Parkeerboete in Zweden

Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Parkeerboete in Zweden



Bericht door Zwerfleeuwen »

Wij hebben zojuist een parkeer boete in Zweden gekregen van 300 Zweedse kronen. Ik heb echt geen idee hoe ik dat moet betalen. Hebben jullie hier ervaring mee?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Parkeerboete in Zweden



Bericht door Joske »

Bron Google => ANWB
Boete thuis ontvangen?

Gebruik voor betaling vanuit Nederland IBAN: SE68 9500 0099 6042 4765 0031 (Nordea Bank AB, SE-105 71 Stockholm, Sweden, BIC/SWIFT-code NDEASESS). Vermeld altijd het betalingskenmerk.
Boetes die worden opgelegd door een private beheerder van een parkeerplaats worden vaak overgedragen aan een internationaal incassobureau.
Zie www.anwb.nl/juridisch-advies/op-vakantie voor meer informatie.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Skippii
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 16:26
Locatie: Up North

Re: Parkeerboete in Zweden



Bericht door Skippii »

Ik ga met de "boete" naar de balie van m'n bank en vraag of ze dat ff in orde willen maken. No problem en een Pfiefje von ein Pfennig :-B
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Parkeerboete in Zweden



Bericht door Zwerfleeuwen »

Ik heb de boete niet thuis ontvangen, hij zat zojuist achter mijn ruitenwisser. Ik heb die informatie van de ANWB ook gelezen en aangezien deze boete van een lokale parkeerbeheerder is, heb ik geen idee hoe ik het moet betalen. Ik kan natuurlijk wel wachten op zo'n internationaal incassobureau maar dan komen er waarschijnlijk weer extra kosten bij. Dat is de reden dat ik de boete direct wil betalen.

Ook de tip op naar mijn bank te gaan, gaat niet lukken want we zijn net onderweg en pas over 8 weken weer in Nederland. De boete moet binnen 8 dagen betaald worden.

Er staat ook een telefoonnummer op de boete, zal ik dinsdag maar eens bellen voor advies.
groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: Parkeerboete in Zweden



Bericht door NAWM »

We zijn benieuwd hoe het afloopt.
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Parkeerboete in Zweden



Bericht door jurgenc »

Desnoods een lokale bank binnenstuiken of betalen via een bankApp op de slimmephone.
H20
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: Parkeerboete in Zweden



Bericht door Frans-K »

Ik zou naar het gemeentehuis gaan, daar waar je de boete hebt gekregen. Of bellen met het op de bon staande telefoonnummer. De meeste Zweden praten prima Engels. Heb ik ook zo gedaan in Noorwegen. Daarna een mail verzonden met mijn commentaar, en toen seponeerde ze de boete. (ik stond op een geheel lege parkeerplaats op 2 vakken. De camper paste niet in een vak.)
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Parkeerboete in Zweden



Bericht door macfocus »

Zoals je zelf al zegt, bel het nummer even.
Wij weten het zeker niet.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2479
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Parkeerboete in Zweden



Bericht door rob2 »

Je stuurt gewoon een briefje/mailtje terug in het Nederlands, dat je niet begrijpt wat verder te doen !
Als je geen antwoord in NL of Engels krijgt..... laten voor wat het is ......
Groet,
Rob
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Parkeerboete in Zweden



Bericht door jurgenc »

Bon steekt onder de ruitenwisser in Zweden.
Goede tip om in het Nederlands te antwoorden in Zweden. :thumbdown: De Nederlandse Politie zal deze tip ter harte nemen en vanaf nu Pools, Turks, Chinese … :bang: :crazy:

Wat je bedoelt, is: als toerist versta ik de taal niet en mag dus doen en laten wat ik wil? :shifty: :crazy:
H20
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2479
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Parkeerboete in Zweden



Bericht door rob2 »

ik heb het niet zelf verzonnen hè ( maar het werkte wel :wink: )
In welke taal moet je de brief krijgen?

Het is gebruikelijk dat je de boete in je moedertaal krijgt. Mocht je toch een brief in een andere taal krijgen, bijvoorbeeld in het Duits, dan kan je vragen om aangesproken te worden in een voor jou begrijpelijke taal. Let op: Noorwegen en Zwitserland behoren niet tot de Europese Unie. Dan kan je dus wel een brief in de lokale taal krijgen.
Een zweed mag aannemen dat een Nederlander geen Zweeds spreekt, dus als er geen Engelse versie bij zit moet je wat....,
je vraagt netjes in het Engels of Nederlands om een vertaling...... dan houdt het meestal wel op, want teveel moeite....
dit geldt niet voor landen die wel met RDW gekoppeld zijn :wink:
Groet,
Rob
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Parkeerboete in Zweden



Bericht door jurgenc »

De boete stak gewoon onder de ruitenwisser. Niets thuis sturen. Je hebt gelijk als de boete naar Nederland werd verzonden, maar dat is niet het geval.

Ik hoop in ieder geval dat je in jouw geval nooit tijdens een mobiele controle wordt tegengehouden in het desbetreffende land, want dan mag je onmiddellijk alle openstaande boetes betalen. De kans is nu nog niet groot, maar met al die automatische nummerplaat herkenningen, neemt de kans wel toe op termijn. Geen idee wat het binnen enkele jaren geeft.
Ben zelf in het verleden al enkele keren gecontroleerd geweest, gelukkig geen boetes. Maar anderen hadden wel pech.
H20
Gebruikersavatar
Mijlpaal
Berichten: 320
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:07
Locatie: Het Westen

Re: Parkeerboete in Zweden



Bericht door Mijlpaal »

Er is tegenwoordig veel nep, nepnieuws, nepfoto's, neppolitie (al kwam ik die veertig jaar geleden ook al tegen in de Balkanlanden), nepadvertenties, noem maar op.

Hoe weet je nu, zeker als buitenlander daar, dat deze prent niet nep is?
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Parkeerboete in Zweden



Bericht door Jan en Simonne »

Ik denk met de bon naar een politiebureau gaan.
Dan vertellen ze je daar maar wat er op staat en waar je moet betalen.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Plaats reactie