Eerste keer naar Zweden

Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Eerste keer naar Zweden



Bericht door Gino608D »

Vanaf 6 augustus hebben wij drie weken vakantie. Het mooie van een camper is dat je je op het laatste moment kunt bedenken waar naar toe te gaan. Dat hebben wij dus gedaan en ons idee is nu om naar Zweden te gaan. We zijn met twee volwassenen en twee kinderen van 6 en 8.

Nu ben ik aan het kijken wat de meest interessante/voordeligste manier is om naar Zweden te gaan. Onze camper is van een redelijk formaat (8,20 meter). Nu heb ik via TT-Line een leuke aanbieding gevonden. Voor 159 euro kunnen we op en neer van Travemunde naar Trelleborg. Je zit dan alleen een uur of acht op de boot. De prijs is zonder hut. Is dat een beetje te doen?

Een andere optie zou zijn om via Puttgarden – Rödby en Helsingør-Helsingborg te gaan. Dit is duurder en je maakt meer kilometers. Het lijkt wel sneller te gaan en we zijn wat vrijer om te gaan en staan waar we willen. Een bezoek aan Kopenhagen zou dan tot de mogelijkheden behoren, wat overigens geen must is. Nu heb ik wat over de Bropass gelezen, maar het is me niet duidelijk hoeveel korting je op de oversteek krijgt en/of je voor een gunstige prijs moet reserveren. Het liefst reserveer ik niet.

Verder ben ik aan het orienteren welke route we willen rijden. Mijn idee is om in het zuiden van Zweden te blijven. Onze voorkeur gaat uit naar rust, mooie natuur en mogelijkheden om te wandelen. Onze voorkeur gaat niet uit naar grote drukke steden. In het Zweden gedeelte van het forum heb ik al wel wat inspiratie opgedaan, maar ik sta open voor tips.

Normaal regel ik zelf mijn vakanties en zoek ik van te voren al een heleboel uit, maar aangezien de vakantie al op korte termijn is wilde ik mijn vraag toch even hier stellen.

Alvast bedankt voor de tips
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Eerste keer naar Zweden



Bericht door Mickel Moen »

Hoi,

Vorige week woensdag de oversteek Travende - Trelleborg gemaakt. €84 twee personen en een bus van 5m.

Wat ons zeer goed bevalt is de boot in de middag. Gaat niet iedere dag. Die van ons vertok om 15.30 uur. Dan ben je om 10.30 uur in Trelleborg en rijd je als je uitgescheept bent in 5 minuten naar de camperplaats vlak bij de haven. Zo ben je in een dag in Zweden en hoef je dus geen hut. Kijk dus even op welke dagen die middag boot gaat. Alternatief is TT-line vanaf Rostock. Zelfde schepen. Voor ons een uurtje langer rijden, maar een uurtje korter op de boot.

Veel plezier.

Zie verder mijn blog: http://mickelmoencamperen.blogspot.fi/2 ... eborg.html

Vanaf een zonnig Aland,
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Slag+J16
Berichten: 831
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 15:58

Re: Eerste keer naar Zweden



Bericht door Slag+J16 »

Wij zijn ook net terug (voor de zoveelste keer), zijn dit jaar in Zuid Zweden gebleven en hebben steeds vrij gestaan ,op de CP bij Trelleborg na, toen we met de morgen- boot teruggingen van Trelleborg-Rostock-Travemunde, het was een lange zit, maar wel te doen. Als je voor de eerste keer die kant op gaat , zou ik door Denemarken rijden via de bruggen , en dan terug met TT-line .
Jan
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Eerste keer naar Zweden



Bericht door Gino608D »

Waarom adviseer je dat Jan?
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Slag+J16
Berichten: 831
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 15:58

Re: Eerste keer naar Zweden



Bericht door Slag+J16 »

Wij zijn dit jaar heen gegaan via Grena- Varberg- 1,5 dag Denemarken-- omdat we Denemarken goed kennen en ons doel was beter weer in Zuid Zweden-- wat we hebben gehad. Denemarken is te mooi om er niet een paar dagen aan te besteden, hoe je het ook doet.
Denk om de korting via NKC of Camping Key card, zie even de eerdere berichten bij Zweden.
Jan

PS ik heb het in-en uitvaren in Rostock als een cruise ervaren- en zag de haven voor het eerst eens goed van de waterkant.
bobbus
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 17:11

Re: Eerste keer naar Zweden



Bericht door bobbus »

dat is het leukst als je van stockholm naar helsinki vaart , tussen al die eilanden door ,wel overdag varen dan
zonder wrijving geen glans
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Eerste keer naar Zweden



Bericht door Aloys »

Gino608D schreef:Nu heb ik via TT-Line een leuke aanbieding gevonden. Voor 159 euro kunnen we op en neer van Travemunde naar Trelleborg. Je zit dan alleen een uur of acht op de boot.
Wij zijn al verschillende keren met die boot teruggereisd. Dat is uitstekend bevallen. Het was wel steeds met de dagboot:
's ochtends uit Zweden vertrekken, aan het eind van de middag in Duitsland.

Het is een lange zit, maar wij hadden rond het middaguur gereserveerd in het buffetrestaurant. Op tijd komen, tafel aan
het raam en je gemak ervan nemen. Wat te lezen erbij, na het eten nog uitgebreid aan de koffie. Het is allemaal all-in, en
het breekt de dag mooi!

Het is relatief goedkoop, je mag (dacht ik) van 12 tot 14 uur nemen wat je wilt, om 14.00 sluit het buffet maar het
restaurant zélf pas om 15.00 uur.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Eerste keer naar Zweden



Bericht door Mickel Moen »

Ha bobbus,

Dat gaan wij nu dus op de ultieme manier doen. Eiland hoppen op de Aland eilanden.

Gisteren met Eckerolinjen de oversteek gemaakt met de drankboot van Grisslehamn naar Eckero. Echt lachen. Voor €25 over.
We staan nu op de camping op Degersand (Westkant hoofdeiland). Morgen met de kabelveer naar Vardo. Daarna met Alandstrafiken via de noordroute naar Kumlinge en Brando. Daarna enige tijd in Finland en dan via de zuid-route via Kokar weer terug.

Maar terug on Toppic.

Wat het eten betreft.

Wij waren op de Tom Sawyer van TT-line. Dit is eigenlijk een vrachtboot en vooral op chauffeurs gericht. Maakt ons niets, maar het eten was dit keer zeer slecht. Zelden klaag ik over het eten op een schip. Wij zijn geen klagers. Meestal is het juist super goed. Maar dit keer. Mijn vrouw zei, dat dit het slechtste was, waar ze ooit voor betaald had. Kortgezegd was het een opgewarmde prak. Wij aten om ongeveer 18.00 uur. Dan hebben de meeste chauffeurs dus al lang gegeten en gaan op bed. Wat er dus lag was al een aantal uren oud. Alles was lauw. Zelfs de patat. Ik ga nog een klacht indienen, want dit was de rederij onwaardig.
Tip: Eet je op de Tom Sawyer en is er geen verse warme maaltijd, neem dan het voorverpakte spul, of neem van het saladebuffet.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op wo 27 jul 2016, 23:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Eerste keer naar Zweden



Bericht door Aloys »

@Mickel Moen, Geert: en dan Helsinki niet vergeten, mooie stad! Oeps, dit is off-topic... :oops:
De hallen aan de haven, het Jugendstil-café er schuin tegenover en de moderne ondergrondse kerk!
Zie Van Aland via Brändo naar Helsinki.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Eerste keer naar Zweden



Bericht door durisotti »

Travemunde Malmo is ook nog een optie met finnlines.
De dagboten zijn vaak niet te duur.

http://www.finnlines.com/de/schiffsreise
pwhooftman
Berichten: 1825
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Eerste keer naar Zweden



Bericht door pwhooftman »

We staan op het moment op deze camping: https://www.sjostugan.com/boende/camping/, een aanrader.

Erg leuk voor de kinderen (uitgebreide vlonder/tribune in het water), en een paar kilometer van het pas geopende Ikea museum als je dat interressant vindt)
bobbus
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 17:11

Re: Eerste keer naar Zweden



Bericht door bobbus »

Geweldig een ikea museum, moet je dat ook zelf uitpakken en in elkaar zetten dan? Met zo'n klein imbusje :crazy:
zonder wrijving geen glans
Gebruikersavatar
Slag+J16
Berichten: 831
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 15:58

Re: Eerste keer naar Zweden



Bericht door Slag+J16 »

Afbeelding

Dit zie je als je Rostock uitvaart op weg naar Travemünde, en dan 3 uur later binnenkomende in Travemünde, is weer een mooie binnenkomer bij daglicht.
Jan
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Eerste keer naar Zweden



Bericht door Aloys »

Een tussenstop(?) in Rostock hebben wij nog niet ervaren.
We gingen 'gewoon' met de dagferry van Trelleborg rechtstreeks naar Travemunde.

Een verslagje van dinsdag 5 augustus 2014: http://www.aloys.nl/2014-zomervakantie/ ... tie-week-5
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie