Camping Birkelt LaRochette - Luxemburg

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Blondie
Berichten: 2
Lid geworden op: do 25 aug 2005, 10:11
Locatie: Tongeren

Camping Birkelt LaRochette - Luxemburg



Bericht door Blondie »

Wij zijn op de terugweg naar huis (Na 3 weken zuid Frankrijk) langs LaRochette gereden om vrienden op te zoeken die daar logeerden op Canping Birkelt, en hoewel wij altijd campings mijden en voor camperplaatsen kiezen (dit was onze derde keer op camping in negen jaar camperplezier) moet ik zeggen dat dit een fantastiche meevaller was. Het is een vijf sterren camping die aan alle eisen voldoet en geloof het of niet , maar de prijs valt heel goed mee. De duurste periode (en daar zaten wij in) kost het er 30.50 euro per nacht, 2 pers., stroom en een extra tentje incl. Na 23 aug. is er al een beterkoop tarief van kracht. Daar komt dan wel nog 3.75 euro p. extra pers. bij als je met meer bent, maar ik verschoot er toch van hoe goedkoop het was in vergelijking met de zuiderse landen waar we al op 4 sterrencamping (in het hoogseizoen)prijzen zagen van meer dan 60 euro per dag zonder extra's. En het moet gezegd, er was echt niks af te keuren. Proper, vriendelijk, mooie plaatsen en het restaurant, de winkel en terrasjes waren beterkoop dan thuis! Hier gaan wij zeker terug. Als het weer even mee zit in de zomer kunnen wij voor de normale kosten van ons tankgeld naar het zuiden hier een week op camping staan, want het is maar enkele uurtjes van ons deur. Ons ga je daar nog zien en wie weet komen we dan ook eens iemand van het forum tegen ? :D :lol:
Groetjes
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19175
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Nog even en je verkoopt de camper! Voor wat dat opbrengt kun je met een caravan het hele jaar op die 5-sterren camping staan :lol:

Zo zie je maar weer hoe mensen verschillen: ik ben allergisch voor campings met meer dan 2 sterren: wij staan graag op een camping, als het maar een eenvoudige camping is, liefst voor doortrekkers.
In de Drome stonden we voor 11 euro/nacht op zo'n campingkje, en het had nog een zwembad ook! Dan blijven we voor de verandering eens 3 nachten, lezen een boek, en dan zwerven we weer verder. Naar camperplaatsen, langs wijnboeren etc.

Ik moet er toch niet aan denken dat ik op een 5-sterren camping in Luxemburg zou blijven hangen. Die heeft vast een animatieteam, een disco, bingo-avonden etc. etc. Vreselijk! :shock:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland



Bericht door hwendt »

Ja je gaat even bij vrienden op visite en gaat een paar dagen op deze camping staan. Dan is het doel dus je vrienden of kennissen en mag het rustig wat kosten. 30 euro is wel 65 oude harde guldens, en zeker niet goedkoop. tja het is wat je wilt en wat je eisen zijn.
Soms laten we ons in de 3 weken eens extra verwennen met een camping en een zwembad met een leuk eettentje oid. Dan is een paar centen extra betalen voor een camping niet erg. Even in de boeken kijken en je hebt voor 17 euro ook een zwembad enz. Wij hebben ok eens op deze camping gestaan. Was volgens de boeken alles al geopend bleek dat pas 2 weken later te zijn Dus geen zwembad en snackbar enz maar wel even volle pond betalen...... dus wat mij betreft ietsje minder mag wel maar is zeker geen slechte camping.

Als ik zo op vakantie zou moeten ben ik snel failliet het is geen bijzondere prijs en voor die prijs kun je overal in Luxenbursg staan. Er zijn niet veel vrije camperplaatsen in Luxenburg.

Na 4 weken Frankrijk en Pyreneen totaal 10 euro gemiddeld per nacht uitgegeven dat is een beter prijs per nacht...........

Groetjes Hugo :wink: :wink:
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6769
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn



Bericht door janschrik »

Aandelen :?:
Knaus TI Sport 650 2007
Coral
Berichten: 2096
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 21:40



Bericht door Coral »

janschrik schreef:Aandelen :?:
Wie weet :). Je zou je ook kunnen afvragen of je , bij gebrek aan vergelijkingsmateriaal , wel objectief kunt oordelen over campings als je daar vrijwel geen ervaring mee hebt . Dit is , zoals Blondie aangeeft , pas de vierde camping geweest die ze in de afgelopen negen jaar hebben bezocht .
Gast



Bericht door Gast »

Ik wil toch ook even reageren op jullie artikel.

Wij hebben, met steun van mensen op dit forum, dit een jaar dan eindelijk een camper gekocht. een burstner a572 5 persoons.

We kregen hem op vrijdag in de vakantie en op zaterdag vertrokken voor een rondreis door Nederland. We kwamen net terug uit Duitsland waar we in een hotel € 158,00 per nacht betaalde.

Onze eerste overnachting was in Giethoorn aan de jachthaven € 10,00

2de overnachting aan het Veluwemeer bij Biddinghuizen € 25,00 maar kregen een korting van € 27,50 op het pretpark.

3de overnachting in Friesland vrij gestaan aan het strand.

4de overnachting op camping in Hardingen € 25,00 Mooie stadscamping
bij strand en stad.

Tel uit wat een weekje camperen in Nederland maar kost.

Wie nog goede leuke goedkope plekjes voor me weet kan me altijd mailen
b.prevoo@home.nl

Groetjes
Een pril camper gezinetje
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6769
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn



Bericht door janschrik »

Anonymous schreef:Ik wil toch ook even reageren op jullie artikel.

Wie nog goede leuke goedkope plekjes voor me weet kan me altijd mailen
b.prevoo@home.nl

Groetjes
Een pril camper gezinetje
Als je ff de campinggids doorvlooit kom je vanalles tegen. Alleen lijkt het me niet zo slim om je email in een bericht te zetten. Als je je gewoon aanmeld kun je ook emails ontvangen alleen blijft je adres dan onbekend.
Knaus TI Sport 650 2007
Blondie
Berichten: 2
Lid geworden op: do 25 aug 2005, 10:11
Locatie: Tongeren



Bericht door Blondie »

Amai ,
Ik moet zeggen dat ik wel wat andere reactie's verwacht had . Als ik op het forum lees wat sommige aan een skivakantie spenderen ! Ik weet ook niet in hoeverre jullie gezinssituatie eruit ziet, maar ik kan jullie wel zeggen dat die drie dagen dat we op de camping waren (wat ons 78.50 euro gekost heeft , daar we alleen de nachten moesten betalen en dat waren er dus twee !)voor mij een leuke afsluiter waren. Wij hebben gans de vakantie op camperplaatsen gestaan en voor ons is dat prima, maar voor de kinderen is dit wel wat anders ( Deze zijn 12 en 3 jaar) We hebben dan nog zoveel mogelijk rekening met hun gehouden, zijn constant aan zee gebleven (Hebben aan de middelandse zee gestaan.) , maar het zeewater was zo koud (17 gr.) dat onze jongste er niet eens in kon. Dat was na enkele dagen al een gezeur om naar huis te gaan, want voor de rest is er op camperplaatsen niet veel te beleven voor kinderen. Dat was wel even anders op de camping. met een verwarmd zwembad en allerhande andere kinderattraktie's. Ik heb daar drie dagen zaligge rust gehad zonder gezeur aan m'n oren. Mag het even ! en ik heb daar graag enkele euro's voor over .
En ik wou alleen maar even zeggen dat het, prijs - kwaliteit vergeleken een hele goede camping is .
Ik kijk wel uit voor ik nog es een tipje op het forum zet hoor. Jullie hollanders doen jullie reputatie alle eer aan moet ik zeggen.
Gewi
Berichten: 3013
Lid geworden op: ma 01 dec 2003, 20:51
Locatie: `s-Heerenberg



Bericht door Gewi »

Hallo Blondie,

Hier een Hollander die het helemaal met jou eens is.
Met kinderen de hele vacantie alleen maar op camperplaatsen staan is een crime voor kinderen. Geregeld een paar dagen op een camping waar ze met andere kinderen lekker kunnen spelen in zwembad en speeltuin is een must. Per slot van rekening hebben de kids ook vacantie en mogen ze er plezier aan beleven. Het is ook voor de ouders een paar dagen van rust. Dit is de mening van een opa en oma die zelf geen kinderen meer te verzorgen hebben maar altijd met ze op een camping hebben gestaan. Nou we met z`n tweetjes zijn staan we ook meestal vrij met ons campertje.
Zelf doen onze kinderen nu hetzelfde, voor hun kinderen (en onze kleinkinderen) is er niks mooier dan de dag invullen met hun fantasie samen met leeftijdsgenootjes.
Blondie, ga door met tips geven over leuke camperplaatsen en campings en laat je niet uit het veld slaan door mensen met een andere mening, want die mag je hebben, gelukkig.


Greetz Gerard :D
Gi`j mot niet iedere keer dezelfde blunder make
d`r is keus genoeg .....

----------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
Chausson Welcome 70 L , Ducato 15, 2.8 JTDi , 2003, Bear Lock.
Gerard&Hannie
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:



Bericht door reinolt »

Blondie,

Laat je niet uit het veld slaan door sommige reacties.
Op een camperforum loop je al snel het risico dat tips over campings een discussie uitlokken over camperplaatsen versus campings.

Die discussie is hier al eens geweest en hoeven we niet opnieuw te doen. Zoals je aangeeft kan ik me goed voorstellen, dat je met kinderen voor een camping hebt gekozen. Wij deden dat altijd en doen daat eigenlijk nog steeds. Onze voorkeur gaat uit naar campings boven camperplaatsen en tijdens onze laatste rondreis door Frankrijk, Spanje en Portugal kreeg ik de indruk dat steeds meer camperaars dat doen. Dat bleek ook uit de ontmoetingen met mede camperbezitters.

Bedankt voor de tip. Ik heb de camping alvast opgeslagen bij mijn favorieten.
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Godfried
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 14:51



Bericht door Godfried »

Ach, Blondie een ieder is verschillend, als ik naar ons zelf kijk geven we voor skiën ongeveer 7000 euro uit, een weekje Vancouver 5600 euro.
Echter met de Camper is het een sport om weinig mogelijk of niets uit te geven.
We staan bij de boer eten van het land of gaan de boer helpen voor een maaltje eten.
Natuurlijk gaan we ook wel eens zogenaamd duur doen, maar dat doen we normaal al.
Dus niet op een 5 sterren camping met de Camper, maar met de auto of vliegtuig naar een 5 sterren hotel dan heeft Miranda ook vakantie.

Groetjes Godfried
campertje

camping



Bericht door campertje »

Wij hebben deze zomer in Kroatie op een camping gestaan met de neus van de camper bijna op t water het kostte 15 eurietjes met stroom de wc waren s,morgens schoon maar zeer sobertjes maar je leert algauw alles staande doen omdat t uitzicht adembenemend is...als douche werd een tank geplaatst boven op de feitelijke douches maar wie maalt daarom als je veel aardige mensen ontmoet .zeker voor herhaling vatbaar Toen huiswaarts op camping Bled gestaan daar lekker gedoucht en heerlijk op de bril van de wc gezeten na 10 dagen Een fijne camping ook voor kinders kosten 22 euro campertje
campertje
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland



Bericht door hwendt »

Hallo hallo het verhaal is inmiddels geheel veranderd. Het begon met het aanprijzen van een camping met hoe goed ze wel zijn>>>>>>>.
Zo ken ik zelf ook wel 500 campings........

Nu is de insteek totaal anders en met kinderen......dan veranderen ook de omstandigheden. Ga nu niet de beledigde uithangen want hoe je het draaid of keert 31 Euro voor een camping is veel geld en niet dat wat de gemiddelde camperaar zoekt.

Niemand twijfeld aan de oprechtheid van opmerking van de camping maar je mag wel tegengas verwachten als een ander een andere ervaring had op deze zelfde camping........


Hugo
Godfried
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 14:51



Bericht door Godfried »

Ja alle draadjes veranderen steeds Hugo, (kan je alweer lachen???) jij betaald gewoon 1000 euro en dan heb je nog niets. :shock:
Is alles nu weer ok :?: .

Terug naar het onderwerp. :arrow: :arrow:

Ik zag het niet als aanprijzen maar meer als een verbijsterde waarneming van Blondie.

Groetjes Godfried
Plaats reactie