Eerste keer Zweden: wat te doen en wat niet te doen?

Mirte
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 19 sep 2012, 14:51
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Eerste keer Zweden: wat te doen en wat niet te doen?



Bericht door Mirte »

sheriff63 schreef:Hoi wij willen ook naar Zweden of Noorwegen maar kunnen pas in september heeft daar iemand ervaring mee ivm lengte van de dagen en temp.
In september zijn de dagen ongeveer net zo lang als bij ons, vanaf de 21-e september korter. Naar ik heb begrepen is september erg mooi vanwege de herfstkleuren, die daar eerder zijn dan bij ons.
Te koop: onze Ford Transit Nugget automaat met hefdak uit 1998
http://www.facebook.com/Ford-Transit-Nu ... nref=story
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Eerste keer Zweden: wat te doen en wat niet te doen?



Bericht door Aloys »

Mirte schreef:Vervolgens zou ik het zgn 'Allemansrecht' opzoeken en goed lezen wat er wel en niet mag.
Het is niet aardig om slordig om te gaan met de regels van een gastvrijland.
Een linkje: http://www.campersite.nl/bestemmingen/s ... emansrecht
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Ina
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 12 mei 2006, 14:50
Locatie: Zevenhuizen (Gr)

Re: Eerste keer Zweden: wat te doen en wat niet te doen?



Bericht door Ina »

Hallo!

Ook wij hebben Zweden-plannen voor volgend jaar. Exacte periode is nog niet bekend,maar waarschijnlijk juni-juli.
Graag lees ik mee en maak dankbaar gebruik van alle noemde links hier...
Ik ga het allemaal es rustig bekijken en lezen.
Dank jullie wel !!

Peter en Ina
Het leven is 1 groot feest....je moet alleen wel zelf de slingers ophangen!
Gebruikersavatar
Rini
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 27 aug 2007, 15:37
Locatie: Terneuzen

Re: Eerste keer Zweden: wat te doen en wat niet te doen?



Bericht door Rini »

Wat je zeker moet doen en niet vergeten is genieten en nog eens genieten van dit prachtige land.
Als je er een maal bent geweest dan wordt je besmet met een heel speciaal virus waar je niet meer van af komt.
Wij zijn ook besmet met dit virus dus wij gaan ook weer in 2017.
Een planning maken is moeilijk daar het een groot land is maar wij proberen dan een route te maken globaal
waar we dan natuurlijk van afwijken.
Als regel hanteren wij als de vakantie op de helft is keren we weer om richting huis.
En als je een datum heb kan je de overtocht bespreken en boeken dat kan best de moeite waard zijn
maar je kan ook gewoon naar een boot rijden en dan daar boeken dat is wel duurder maar dat geeft geen stres.
Wij hebben een keer via Duitsland Denemarken met de boot en dan over de brug naar Zweden is ook best te doen
en geen stres van dat je ergens moet zijn op tijd ook een keer met alleen de boot maar dat duurde 6 uur dat is best lang.
De beste manier is en dat hebben wij ervaren is veel info verzamelen hier op dit prachtige forum en gaan met die banaan.
Wij wensen jullie veel plezier met de voorbereidingen dat is op zich al een vakantie.

Groetjes Rini
Twee weten meer dan een.
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: Eerste keer Zweden: wat te doen en wat niet te doen?



Bericht door Frans-K »

Allemaal goede tips, zeker die van de deet. Meenemen, maar wij hebben zelfs de klamboe NIET gebruikt.
Maar het belangrijkste is inderdaad. GENIET!!!! Veel goede tips, maar genieten is het belangrijkste.
Scandinavië is mooi, en overal kom je mooie bijzonderheden tegen.
Ik wil je alleen waarschuwen, het wordt de eerste keer van een hele reeks..........
Net als wij en vele andere.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Eerste keer Zweden: wat te doen en wat niet te doen?



Bericht door Aloys »

Het is al even aangestipt, maar nog even dit: je hoeft niet per sé last te hebben van muggen!

Het is afhankelijk van de winter (streng/niet streng) en het voorjaar (vroeg/laat) wanneer de muggen lastig
worden. Wij hebben meegemaakt dat ze al vroeg in het jaar actief waren (volgens Zweedse vrienden), en in
de maand juli vrijwel weg! In de tweede helft van augustus, in dat jaar, kwam er een tweede golf muggen.
Maar toen waren wij al weer thuis! :D

Dus het ene jaar waren er weinig, het andere jaar meer. En we hadden ook een jaar, vrijwel geen mug gezien!
Nog minder dus dan in Nederland, waar we er ook vrijwel nooit last van hebben (tenzij je in een waterrijk en
moerassig gebied woont...)

Is het wél erg met muggen, én het is mooi weer, verkas dan naar de Noorse kust; aan zee heb je minimaal
last van muggen. Komt door de wind, heb ik me laten vertellen.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie