Stena Line Kiel-Gotenburg koelkast op gas

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Faalski
Berichten: 9
Lid geworden op: di 16 feb 2016, 16:35
Locatie: Papendrecht

Stena Line Kiel-Gotenburg koelkast op gas



Bericht door Faalski »

Binnenkort met Stena Line van Kiel naar Gotenburg. Wie weet of ze daar controleren of de koelkast op gas aan blijft of dat dit mag/gedoogd wordt?
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Stena Line Kiel-Gotenburg koelkast op gas



Bericht door KTManiac »

Gaskraan op de fles moet dicht.
Ik zie echter niet in waarom het relevant is of daarop gecontroleerd wordt?
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Stena Line Kiel-Gotenburg koelkast op gas



Bericht door Amstel »

Inderdaad, de kranen op de gasflessen moeten dicht, de deur van de gaskast moet wel dicht maar mag niet Worden afgesloten (met sleutel). Je krijgt een plakker die je over de deur plakt waarmee je aantoont dat de kranen gesloten zijn. Zo zijn de regels bij Stena, een kwestie van veiligheid en Stena's vertrouwen dat de Reizigers meehelpen die veiligheid op een hoog peil te houden. Men kan het natuurlijk ook andersom doen als men het niet relevant vindt en de koelkast met open vuur aan laten staan! Als men ooit aan boord van zo'n schip een brand onder dek heeft meegemaakt, vindt men het wel relevant! De camper staat tenslotte minstens 22 uur onder dek zonder controle. Als je't vraagt kan je waarschijnlijk een 220V kabeltje aansluiten. Ding niet af op de veiligheid!

Groeten Julian
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Stena Line Kiel-Gotenburg koelkast op gas



Bericht door KTManiac »

Stroomaansluiting zou ik niet op rekenen:

http://www.stenaline.nl/veelgestelde-vr ... st-vriezer
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Stena Line Kiel-Gotenburg koelkast op gas



Bericht door Jan en Simonne »

Uiteraard moeten de gasflessen dicht.
Lijkt me vrij logisch.
Maar als je de koelkast niet meer open doet, blijft die wel koel voor de duur van de overtocht.
Maar als je b.v. medicijnen in de koelkast hebt liggen en je vertrouwt het niet, neem dan even contact op met Stena Line, die hebben wel een oplossing.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Stena Line Kiel-Gotenburg koelkast op gas



Bericht door Mickel Moen »

Het is hier wel vaker aan de orde geweest.

De gedachte aan iets willen proberen, om het koel houden van je eigen etenswaren te prefereren boven de veiligheidsregels van de reder en tegelijk de veiligheid van je medereizigers, is een dwaalspoor en onoverdacht, neem ik aan.

Op de meeste overtochten wordt er niet op gecontroleerd. Is voor een reder ook zeer tijdrovend natuurlijk. Ik heb een keer meegemaakt, dat er stickers op gasbunnen e.d. geplakt werden.
Je moet het echter gewoonweg niet willen. Kortom dicht die kraan.

Oplossing:

1. Even geen al te bederfelijke waar erin.
2. Als je net van huis bent. Zet er thuis een paar flessen bevroren water in.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Stena Line Kiel-Gotenburg koelkast op gas



Bericht door jurgenc »

LPG, propaan, butaan ... zijn allemaal zwaarder dan lucht en zakken naar het laagste deel. Je zal maar zo'n gasophoping hebben op het onderste dek of ruim.

Er is nog niet zo lang geleden ofwel hier ofwel op het Belgische forum een discussie geweest hoelang je de koelkast kan koelhouden door er gewoon enkele bevrozen flessen water in te bewaren.
Met dank aan o.a. Campo voor de test: http://www.zwerfautosite.be/phpBB3/view ... js#p590602
H20
Gebruikersavatar
Faalski
Berichten: 9
Lid geworden op: di 16 feb 2016, 16:35
Locatie: Papendrecht

Re: Stena Line Kiel-Gotenburg koelkast op gas



Bericht door Faalski »

Best veel verstandige antwoorden over veiligheid en gelukkig ook eentje waarin inderdaad bevestigd wordt dat het gas "op slot" gaat.
De vraag is overigens niet heel vreemd, ook al lijken de antwoorden anders doen lijken.
Ik maak zeer regelmatig gebruik van de Stena (en P&O) naar Engeland. Daar wordt totaal niet gerept over wel of geen gas. Je krijgt een kaartje bij je cabine papieren en daarin kan je met leesbril 10+ dan lezen dat je gas dicht moet. Maar ook dat je je sleutel in de auto moet laten als je LPG tank in het bezit hebt. Dus de camper open laten en het gas (LPG) dicht.
Beetje schijnveiligheid creëren noem ik dat. Er is ook niemand die er naar kijkt.
We moeten niet doen alsof we op een varende LPG tanker rondvaren met ijsberg gevaar. Er is zoveel ventilatie aanwezig dat je haar er van in de war raakt. Ook tijdens de overtocht zelf.
Ik ben van mening dat wanneer je ieder jaar je gas laat keuren, dat het op zich geen probleem moet zijn.
Als de regels zeggen dat het niet mag, ook prima. Alleen mag iemand mij wel een keer uitleggen waarom op de ene boot wel en de andere niet.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Stena Line Kiel-Gotenburg koelkast op gas



Bericht door Marco Polo »

Effe deels off-topic: volgens mij zijn LPG tankers een stuk veiliger dan ferry boten. In ieder geval nog nooit gehoord dat zo'n ding vergaan is ;-). Toch een andere veiligheidscultuur denk ik. Kost teveel op reguliere ferry diensten.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Stena Line Kiel-Gotenburg koelkast op gas



Bericht door Vertrokken2 »

Iemand die meent te moeten merchanderen met andermans veiligheid door de regels te overtreden is zeer onverstandig (eerst stond er wat anders, maar dat zou waarschijnlijk weggemodereerd worden) bezig.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Plaats reactie