden omdat er door de klimaatverandering meer water door de rivieren naar het IJsselmeer zal worden gevoerd. Door deze werkzaamheden zal de gedoogplaats hier verdwijnen, er zijn wel plannen om een officiële camperplaats aan te leggen.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Overnachtingsplaats Kornwerderzand



Bericht door Kroppie »

de gedachte is na deze zomer vast dat er minder water afgevoerd moet worden, dus misschien......

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Overnachtingsplaats Kornwerderzand



Bericht door hurktoilet »

Van de goede dingen die voorbijgaan. Wij hebben elkaar paar jaar geleden ontmoet op het inmiddels gesloten Piémanson in de Camargue... Kornwerderzand is er nog. Het enige devies: geniet er van zo lang het nog kan!
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Overnachtingsplaats Kornwerderzand



Bericht door thole »

:thumbup:
Gelukkig slagen we erin om nog overal vrije plekken te vinden , in Griekenland waar we nu zijn is dat helemaal geen probleem. :cheers:
de gedachte is na deze zomer vast dat er minder water afgevoerd moet worden, dus misschien......
Jos, ik denk dat beleidsmakers het verschil wel weten tussen het weer en het klimaat en de relatie daartussen :lol:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Overnachtingsplaats Kornwerderzand



Bericht door hurktoilet »

Eh tja, elke Griek spreekt op zijn minst twee woorden Engels: no problem :cheers:
Lekker relaxed sfeertje daar. Maar wie heeft die Grieken in vredesnaam wijs gemaakt dat Amstel bier is?
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie