Fietsen in Tsjechie

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder



Bericht door petra en andre »

Sorry wij hebben geen routes, wel weet ik dat ze de laatste jaren wel met fietsroutes bezig zijn. Ik zie nl regelmatig de route bordjes, maar of ze ook op papier staan weet ik niet. Weet wel dat er geen fietspaden zijn en dat er gewoon op de autoweg gefietst wordt, wat zo hier en daar wel gevaarlijke situaties oproept.
Kon jullie plaatsje niet op de kaart vinden maar hoop dat het redelijk vlak is voor jullie, want er zijn toch wel behoorlijk veel "heuvels" in Tsjechie.
Groetjes Petra
axel
Berichten: 147
Lid geworden op: di 03 feb 2004, 21:21



Bericht door axel »

Als je naar volgenden link gaat kan je mogelijks nog wat info vinden.

http://www.zwerfautosite.be/phpBB2/view ... t=tsjechie
Gast



Bericht door Gast »

hallo,

wij zijn met nieuwjaar geweest om te skieen in het ertsgebergte redelijk dicht aan de duitse grens aan klinivec en bozidar zaten wij en daar zagen wij elke keer als we terug naar ons pension reden bewegwijzerde fietsroutes staan het is daar een prachtige omgeving een echte aanrader

groeten sandra :!: :!: :!:
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder



Bericht door petra en andre »

was net op het tsjechiese forum iets aan het op zoeken en kwam het volgende tegen. hoop dat jullie er wat aan hebben.
http://www.tsjechie.net/board/f32/fiets ... -7260.html
groetjes petra
Paul Masselink
Berichten: 187
Lid geworden op: di 15 feb 2005, 21:22
Locatie: Edam



Bericht door Paul Masselink »

Pravcika Brana is wel erg "heuvelachtig" de bergen daar gaan tot 1.400/1.500 meter. Ik zou bijv. Cesky Raj (Tsjechisch Paradijs) aan willen raden. Mooie fiets en wandelroutes.

Waar ook veel gefietst wordt is in het zuiden van Bohemen, namelijk SUmava. M.n. rond het Lipno-meer. (PS in Lipno bij de boulevard kun je goed "wild"staan zonder probelemen en bakker, restaurants, zwembad en natuur op loopafstand.

Paul
Paul
Plaats reactie