(On)mogelijkheden last minute overtocht?

Plaats reactie
Arnor
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

(On)mogelijkheden last minute overtocht?



Bericht door Arnor »

Wij willen dit jaar in juli en augustus naar Noorwegen en Zweden en willen daarbij waarschijnlijk gebruik maken van een overtocht Travemunde-Trelleborg en retour. We houden er nooit zo van ons ver van te voren vast te leggen voor dit soort zaken; we zijn tenslotte camperaars die vrijheid willen. Daarnaast willen onze plannen op een laat moment nog wel eens wijzigen.

Ik ben benieuwd of er in de praktijk mogelijkheden zijn tot last-minute-boekingen; gewoon aankomen bij een veerpont en kijken of er nog een plekje vrij is. Wie heeft daar ervaring mee?
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: (On)mogelijkheden last minute overtocht?



Bericht door Mickel Moen »

Hangt een beetje af van da dag waarop denk ik. Wij boeken meestal een dag of enkele dagen vooraf. Mijn ervaring op de boot is, dat er nog wel bij kan. Wil je in de haven boeken. Gewoon doen. Mocht het die dag niet meer lukken, ga je later. Dat is de gok. Overigens is via internet boeken vrijwel altijd goedkoper dan aan de kassa in de haven zelf.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Re: (On)mogelijkheden last minute overtocht?



Bericht door Satzat »

Ook wij gaan dit jaar weer naar Zweden en Noorwegen. Net als in 2015 weer via Travemünde naar Trelleborg. Dat was ons goed bevallen en gaf die overtocht een relaxte vakantiedag. Deze overtocht twee weken geleden geboekt.

Twee jaar geleden zijn we door Zweden naar Lapland gereden en verder naar Noorwegen. Hebben de Lofoten bezocht en langs de prachtige kustweg Fv17 naar Steinkjer gereden. Daarna weer terug naar Zweden.

Dit jaar gaan we vanaf Trelleborg richting Oslo en maken we een mooie route door het Fjordengebied. Het plan is om een aantal dagen van te voren een overtocht te boeken vanuit Kristiansand naar Hirtshals. Dit heb ik dus nu niet vastgelegd. In mijn schema heb ik er wel rekening mee gehouden mocht deze overtocht niet lukken, we eventueel via Larvik proberen en anders weer via Zweden en de brug terug te rijden. Is wel 600 kilometer meer rijden dan via Kristiansand.
We hopen echter dat deze overtocht wel mogelijk is, want dan kunnen we wat langer in Noorwegen blijven. Maar wil me nu hierop nog niet vastleggen.

De voorpret is er niet minder om en het zal zeker een mooie route worden met enkele mooie bezienswaardigheden en activiteiten.

Vertrek op Donderdag 27 juli en de veerboot naar Trelleborg op Vrijdag.

Succes met voorbereiden en alvast veel plezier!

Mario
Inmiddels hebben we de terugreis wel geboekt. De overtocht van Kristiansand in Noorwegen naar Hirtshals Denemarken. Geboekt bij Fjord Line, maar dan via de Noorse site i.p.v. de Nederlandse. Scheelt ons bijna 40 Euro goedkoper waardoor we nu een flex ticket hebben voor bijna de zelfde prijs als ik het via de Nederlandse Fjord line site zou hebben geboekt. Het flex ticket geeft ons nu zoals de naam al zegt wat flexibiliteit.
Laatst gewijzigd door Satzat op za 22 apr 2017, 0:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: (On)mogelijkheden last minute overtocht?



Bericht door 't Busje »

Wij zijn enkele keren gewoon bij Grenå (DK) - Varberg (S) v.v. aan komen rijden en konden zonder reservering direct mee.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: (On)mogelijkheden last minute overtocht?



Bericht door Aloys »

Mickel Moen schreef:Hangt een beetje af van de dag waarop denk ik. Wij boeken meestal een dag of enkele dagen vooraf.
Wij gaan meestal via Puttgarden-Rodby heen en vanaf Trelleborg terug. We regelen die terugreis ook via (mobiel) internet, 1 of 2 dagen van te voren.
Gaat altijd goed.

(n.b. die heenreis vanaf Puttgarden, de boten varen 24 uur per dag af en aan, is een kwestie van kaartje kopen aan het loket en in de rij gaan staan.)
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: (On)mogelijkheden last minute overtocht?



Bericht door Gwen1980 »

Puttgarden-Rodby hebben wij met de caravan ooit eens gedaan. Wij hadden wel gereserveerd, maar anders was het ook geen probleem geweest. We kwamen een uur te vroeg aan bij de boot en konden nog mee met een eerdere overtocht. En daarna verder met de brug Zweden in.
Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
AbelWei
Berichten: 198
Lid geworden op: di 15 jun 2010, 3:55

Re: (On)mogelijkheden last minute overtocht?



Bericht door AbelWei »

We gaan ook in de zomervakantie naar Zweden. We hebben alleen de heenreis naar Trelleborg geboekt zodat we zeker weten dat we in Zweden kunnen zijn.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
JohnN
Berichten: 484
Lid geworden op: vr 30 jul 2010, 10:19
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: (On)mogelijkheden last minute overtocht?



Bericht door JohnN »

Een aantal jaren geleden gingen wij regelmatig met de boot van Puttgarden naar Rodby. Als je dan minstens 10 dagen tevoren via internet boekte was dat een stuk goedkoper. Economy tarief o.i.d. ? Welke afvaart je op de geboekte dag nam maakte niet uit.
Misschien de moeite waard om even te checken.

John
John
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: (On)mogelijkheden last minute overtocht?



Bericht door Knutselsmurf »

Heb wel het idee dat vroeg boeken voordeliger is als een paar dagen van tevoren. Dat is in ieder geval zo bij de treinen in Noorwegen.
Bij ons was de " LAST MINUTE" terugreis een stuk duurder als de vroeg geboekte heenreis.
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
MarcoG
Berichten: 175
Lid geworden op: ma 29 jul 2019, 0:10
Locatie: Enschede

Re: (On)mogelijkheden last minute overtocht?



Bericht door MarcoG »

Ik ben maandag 31 juni op de bonnefooi naar de boot Hirtshals naar Kristiansand gereden en me gemeld bij de catamaran.
We konden niet direct met de volgende boot maar wel met de nachtboot, kosten 350 euro.
Eventueel de volgende dag overdag zou over de 600 euro zijn.
Dus het loont wel om even te vragen welke tijd en wat dit kost.
Plaats reactie