Frankrijk binnendoor

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Frankrijk binnendoor



Bericht door peter »

komende twee weken willen we naar zuidfrankrijk rijden, niet over de tolwegen maar binnendoor. wie weet een goede route en wie weet goede camperplaatsen onderweg??

peter
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19165
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Even uit het hoofd...

De Route du Soleil vanuit België/Luxemburg naar het zuiden, de tolweg
begint voorbij Nancy. Daar pak je de Route National, die eraan parallel
loopt, langs de Maas. Je komt langs mooie camperplekken, langs Dijon
(de Mosterdstad), door Bourgondië.
Zijn onderweg ook veel leuke plekjes bij wijnboeren (zie France Passion
op de Campersite:
http://www.campersite.nl/frankrijk/fran ... cepas.html )

Andere mogelijkheid: heen door de Elzas, dan doorsteken naar de Jura,
van daaruit naar het zuiden. Maar dat duurt wel langer :lol:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
theodorus
Berichten: 331
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 12:31
Locatie: omgeving Eindhoven



Bericht door theodorus »

Een (tolvrije) route die wij al jaren volgen en zeer goed bevalt omdat er veel overnachtingsplaatsen zijn met name in Auxerre en op de grote parkeerplaatsen tussen Clermont en Millau en de wegen veel bestaan uit snelwegen of driebaanwegen die met een camper goed te rijden zijn:
Geldrop
A67
Eindhoven
A2
(90km) Maastricht
E25
Luik
Richting Luik centrum
E25
Richting Bastogne/Luxemburg
E411/A4
(226km) Richting Namen/Brussel
N89
Bouillon
A34
(277km) Grens
Sedan
E43/E46
Richting Charleville-Mezieres
D977
Mazagran/Suippes
D977
(404km) Charlons-en Champagne/Marne
N77
(485km) Troyes
N77
(565km) Auxerre
N151/N7
(682km) Nevers
N7
Moulins
N9 (Grannat/Riom)
(840km) Clermont-Ferrand
A75/E11 Richting Montpellier
(913km Aire de Fayette)
(976km Aire de Lozere!!)
(1050km Aire de Aveyron)
(1082km) Millau
N9
(1208km) Bezier
Richting Valras plage
(1218) Serignan Plage

groeten THEOdorus
Gebruikersavatar
Dirk Pauwels
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 0:25
Locatie: Sint-Niklaas België



Bericht door Dirk Pauwels »

Reisroute naar Spanje zonder tol
In België zijn de groene wegwijzers voor autostrade's (allemaal gratis) en de blauwe voor gewone wegen. In Frankrijk is het andersom, kijk daar alleen naar de groene wegwijzers = route national, de witte zijn voor dorpen en de blauwe voor autostrades (met tol). Neem eerst de gratis autostrades Luxemburg, Metz, Nancy, Toul. Daar afrijden en de N74 nemen tot Neufchateau, daar de D74 nemen tot Langres, Slapen in Clefmont (D74) is een camperplaats aan de Maas met loosput en watervoorziening voor 2euro. Dan de N74 volgen tot Dijon, mooie baan maar geen bezienswaardigheden. In Dijon staat Lyon niet aangeduid, neem eerst Nevers en dan Beaune. In Chalon s/s ook geen aanduiding Lyon, ook Nevers nemen en dan Macon. Geslapen op de N6 aan km 50/51 aire de bois blanche. Aan Km 84 getankt bij Carrefour want de prijzen schommelen erg in Frankrijk, E. Leclerc is ook goedkoop. In Villefrance de autoroute nemen, richting Marseille en in Vienne er terug af, en de N7 nemen. Dit is een zeer mooi stuk waar U ontspannen zult rijden. In Montelimar door het centrum rijden (mooi). 23km voor Orange de N86 langs Pont-St Esprit volgen tot Nimes. Hier begint een moeilijk stuk tot Narbonne met veel rode lichten, neem hier liever de autostrade (10.1 euro). Dan verder de N113 en de N9 volgen, ik heb geslapen op een parking aan afslag Salses aan km paal 7, want op de N9 zijn geen goede parkings, wel veel maar niet beter dan een bushalte. Iets voorbij Le Boulou heb ik een camping opgezocht in Maureillas, camping Le Congo van Vlaamse mensen en zeer goedkoop. In Spanje de Nll volgen tot Barcelona. In Barcelona staan alleen wegwijzers naar Ronda noord en Ronda zuid, dit is geen stad maar betekend ring. Neem Ronda zuid en dan Tarragonna. Op de N340 is een mooie parking aan de zee aan km 1064. Aan km1032 is een parking te st Magdalena de Pulpis waar een weegbrug is. Voor 1.5 euro kun je daar Uw wagen eens wegen. In Sagunt de gratis autostrade nemen door Valencia. Daar moet je ergens kiezen tussen Allicante por interior en Allicante N332. Neem de linkerkant N332. Dan de N332 volgen die van Denia tot Benidorm door de bergen loopt (heel mooi). Benidorm was mijn eindbestemming, wie er ook naartoe gaat, neem playa levante.
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6769
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn



Bericht door janschrik »

Dirk, waarom neem je eigenlijk die route door oost-frankrijk, vanuit zwijndrecht zou het logiser zijn om door het westen te gaan en dan door centraal frankrij af te zakken naar spanje. Iedere A weg in frankrijk kent een N broertje zodat je ook wel op die manier aan de spaanse grens kunt komen.
Knaus TI Sport 650 2007
Gebruikersavatar
Dirk Pauwels
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 0:25
Locatie: Sint-Niklaas België



Bericht door Dirk Pauwels »

[quote="janschrik"]Dirk, waarom neem je eigenlijk die route door oost-frankrijk, vanuit zwijndrecht zou het logiser zijn om door het westen te gaan en dan door centraal frankrij af te zakken naar spanje. Iedere A weg in frankrijk kent een N broertje zodat je ook wel op die manier aan de spaanse grens kunt komen.[/quote]

Ik heb al meerdere wegen geprobeerd, en het komt er mij niet op aan van ergens heen te hollen voor mij moet gans de reis een belevenis zijn. en zo rijd ik aangenamer langs de oostkant dan langs Parijs. Ik neem er dan ook een week de tijd voor en geniet van de stadjs als beaune en montelimar. Daarom heb ik nog geen navigatiesysteem, ik heb het graag wat avontuurlijk. en niet de kortste of snelste weg maar de mooiste.
Ricky
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 14:59
Locatie: Eindhoven
Contacteer:



Bericht door Ricky »

Ben ik het helemaal mee eens, Dirk Pauwels. De vakantie begint zodra je in de kar stapt. Ik zit lekker met een goede kaart naast Kees. Hij rijdt, maar ik stuur! D.w.z. we bepalen globaal de richting en ik zoek de mooiste weggetjes. En wat we dan tegen komen is juist het avontuur. Voor ons dus ook geen GPS en computer.
Ric en Kees zijn blije rijders met een Rhein*Star van Hehn op een Ford Transit.
Ricky
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 14:59
Locatie: Eindhoven
Contacteer:



Bericht door Ricky »

Kees zegt:
Maar ik heb het dan ook getroffen met een vrouw die heel goed kaart leest, die op ieder moment weet waar we precies zijn. Heeft ze wat te doen onderweg en voelt ze zich ook een beetje nuttig! :shock:
Zonder gekheid: zo'n GPS lijkt me vooral wel handig bij de lange wilde wandelingen die wij maken, maar in de camper gaat er niks boven een vrouwelijke navigator!
Ric en Kees zijn blije rijders met een Rhein*Star van Hehn op een Ford Transit.
jkokje
Berichten: 7
Lid geworden op: do 23 okt 2003, 8:58
Locatie: Aalst



Bericht door jkokje »

Ook wij denken er aan om dit jaar naar de regio rond Benidorm een bezoekje te brengen, helaas kan ik me geen week heenreis en week terugreis veroorloven.
Welke alternatieve route als toch nog groene campertoeristen raden jullie aan ( dus maw met goede en veilige overnachtlocaties ) en toch zonder de tolwegen op te zoeken en er een race van te maken.
marten
Berichten: 451
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:21
Locatie: Leek



Bericht door marten »

Ricky schreef:Kees zegt:
Maar ik heb het dan ook getroffen met een vrouw die heel goed kaart leest, die op ieder moment weet waar we precies zijn. Heeft ze wat te doen onderweg en voelt ze zich ook een beetje nuttig! :shock:
Zonder gekheid: zo'n GPS lijkt me vooral wel handig bij de lange wilde wandelingen die wij maken, maar in de camper gaat er niks boven een vrouwelijke navigator!
Nou mijn vrouwelijke navigator stuur me dan wel de verkeerde kant op en kom ik met de camper niet op de plaats waar we heen willen :? dus gaat dat voor ons niet op Kees
Groet'n uut Grunn, van Marten
Han



Bericht door Han »

Wij gebruiken altijd de Michelin-bijbel en we weten altijd waar we zijn in Frankrijk. Goede reis en heel weer terug.
HanK.
Gebruikersavatar
GJHK
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 02 nov 2003, 2:37
Locatie: Slagharen

gps



Bericht door GJHK »

Voordeel van gps= je bent er wel eens kwaad op of hebt er ruzie mee onderweg, maar niet met je vrouw.
IN WINTERSLAAP
Antje



Bericht door Antje »

jkokje schreef:Ook wij denken er aan om dit jaar naar de regio rond Benidorm een bezoekje te brengen, helaas kan ik me geen week heenreis en week terugreis veroorloven.
Welke alternatieve route als toch nog groene campertoeristen raden jullie aan ( dus maw met goede en veilige overnachtlocaties ) en toch zonder de tolwegen op te zoeken en er een race van te maken.
Wij hebben de route zoals hierboven in sept. gereden en ik kan je zeggen dat je er geen week over doet.
Vanuit N-H naar Verdun(prachtige camperplaats), 2e dag naar Issoire(camping), je kan ook doorrijden naar Milau waar je net voor 'de klucht' rechts een camperplaats hebt. 3e dag naar Narbonne plage. Alles binnendoor, dus rustig rijden, boodschappen doen, uitgebreidt iets bezoeken, voordelig tanken. Hoe ver het dan nog is naar Benidorm weet ik niet, maar je doet er zeker geen week over. Vakantie begint bij instappen!! Gr. Anneke.
Plaats reactie