oostzee

Plaats reactie
vinum
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 19:05
Locatie: zwijndrecht belgie

oostzee



Bericht door vinum »

wij zouden volgend jaar een rondreis rond de oostzee willen maken, ttz. zweden, finland, ferry naar riga en dan via estland, letland, litouwen, polen en duitsland terug.
iemand hiermee ervaring?
vooral ivm. servicestations, tanken en (vooral) lpg.
waarschijnlijk mei-juni (laagseizoen) of is dit juist een mindere periode daarvoor?
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: oostzee



Bericht door Zwerfleeuwen »

Wij zijn nu bezig met een soortgelijke reis. Als je kijkt op mijn blog, http://www.blogspot.zwerfleeuwen.nl dan kun je onze ervaringen lezen. Wij zijn begonnen in Duitsland, Polen, toen Litouwen, Letland en Estland. Overvaren naar Finland. Vooral de Baltische landen vonden we een belevenis. We staan meestal vrij en daardoor was het vrij moeilijk om daar vers water te vinden, maar de kannen water in de supermarkt zijn zo goedkoop dat we die ook wel eens gebruikt hebben. Wij hadden veel plezier van het WoMo boekje van die landen, veel mooie plekjes gevonden daarmee. Verder is de app park4night ook een aanrader.

De ferry hebben wij geboekt in Tallin zelf. Vlakbij het kantoor is een groot parkeerterrein waar je kunt overnachten. Als je nog meer wilt weten, vraag maar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
Uitgeschreven

Re: oostzee



Bericht door Uitgeschreven »

Kijken bij de tankstations.Soms staat daar een service kast; Heb er ook gevonden met mogelijkheid om wc weg te kappen in een speciale deur. Water kan je daar ook nemen,alleen voor afwas en toilet.
Dit voor de Scandinavische kant.
In Estonia had ik ze ook,niet in Polen
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: oostzee



Bericht door Aloys »

In Scandinavië? Dat water bij tankstations is gewoon drinkwater. Zo gebruiken wij het tenminste al jaren!
Wij kopen nooit flessen water, tot nu toe. Tot in Spanje en Italië in het zuiden, Slowakije in het oosten
en Scandinavië in het noorden hebben we altijd goed drinkwater getankt.

Dat wil zeggen: we zijn er nog nooit ziek van geworden... :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: oostzee



Bericht door 't Busje »

Ook wij drinken in Europa alleen maar leidingwater. Niets mis mee.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8462
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: oostzee



Bericht door EasyBee »

vinum schreef:waarschijnlijk mei-juni (laagseizoen) of is dit juist een mindere periode daarvoor?
We zijn een paar keer in Scandinavië geweest in juni, maar dan wordt het gaandeweg de maand al best drukker, want zomer. Rond 21 juni groot feest, want de langste dag. De vrijdag die het dichtst bij de 21e juni valt is de grote feestdag. Dan trekken ze er allemaal op uit. Zie ook http://www.nordview.nl/midzomer.html
Leuke feesten gezien.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: oostzee



Bericht door Aloys »

Maar ga je eerder dan mei, dan kun je nog in de sneeuw komen te zitten...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Uitgeschreven

Re: oostzee



Bericht door Uitgeschreven »

Alois.
Het was onze eerste rit in Scandinavië (Noordkaap gedaan) en ik wilde niet schrijven dat het zeker drinkbaar was omdat ik het niet zeker was.
We hebben ermee gekookt en koffie gemaakt.
We doen dat trouwens door gans Europa.
In sommige landen in Zuid Europa moet je oppassen met de warmte.
vb in Griekenland liggen de leidingen bloot in de zon.Het water is dan soms tot 40 gr warm,daar drink ik dus niet van.
Maar voor Noord Europa geen probleem dus,ben er ook niet ziek van geworden.Ik was verwonderd dat het zo gemakkelijk was om aan water te komen voor de camper.
Plaats reactie