Er zijn meerdere ferry maatschappijen welke vanuit Hirtshals naar Kristiansand varen, ik betaalde twee jaar terug voor een camper van 6.99M & 2,68 m hoog 158 €, Oresundbrug kwam toen op 146 € beide prijzen enkele reis.
Dus kon ik voor die 12 € verschil geen 500 Km rond rijden!
Daar wij meer tijd hadden zijn wij wel via Zweden teruggekomen, maar het klopt inderdaad wat reeds eerder geschreven is in dit topic, de Zweedse kust route heeft niet zo veel te bieden , zeker niet als men eerst in Noorwegen heeft rondgetrokken.
Er zijn vanuit Hirtshals diverse ferry's per dag, je kan dus makkelijk uit kiezen welk tijdstip jou het best uitkomt.
Eenmaal in Kristiansand zijn er enkele mooie campings tegen de luchthaven van deze stad, of je kan ook meteen westwaarts langs de kust, richting Preikestolen, er zijn heel veel plaatsen voor Motorhomes in Noorwegen.
Hou er wel rekening mee dat je om een beetje relaxed te reizen je geplande dagafstanden best beperkt tot max 200/dag. Snelwegen vindt je eigenlijk enkel vooral rond Oslo en een heel klein beetje rond Kristiansand, Bergen,Trondheim enz... DE rest is meestal tweevake met behoorlijk wat bochten en af en toe zelfs eenvaks wegen.
Mocht je interesse hebben kan ik je wel een excel bestand toesturen met een route van +_ een maand, je laat maar weten indien gewenst.
Alvast veel plezier met de voorbereiding van jullie trip, ook dat is een deel van het reizen