Welke route vanaf Gotenburg?

Plaats reactie
Deb100
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 30 jun 2019, 22:38

Welke route vanaf Gotenburg?



Bericht door Deb100 »

Over 2 weken gaan wij met de camper en onze 2 kinderen (3 en 6) naar Zweden. We reizen met de boot van Kiel naar Gotenburg en vanaf daar start onze reis door het zuidelijke deel van Zweden.
Maandenlang ben ik aan het speuren op internet en overwegen welke route we het beste kunnen nemen, welke campings ook leuk zijn voor kinderen en welke bezienswaardigheden we gezien moeten hebben. Ik heb hele lijsten genoteerd. Lange tijd dachten we: we zien het wel; waar het leuk is blijven we wat langer. Nu de reis echter dichterbij komt ben ik niet zo zeker meer. Plan was aanvankelijk: Gotenburg (Ook 1 of 2 dagen bekijken), dan richting het zuid oosten, paar dagen Oland en dan via het zuiden richting Malmö met de brug naar Denemarken. Door deze route missen we wel een stuk kust van zuid-west Zweden.
Heeft iemand tips of eerder deze route gedaan? Of is het beter om vanaf Gotenburg direct zuidelijk te gaan, dan een stukje zuidoost kust, Oland en via binnenland weer richting Malmö en Denemarken?
Kant en klare routes zijn ook welkom :)

We hebben 2.5 weken de tijd.
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Welke route vanaf Gotenburg?



Bericht door Gwen1980 »

Wij hebben dit vorig jaar met onze kinderen gedaan.

Overvaren naar Malmö, Göteborg bezocht, vandaar ongeveer het binnenland in, overgestoken naar Öland en via de zuidkust terug. Was een erg leuk rondje.

Zie www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl voor een uitgebreid verslag

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Suntracker
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 29 jun 2016, 11:47
Locatie: Småland, Zweden

Re: Welke route vanaf Gotenburg?



Bericht door Suntracker »

Hej Gwen 1980,
Leuk verhaal! Ik heb het met interesse gelezen. We wonen zelf in Zweden (het zuiden van Småland, ca. 30 km noord van Ronneby) en dan is het leuk om te lezen hoe anderen hun verblijf bij ons in de buurt ervaren.
André
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Welke route vanaf Gotenburg?



Bericht door macfocus »

Hi,

Wij gaan dit jaar ook weer eens naar Zweden. "Het moet weer", zo voelt dat in ieder geval voor ons hele gezin. We "moeten" elke zoveel jaar die kant weer op.
We gaan nu voor het eerst met de camper die kant op. We kiezen bewust voor het zuid-oosten omdat we daar nog nooit geweest zijn. Natuurlijk zoek ik leuke plekjes op, maar ik laat het vooral gebeuren. Er zijn zo veel leuke plekjes waar je kunt staan al dan niet op een camping.
Je kunt toch niet alles zien, dus vergeet dat je een stuk kust mist, ze hebben er nogal veel van.
Kleine kinderen hebben erg weinig nodig is onze ervaring.
Zwemmen in een meertje, bosbessen plukken, kampvuurtje stoken. De onze zijn inmiddels 14 en 18 maar ze gaan nog graag mee.
Gotenburg heb je in één dag wel gezien denk ik. Als het mooi weer is is een tochtje met de Paddan rondvaart boot wel leuk.
En als je met Stena overvaart, op het achterdek kijken als je onder de bruk doorvaart, past het wel, past het niet.
Vroeger lagen er aan bakboord (links) bij het invaren onderzeëers, vond ik als klein jochie heel erg gaaf.

Overigens is High Chaparall in Värnamo wellicht wel leuk, evenals Astrid Lindgrens Värld in het oosten, Erg leuke sfeer.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: Welke route vanaf Gotenburg?



Bericht door Frans-K »

Te vinden in de zuidelijke deel van Zweden, Vimmerby. Het Pipi Langkousland. https://www.astridlindgrensvarld.se/en/
Voor kinderen een leuke dag.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Welke route vanaf Gotenburg?



Bericht door FrankJC »

Wij gingen van Frederikshaven naar Gotenburg, pak je nog een stuk Denemarken mee.
Deb100
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 30 jun 2019, 22:38

Re: Welke route vanaf Gotenburg?



Bericht door Deb100 »

Dank alleen voor de reacties. We gaan het inderdaad toch maar gewoon aankijken. Het plan is toch om vanaf de boot in een rechte lijn richting het oosten te rijden. En afhankelijk wat het weer doet (de voorspellingen zijn niet al te best :shock: ) kijken wat de beste plek is om te verblijven.
Plaats reactie