Colorline: hoogte auto mét of zonder dakkoffer gerekend doorgeven?

Plaats reactie
Frouke
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 26 jun 2019, 12:17

Colorline: hoogte auto mét of zonder dakkoffer gerekend doorgeven?



Bericht door Frouke »

Hoi allen,

Ik ga binnenkort tickets boeken voor een overtocht Kiel-Oslo met Colorline en ik heb totaal geen ervaring hierin... :wink:
De bedoeling was om een dakkoffer op onze auto te laten plaatsen tegen dat we op reis vertrekken. Bij het boeken moet je de maximale hoogte doorgeven en nu is mijn vraag of ik deze mét of zonder de dakkoffer gemeten moet doorgeven? Dit scheelt best in prijs heb ik al gezien dus zou graag zeker zijn wat ik hiermee moet doen. Alvast bedankt!

Frouke
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Colorline: hoogte auto mét of zonder dakkoffer gerekend doorgeven?



Bericht door KTManiac »

Hoogte is uiteraard de hoogte met dakkoffer.
Frouke
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 26 jun 2019, 12:17

Re: Colorline: hoogte auto mét of zonder dakkoffer gerekend doorgeven?



Bericht door Frouke »

Ok, dankjewel. Had al zo'n vermoeden hoor, maar wil zeker zijn alvorens ik boek ;-)
DJSmiley
Berichten: 4032
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Colorline: hoogte auto mét of zonder dakkoffer gerekend doorgeven?



Bericht door DJSmiley »

Geen idee hoeveel het uitmaakt, maar als je met de dakkoffer net in een hogere categorie valt kun je natuurlijk die ook (als t past) ff op de achterbank leggen (of op schoot als je passagiers op de achterbank hebt) tijdens het op- en afrijden van de boot.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Colorline: hoogte auto mét of zonder dakkoffer gerekend doorgeven?



Bericht door Hoofdnoorman »

Vanzelfsprekend is de hoogte belangrijk voor de maatschappij, maar niet altijd voor de prijs van het vervoer.
Het heeft meer te maken met op welk dek je zou kunnen parkeren.
Er zijn nog schepen met een tussendek. Daar passen twee lagen van ongeveer tot 2,0 meter. Ben je hoger, zal de wagen naar een ander dek moeten met meer vrije ruimte. Ben je hoger dan 3,5 meter, kun je meestal rechtdoor het vrachtwagen dek op.

Stel nu dat je een camper opgeeft van + 3,5 mtr op uitreis maandag, kan het maar zo zijn dat er geen plek is. Maak je hem iets lager, is er ineens wel plaats.

Er is nog iets waar je (tegenwoordig) even rekening mee zou kunnen houden. Dit is van toepassing op boten met zo'n tussendek. Kijk dus altijd even welke boot je krijgt en wat daarvan de indeling is. Het ligt vaak aan de lijn of er "Roll on Roll off" schepen zijn.
Het betreft de grondspeling van jouw personenauto. Soms is deze zo laag, dat je de skirt onder de voorbumper beschadigd als je een tussendek op moet rijden, terwijl bovenaan gekomen de oprit onder de vloerplaat vast kan lopen.
Meestal houden de stuwadoors dit wel in de gaten.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Colorline: hoogte auto mét of zonder dakkoffer gerekend doorgeven?



Bericht door KTManiac »

DJSmiley schreef:
do 19 sep 2019, 9:47
Geen idee hoeveel het uitmaakt, maar als je met de dakkoffer net in een hogere categorie valt kun je natuurlijk die ook (als t past) ff op de achterbank leggen (of op schoot als je passagiers op de achterbank hebt) tijdens het op- en afrijden van de boot.
Over 't algemeen zet je die dakkoffer er niet op omdat je binnen nog volop ruimte over hebt lijkt me...
Plaats reactie