Vroeg boeken of niet?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dominique1
Berichten: 94
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 18:56

Vroeg boeken of niet?



Bericht door dominique1 »

hallo medeforumleden,

wij zijn van plan om komende zomervakantie voor 4 weken naar Zweden te gaan,
is het verstandig om vroeg te boeken en bij welke veerdienst?

groet
Dominique
Take it easy,don't let the sound of your own wheels
drive you crazy .
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: vroeg boeken of niet



Bericht door faalhaas »

Waarom zou je willen boeken?
Gebruikersavatar
anne63
Berichten: 4533
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 15:29
Locatie: Nieuwleusen

Re: vroeg boeken of niet



Bericht door anne63 »

Als je zeker weet dat je met de boot zult gaan dan kun je beter vroeg boeken. De prijzen worden steeds hoger later in het seizoen. Heb het vorig jaar in de gaten gehouden voor Grena-Varberg bij de Stena Line.
Wij vinden dat een prettige verbinding omdat we het zuidelijke stukje Zweden een beetje saai vinden en altijd genieten van de reis door Denemarken.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: vroeg boeken of niet



Bericht door durisotti »

Vroeg boeken loont zeker !
De prijzen gaan alleen maar omhoog en in het seizoen heb je kans dat de boten helemaal vol zitten.

Een tip is om de Stena line te nemen op de heenweg van Frederikshavn naar Oslo, dit is dan een dag boot, een mooie reis van zo''n 8 uur, deels over de Oslofjord met uitzicht op de bergen.
Terug is het een nachtboot en dan is een dure hut verplicht.
In Oslo sla je rechts af en dan zit je zo in Zweden. Voordeel is dat je dan al een behoorlijk stuk omhoog in Zweden zit.
Retour kun je dan met de Stena van Grena naar Varberg, Of eventueel Goteborg- Frederikshavn, maar dan moet je weer een langer stuk terug rijden.

Ik heb voor mei deze route geboekt voor ongeveer 80 euro retour met 2 personen en een bus camper.

http://www.stenaline.nl/scandinavie

TIP: Voer bij het boeken bij actiecode PVTUDELT in en je krijgt 10% korting !
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Vroeg boeken of niet?



Bericht door Aloys »

Je kunt ook 'gewoon' door Denemarken gaan over de bruggen, dan hoef je niet te boeken.
Wij gaan meestal via Puttgarden-Rodby, de heenweg boeken we eigenlijk nooit. Gewoon aan
komen rijden, betalen en een half uurtje later zit je al op de boot...

De terugreis, bijv. van Trelleborg naar Travemünde (dagboot, 8 uur varen), is niet duur en die
boeken we enkele dagen van te voren vanuit Zweden, via het laptopje in de camper.

Wij zijn niet zulke liefhebbers van ver van te voren boeken: vrijheid blijheid met de camper, we
kunnen de week voor de vakantie nog van bestemming veranderen bijv. vanwege het weer.
En van te voren boeken geeft me stress; ik moet dan en dan bij die boot zijn. En als ik dan
een lekke band krijg, of pech? Daarom boeken we ook zo laat de terugreis. En we zorgen dat
we de avond van te voren al in de buurt van de boot zijn...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Vroeg boeken of niet?



Bericht door faalhaas »

100% eens met Aloys.
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Vroeg boeken of niet?



Bericht door Amstel »

Ik ben 't ook helemaal eens met Aloys! Wij hebben in 45 jaar, 3 à 4 keer per jaar heen en weer gereisd, vrijwel alle routes gedaan en veranderen nog steeds anders wordt 't een saaie reis, een reis moet leuk blijven. Goedkoopst momenteel is Grenå-Varberg als je twee weken van te voren boekt kun je €30 verdienen maar dan zit je er wel aan vast. Ik kies liever voor de vrijheid, ook als dat €30 meer kost.
:wave: Julian
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Vroeg boeken of niet?



Bericht door Amstel »

Grenå-Varberg enkele reis, camper+2pers, kost vandaag €65 (Economy). Maakt niet uit of ik een booking maak voor begin januari of eind juni. Andersom ook dezelfde prijs!
In de maand juli kan het wel eens vol worden maar dan rijden we over de bruggen, kost met Brobizz ca. €95 (inkl. extra diesel voor 't omrijden)
Groet, Julian
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Vroeg boeken of niet?



Bericht door Mickel Moen »

Het nadeel aan vroeg boeken vinden wij dat je er dan zo aan vast zit.
Wij nemen heenweg Zweden de laatste jaren meestal Travemunde Trelleborg. In een dag er heen rijden. Later in de middag vertrekt de boot. Tegen middernacht een plaatsje zoeken/toegewezen krijgen op de camperplek in Trelleborg. Ben je in 1 dag in Zweden. Vorig jaar 1 of 2 dagen vooraf geboekt. Hadden we een last minute prijs. Uiteindelijk ook nog goedkoper dan via de bruggen en/of de vogelvluchtroute.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Vroeg boeken of niet?



Bericht door Gino608D »

Dit jaar zijn wij in augustus naar Zweden geweest. Wij hebben de overtoch Travemünde - Trelleborg een dag of drie van te voren geboekt. Voor vier man en een camper van 8 meter hebben we voor een retourtje 159 euro betaald. Last minute boeken kan ook zijn voordelen hebben.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Vroeg boeken of niet?



Bericht door durisotti »

De kosten van mij overtocht zijn ongeveer 80 euro retour ,is een niet goed geld weg boeking.
Is voor een dergelijk bedrag is het risico dat je niet kunt gaan te overzien.
Ik neem altijd een boot die in de ochtend vertrekt, ik kom dan de dag van tevoren aan, dan heb je nooit gedoe met pech onderweg.

Op de route Frederikshavn-Oslo leg je ongeveer 300 km af die je niet hoeft te rijden.

Grena-Varberg is 100 km varen.

De bruggen zijn duurder en je moet een stuk omrijden de afstand van Nederland naar Oslo is over de weg ongeveer 600 km langer dan als je met de boot Frederikshavn - Oslo gaat.

Meest recente Tol-Tarieven (in euro’s per 1 januari 2016)
Storebæltbro Øresundsbro
Voertuigen tot 6m € 34,00 € 48,00
Auto/Caravan/kampeerauto 6-9m € 51,00 € 96,00

camper >3500kg tot 10m € 100,00 € 96,00

Voordeel van de bruggen is dat de tarieven het hele jaar gelijk zijn en dat je zo door kunt rijden.

In mijn geval is zijn de kosten met de boot ongeveer 80 euro retour, met de 4 maal een tolbrug en 1200 km extra rijden ben ik ongeveer 200 euro duurder uit.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Vroeg boeken of niet?



Bericht door Kubo »

Wij rijden eerst naar noord Denemarken .
Overnachten op een mooie camperplaats (Sulkendrup Møllen)in het bos bij Nyborg.
Daarna de bruggen over .
Daarna door naar midden-noord Zweden (daar begint voor ons het echte Zweden).
Laatst gewijzigd door Kubo op do 22 dec 2016, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Mirte
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 19 sep 2012, 14:51
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Vroeg boeken of niet?



Bericht door Mirte »

dominique1 schreef:wij zijn van plan om komende zomervakantie voor 4 weken naar Zweden te gaan,
is het verstandig om vroeg te boeken en bij welke veerdienst?
Is de genoemde makkelijke boeking vanaf Trelleborg ook makkelijk te maken in het hoogseizoen - en is hij dan ook nog voordelig geprijsd?

Wat verstandig is hangt af van wat je in die vier weken wil doen. Als doel en data al vastliggen kan het lonen om vroeg te boeken.
De nachtovertochten van Stena vinden wij (te) duur. De overtocht vanaf Grena is een goed alternatief, zeker als je ook best een nachtje in Denemarken wil zijn. Duurder dan de bruggen wordt deze overtocht niet.
De bruggenroute heeft als voordeel dat je er 24/7 gebruik van kunt maken, maar ook dat je een tijdje in de drukte (lees: file) rijdt.

Mijn idee zou zijn: heen een overtocht boeken en terug via de bruggen/pontjes, en dan Kopenhagen en de kliffen van Møn bezoeken.
Te koop: onze Ford Transit Nugget automaat met hefdak uit 1998
http://www.facebook.com/Ford-Transit-Nu ... nref=story
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Vroeg boeken of niet?



Bericht door Bohemia »

Voor flexibiliteit, heenreis boeken wanneer je weet wanneer je kan gaan en terug via de bruggen.
Plaats reactie