Camperplaats Kampen

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Coral
Berichten: 2096
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 21:40

Camperplaats Kampen



Bericht door Coral »

Binnenkort moet ik in Katwijk zijn en ga dan met mijn camper om er daarna een paar dagen Duitsland aan te plakken via de route Flevopolder , Overijssel en Drenthe . De nieuwe camperplaats in Kampen lijkt me een goede tussenstop , vooral omdat ik pas laat in de middag vertrek uit Katwijk. Ik heb geen ervaring met nederlandse camperplaatsen vandaar de volgende vraag . Wie kan mij vertellen of er deze tijd van het jaar een redelijke kans is dat er bij aankomst in de avond nog plaats is. Het gaat om een doordeweekse dag.

Ik ben nooit in Kampen geweest en hoewel ik de camperplaats wel zal weten te vinden zijn tips om komende vanuit Dronten naar de camperplaats te rijden ook welkom.
Laatst gewijzigd door Coral op ma 06 sep 2004, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Hoi,

een vraagje voor de webmaster. :lol:
Elke ochtend, als ik naar mijn werk fiets, kom ik namelijk langs de camperplek. Vanochtend, om 07.30 uur, stonden er 3 campers.

De camperplek ligt op het grote parkeerplein bij het nieuwe stadhuis, pal naast de grote sporthal, die nog geen 2 weken geleden compleet is afgebrand. Omdat de restanten daarvan momenteel worden gesloopt, heeft de gemeente de camperplek een klein stukje opgeschoven...

Ondanks alles kun je er nog steeds prima overnachten, er staan bijna elke dag wel enkele campers. Door de week geen probleem, ik heb de plek nog niet "vol" gezien (max. 5 campers).

Wanneer je uit Dronten komt ga je gewoon rechtdoor richting centrum. Op de grote kruising met stoplichten, voorbij de BP-pomp aan de linkerkant, RECHTSAF. Je draait nu een 4-baans rondweg op.
Halverwege deze rondweg is de zaak opgebroken en MOET je met de omleiding mee naar links. Je rijdt nu langs het stadhuis, neem de eerste afslag LINKS en je bent op de parkeerplaats. Zoek de blauwe bordjes met het campertje :lol:

Onderstaande foto heb ik gemaakt voordat de sporthal (gebouw rechts) in de as werd gelegd.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Aloys op ma 06 sep 2004, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Anneke F
Berichten: 1461
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:46
Locatie: Friesland/Zweden

Kampen



Bericht door Anneke F »

Weet je de coördinaten ook Aloys?
Of is dat te veel gevraagd..................... :oops:
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Ik fiets er vanavond na het eten nog wel even heen, met mijn Garmin hand-GPS'je. Zal ik gelijk een nieuwe foto maken.

Je moet er wel wat voor over hebben he, zo'n website :? :lol:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Bakker Gerard



Bericht door Bakker Gerard »

Aloys schreef:Ik fiets er vanavond na het eten nog wel even heen, met mijn Garmin hand-GPS'je. Zal ik gelijk een nieuwe foto maken.

Je moet er wel wat voor over hebben he, zo'n website :? :lol:
Hang je er toch gewoon een collectebus bij t.b.v. Aloys.... :roll:
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Hierbij vast een nieuwe foto, de coordinaten zal ik straks even eronder zetten.
Op de achtergrond het karkas van de afgebrande sporthal. De meeste rommel
(een gigantische puinhoop van verwrongen staal) is de afgelopen week reeds
afgevoerd. Er staat nog een stuk overeind op de achtergrond, dat moet nog
worden afgebroken.

Afbeelding

Coordinaten: N 52'33"09,4 en E 5'54"46,6.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Anneke F
Berichten: 1461
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:46
Locatie: Friesland/Zweden



Bericht door Anneke F »

Bedankt voor je moeite....................
Sjef
Berichten: 1124
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 21:31
Locatie: Veghel



Bericht door Sjef »

Wij zijn een week of 8 geleden daar ook geweest, er was veel hangjeugd bij deze camperplek en tot laat bleven ze maar crossen met hun auto's en brommers en we voelde er ons niet veilig (ook niet om de camper alleen achter te laten) toen zijn we sávonds maar bij de haven gaan staan, waar het rustig was, politie was nog geweest en hadden ons gewoon laten staan.
Coral
Berichten: 2096
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 21:40

Camperplaats Kampen



Bericht door Coral »

Aloys, nog bedankt voor je info en de perfecte routebeschrijving. Mijn eerste ervaring met een nederlandse camperplaats is een feit en het was gelijk een goede ervaring. De bedoeling was om in Kampen alleen maar te overnachten. Toen ik 's avonds na aankomst nog even een wandelingetje maakte naar het oude centrum vond ik het zonde om de andere morgen direkt door te rijden naar Duitsland en heb ik er nog een dagje aangeplakt . Ik heb er geen spijt van gehad . Kampen is een interessante stad , ruim bedeeld met mooie groenvoorzieningen , en in het bezit van een mooi oud centrum .

Nog even iets over de camperplaats n.a.v. de volgende reactie.
Sjef schreef:Wij zijn een week of 8 geleden daar ook geweest, er was veel hangjeugd bij deze camperplek en tot laat bleven ze maar crossen met hun auto's en brommers en we voelde er ons niet veilig (ook niet om de camper alleen achter te laten) toen zijn we sávonds maar bij de haven gaan staan, waar het rustig was, politie was nog geweest en hadden ons gewoon laten staan.
De camperplaats is eenvoudig maar ligt erg gunstig t.o.v. het centrum en is 's avonds perfect verlicht. Ook mijn ervaring is dat de parkeerplaats waarvan de camperplek deel uitmaakt een ontmoetingsplaats van hangjeugd is. Bedenk wel dat hangjeugd , zoals dat gelukkig bijna overal het geval is , niet automatisch synoniem is aan criminele jeugd. Ik heb me geen moment onveilig gevoeld en heb de camper 's avonds met een gerust hart alleen achter gelaten.
Geluidsoverlast was er af en toe wel . Maar ja, je kunt nu eenmaal geen indruk op je maten maken als je mooi blinkend autotje of brommer niet flink wat decibels kan produceren. Al met al viel het best wel mee .
Antje



Bericht door Antje »

'Hangjeugd' en 'zeurouderen' hebben iets met elkaar gemeen, n.l. de een begrijpt de ander niet!!

Anneke...
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland



Bericht door hwendt »

Antje schreef:'Hangjeugd' en 'zeurouderen' hebben iets met elkaar gemeen, n.l. de een begrijpt de ander niet!!

Anneke...
Ik hoor het al Anneke je heb zeker geen hangjeugd voor de deur. U heeft geen vroege dienst en moet niet om 4.30 uw bed uit terwijl de bongo boxen om 24.00 uur nog om uw oren knallen. Tevens is het vaak de bron van kleine crimminaliteit.
U heeft waarschijnlijk een villa in een buitenwijk Ik weet na 30 jaar politieervaring precies wat hangjongeren zijn en wat zij voor overlast kunnen aanrichten.

De vraag is beter of de ouders van deze jongeren nog wel weten waar hun kinderen zijn en zonodig is komen kijken waar hun kinderen uithangen. Het is vaak niet het onbegrip van de ouderen maar de gemakzucht van de ouders. Als ik kinderen van 13 jaar om 24.00 uur nog op een hangplek zie hangen dan denk ik dat het niet erg is als je een z.g. zeurouder bent..

Nu ik teruglees hoort dit eigenlijk niet in deze topic. Tja ik liet mij even gaan maar moest het ff kwijt. Heb er momenteel veel mee te maken en weet dat er mensen letterlijk ziek thuis zitten omdat ze overspannen zijn van de hangjeugd.... Hangjeugd is trouwens ook niet het zelfde als een "Verzamelplaats voor jongeren "

Groetjes Hugo
Antje



Bericht door Antje »

Sorrie Hugo ik moet ff reageren!! Dat de een de ander niet begrijpt is toch niet zo verwonderlijk!! Er zit een wereld van verschil in!! En nee wij wonen niet in een villawijk en de een gaat om 3.30u eruit en de ander 5.30u(soms ook in het weekend), lijkt me vroeg genoeg. :wink:

gr. Anneke...
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland



Bericht door hwendt »

hoi Antje

Was ook zeker niet persoonlijk bedoeld en wou maar even aangeven dat hangjeugd wel degelijk voor een hoop problemen kan zorgen. Denk aan zaterdagavond bij de nachtbus in Weije.
In Oosterbeek houden ze soms autorace om 3 uur snachts en dat is toch ff schrikken als je lekker in ruste bent.
Natuurlijk is het wel zo dat we soms in het domein van deze jongeren staan. en dan dienen we er wel degelijk rekening mee te houden dat het soms hun plek is en wij de gasten zijn.


Groetjes Hugo
Antje



Bericht door Antje »

Hoi Hugo,
Wat je beschrijft over de nachtbus van Weije en de auto races in Oosterbeek heeft m.i. niets te maken met hangjongeren!!

Hangjongeren waren in Kampen al naast de sporthal denk ik?? En dan komen wij eraan en dan moeten ze ineens of stil zijn of weggaan.

Ergens heb ik wel meelij als ik kijk naar onze eigen jeugd en de ruimte die wij hadden, ook wij 'hingen' rond het dorp met onze Puchies en Avarossen, pettycoat en spuuglok en een stuyvesantje en we waren het helemaal!!

Gelukkig ben ik dat nog niet vergeten!!

gr. Anneke....
Plaats reactie