simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?

Gebruikersavatar
cees van der togt
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 08 jun 2008, 11:10
Locatie: Amstelveen

simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door cees van der togt »

Heeft iemand ervaring met het aanschaffen van een simkaart voor internetgebruik in Zweden. Is dat makkelijk te doen en is dat aantrekkelijk? Ook bij doorreizen naar Noorwegen en Finland?
Bezocht met camper (Hymer Tramp 654SL): Ned, België, Duitsl, Polen, Balticum, Finland, Zweden, Norway, Denemarken, France, Oostenrijk, Zwitserland, Italy, Greece, Turkije, Spanje, Portugal, Marokko, Australië, Zd-Afrika, Botswana, Namibië, Zimbabwe, Argentinie, Chili, Peru, Bolivia, Ecuador, Colombia, Panama, Costa Rica, Nicaragua, El Salvador, Honduras, Guatemala, Belize, Mexico, VS, Canada...
Gebruikersavatar
cees van der togt
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 08 jun 2008, 11:10
Locatie: Amstelveen

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door cees van der togt »

Dit onderwerp is tweemaal op dit forum geplaatst. Zal wel door een foutje van mij gedaan zijn. Kan de moderator er een verwijderen?
Bezocht met camper (Hymer Tramp 654SL): Ned, België, Duitsl, Polen, Balticum, Finland, Zweden, Norway, Denemarken, France, Oostenrijk, Zwitserland, Italy, Greece, Turkije, Spanje, Portugal, Marokko, Australië, Zd-Afrika, Botswana, Namibië, Zimbabwe, Argentinie, Chili, Peru, Bolivia, Ecuador, Colombia, Panama, Costa Rica, Nicaragua, El Salvador, Honduras, Guatemala, Belize, Mexico, VS, Canada...
Ger en Loes
Berichten: 855
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 23:27
Locatie: West Brabant

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door Ger en Loes »

Kijk eens op Vodafone you. 30 Dagen 3 gigabyte in 43 landen voor 15 euro. Misschien is het iets voor je.

Groet

Ger
Het tegenovergestelde van "goedbedoeld" is ....."goed"
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door Mickel Moen »

In deze WIKI vindt je alle informatie.

http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Sweden

Wat voor jou het voordeligst is, is afhankelijk van je beoogde gebruik en verblijfsduur.

Ik heb goede ervaringen met de aanschaf. Je gaat naar een winkel waar ze de kaart van jouw keuze verkopen en laat deze daar ook plaatsen en activeren. In Zweden heb je een bepaald persoonsnummer nodig en een adres. Maar dat lossen ze in de winkel wel op, vaak met als adres dat van de telefoonwinkel. Maar goed dat is al weer van twee jaar geleden.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door Amstel »

Ga naar de dichstbijzijnde Teliashop en koop een "Telia Mobilt Bredband Kontant" simkaart.
Er zijn verschillende alternatieven maar bijv. 3GB/week voor 11€ (99 SEK) in het 4G net, 10-40Mbit/s.
Telia heeft het beste en stabielste bereik maar bovendien is het roamingvrij in heel Skandinavien en Balt.landen.
Het doet 't dus ook goed in Denemarken, Noorwegen en Finland zonder extra roamingkosten!
Legitimatie met paspoort! Adres is voor zover ik weet niet nodig, je hebt toch je adres in Nederland?
Maar 't gaat zeker ook goed met het Teliashop adress.
http://www.telia.se/privat/bredband/abo ... nd-kontant
3GB per week voor 11€. Ik denk niet dat je ergens anders in Europa zo goed en goedkoop internet kunt kopen! :)
Groeten, Julian
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door Amstel »

Nou ik toch hier ben!
Telia is vorige maand in Zweden uitverkoren tot het beste, meest duurzame, bedrijf in de sector Telecom & Broadband in "Sustainable Brand index 2016". Geen andere internetprovider in Zweden heeft roamingvrij internet in geheel Skandinavien + Estl, Letl. en Lit. (tot en met d.d.)
Telia heeft de beste verbinding ook buiten de grotere steden. Er zijn wel een paar goedkopere providers maar die hebben slechte kvaliteit, lage snelheid, en vaak geen verbinding buiten de steden.
Nee ik heb geen akties in Telia! Dit was alleen een goede tip op een enkele vraag.
Groeten, Julian
Gebruikersavatar
cees van der togt
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 08 jun 2008, 11:10
Locatie: Amstelveen

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door cees van der togt »

Hele goede adviezen!! Hartelijk dank voor de moeite, daar zullen veel Scandinavie-gangers blij mee zijn. Wij in ieder geval zeker.
Bezocht met camper (Hymer Tramp 654SL): Ned, België, Duitsl, Polen, Balticum, Finland, Zweden, Norway, Denemarken, France, Oostenrijk, Zwitserland, Italy, Greece, Turkije, Spanje, Portugal, Marokko, Australië, Zd-Afrika, Botswana, Namibië, Zimbabwe, Argentinie, Chili, Peru, Bolivia, Ecuador, Colombia, Panama, Costa Rica, Nicaragua, El Salvador, Honduras, Guatemala, Belize, Mexico, VS, Canada...
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door Hoofdnoorman »

Volgens mij was Telia dan ook de eerste die begon met de GSM 1800 ipv het 900 Mhz.

Ook ik had in Noorwegen alles bij Telia en destijds ook in Nederland voor het Collectcall bellen met Noorwegen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
adbremmer
Berichten: 59
Lid geworden op: di 07 apr 2009, 21:11
Locatie: Enschede

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door adbremmer »

Ook ik heb al jaren goede ervaringen met een prepaid simkaartje van Telia. Ik koop een 5gb kaartje voor 299 kronen in een Teliawinkel in laat het gelijk in mijn iPad plaatsen, wordt door hun geactiveerd en niet naar een Zweeds adres gevraagd. Dus ik ga met werkend mobiel internet de winkel uit.

Veel plezier ermee

Ad
van Hobby 600 naar Hymer Tramp 654 SL
ketsums
Berichten: 74
Lid geworden op: do 05 jan 2006, 10:54
Locatie: Oldenzaal / Emmaboda

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door ketsums »

Naast Telia. Kan je ook een Comviq Kontantkort halenn bij de grotere supermarkten (ICA/Citygross/Konsum) of bij van die lotto/sigaretten winkeltjes.
Deze kosten 200kr voor 10GB, 100kr voor 3GB en 50kr voor 1GB. Allemaal 30 dagen geldig.
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
- Chevy Van G20 uit 1990 -
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
De Mulder
Berichten: 14
Lid geworden op: di 21 jul 2015, 19:04
Locatie: Land van Cuijk

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door De Mulder »

Enkele jaren geleden tijdens rondreis door Zweden een Telia prepaid kaart bij een telefoonwinkel gekocht. Winkelbediende deed de simkaart in de telefoon en constateerde dat mijn telefoon een Simlock had. Geen problem zei hij en sloot de telefoon aan op een computer en de simlock werd verwijderd. Top service.
Wel aan denken om binnen een jaar na het laatste gebruik de simkaart een keer te laten bellen anders vervalt het nummer als deze een jaar niet gebruikt is.
Het bereik in dit uitgestrekte land is top. :-B :-B :-B
Gebruikersavatar
cees van der togt
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 08 jun 2008, 11:10
Locatie: Amstelveen

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door cees van der togt »

Onze ervaring met Telia was goed maar ook niet goed. In de Teliawinkel in Malmö een 6 Gb kaartje gekocht voor een maand: 30 euro met de 2x gegeven verzekering dat het kaartje ook in Noorwegen zou werken. Dat bleek niet zo. Over de grens van Zweden was het over. Verkeerd kaartje en verkeerde info. Niet alle prepaid simkaarten van Telia doen het in Noorwegen, kennelijk!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bezocht met camper (Hymer Tramp 654SL): Ned, België, Duitsl, Polen, Balticum, Finland, Zweden, Norway, Denemarken, France, Oostenrijk, Zwitserland, Italy, Greece, Turkije, Spanje, Portugal, Marokko, Australië, Zd-Afrika, Botswana, Namibië, Zimbabwe, Argentinie, Chili, Peru, Bolivia, Ecuador, Colombia, Panama, Costa Rica, Nicaragua, El Salvador, Honduras, Guatemala, Belize, Mexico, VS, Canada...
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door Marco Polo »

In Denemarken - eind mei 2016 - in Nykøbing een Telia prepaid SIM kaartje gekocht en - na aanleiding van info in dit topic - nagevraagd of hij ook in andere landen bruikbaar was - bij voorbeeld Zweden - maar ook hier de reactie dat een kaartje van Telia alleen werkt in het land van aankoop (buitenland is dan via roaming).

Dit ging overigens om een kaartje voor in de telefoon waarbij je data bundel bijkoopt en opwaardeert. Misschien dat Amstel iets anders bedoeld?

Dekking en snelheid overigens prima.
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: simkaart voor internet aanschaffen in Zweden?



Bericht door Amstel »

http://www.telia.se/privat/bredband/mob ... t-bredband
Nee ik bedoel niets anders en de informatie is korrekt! :|
Maar je moet natuurlijk wel de roaming in je apparaat toelaten / aanzetten, buiten Zweden. Zonder roaming gaat 't niet!
De roaming buiten Zweden (alleen Skandinavië en Balt.-landen) heeft dezelfde voorwaarden en prijs als binnen Zweden.
Als het niet zo werkt, moet je't natuurlijk reclameren bij de Teliawinkel. De reclame en voorwaarden zijn meer als duidelijk!
Succes en groeten, Julian.
PS
Overigens kost 5GB, 99SEK (11€) en niet 30€
http://www.telia.se/privat/bredband/abo ... t-bredband
DS
Plaats reactie