Beste moment om tickets Kiel-Oslo te boeken bij Colorline?

Plaats reactie
Frouke
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 26 jun 2019, 12:17

Beste moment om tickets Kiel-Oslo te boeken bij Colorline?



Bericht door Frouke »

Hoi,

Ik zou graag tickets boeken voor een (retour) overtocht met Colorline Kiel-Oslo volgende zomer. Ik vraag mij af wat het beste moment is om deze te boeken? Werkt dit op dezelfde manier als bij vliegtickets? Uit ervaring weet ik nl. dat vliegtickets bepaalde momenten enorm zakken in prijs om 2 dagen later weer dubbel zo duur te zijn, maar weet niet of dit bij veerboot ticktets ook zo werkt? Ik had gelezen dat, hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper, maar ik ben in juni al eens aan het kijken geweest voor tickets voor afgelopen zomer (om een beetje een idee te hebben), maar ik merk geen verschil in prijs.... Wie kan mij helpen?

Alvast vriendelijk bedankt,

Frouke
Gebruikersavatar
De Boer op toer
Berichten: 811
Lid geworden op: ma 01 feb 2010, 19:51
Locatie: Zwervende

Re: Beste moment om tickets te boeken bij Colorline?(Kiel-Oslo)



Bericht door De Boer op toer »

Voor de overtocht Hirtshals-Kristiansand heb ik in 2017 de tarieven eens bijgehouden en inderdaad, als je vroeg boekt was het goedkoper.

Op 15-1-2017 koste een ticket met de dagboot € 219,20 en op 22-6-2017 al € 334,00
Tussen 15-1-2017 en 22-6-2017 stegen de prijzen elke maand, ik heb niet gezien dat er tussendoor een daling in de prijzen zat.
De avondboot is goedkoper en het verschil is ook minder groot hierbij.
Op 15-1-2017 koste deze € 200,00 en op 22-6-2017 € 219,20
Dit waren de prijzen dus in 2017 voor een camper van 7.5 meter lang.
Groetn,
Appie uut een zunnig oord.

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Blog
Gebruikersavatar
mari-anne
Berichten: 515
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:33
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Beste moment om tickets te boeken bij Colorline?(Kiel-Oslo)



Bericht door mari-anne »

Kan je niet inschrijven op een nieuwsbrief? wij hebben al drie keer in januari, na de nieuwsbrief, echt zeer voordelig geboekt bij Color Line en Fjord line op Denemarken - Oslo.

groet, Marianne
Frouke
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 26 jun 2019, 12:17

Re: Beste moment om tickets te boeken bij Colorline?(Kiel-Oslo)



Bericht door Frouke »

Merci voor de reacties alvast! :thumbup: Zo'n nieuwsbrief kan ik inderdaad wel eens proberen ja. :wink:
Ps: weten jullie toevallig ook of je kans maakt dat er een bepaalde vaart uitverkocht geraakt, want ben bang dat als ik te lang wacht er bepaalde cabins uitverkocht geraken.... (Nogmaals: ik heb enkel ervaring met het boeken van vliegtickets en baseer mij een beetje daar op en weet dat je daar soms ook snel bij moet zijn...)

Groetjes, Frouke
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Beste moment om tickets te boeken bij Colorline?(Kiel-Oslo)



Bericht door Janpinz »

a.de.boer schreef:
zo 08 sep 2019, 10:16
Voor de overtocht Hirtshals-Kristiansand heb ik in 2017 de tarieven eens bijgehouden en inderdaad, als je vroeg boekt was het goedkoper.

Op 15-1-2017 koste een ticket met de dagboot € 219,20 en op 22-6-2017 al € 334,00
Tussen 15-1-2017 en 22-6-2017 stegen de prijzen elke maand, ik heb niet gezien dat er tussendoor een daling in de prijzen zat.
De avondboot is goedkoper en het verschil is ook minder groot hierbij.
Op 15-1-2017 koste deze € 200,00 en op 22-6-2017 € 219,20
Dit waren de prijzen dus in 2017 voor een camper van 7.5 meter lang.
24 juni jl vlak voor de haven Hirtshals digitaal geboekt, 25 juni over voor €169 , ook 7,5 mtr...
Prijzen zijn dus behoorlijk gezakt!
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Beste moment om tickets Kiel-Oslo te boeken bij Colorline?



Bericht door Karelkaywa »

Vandaag van Kristiansand naar Hirthals voor € 101.= Wel fietsen op bed en fietsenrek ingeklapt en 6 meter bij boeken opgegeven. 2 Dagen van te voren geboekt.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
knutselaartje
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 22:11
Locatie: Ravenswoud
Contacteer:

Re: Beste moment om tickets Kiel-Oslo te boeken bij Colorline?



Bericht door knutselaartje »

Let op: als je als eens hebt gekeken naar de kosten op een bepaalde dag en uur dan word dat opgeslagen in je cookies. De volgende keer dat je echt boekt ligt de prijs dan vaak plots hoger. Dus voor het boeken cookie wissen! Ervaring van de overtocht van Denemarken naar Zweden. (Grena-Varberg) Toen ik dat merkte heb ik de laptop van mijn vrouw gebruikt en kreeg weer de lagere prijs.
Wie het kleine niet eert, doet het grote verkeerd.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Beste moment om tickets Kiel-Oslo te boeken bij Colorline?



Bericht door TestCase »

Is dat lang geleden met die cookies? Deze praktijk is nl. al een paar jaar verboden op websites uit de EU. (Soms doet de EU ook goede dingen)


//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Beste moment om tickets Kiel-Oslo te boeken bij Colorline?



Bericht door Mickel Moen »

NUcheckt: Geen bewijs dat cookies de prijs van vliegtickets beïnvloeden

https://www.nu.nl/weekend/5964393/nuche ... oeden.html

Ik boek nooit ver vooraf. Onze plannen kunnen altijd weer wijzigen.

Boek meestal een dag of enkele dagen vooraf. Soms op dezelfde dag.

Deze zomer zijn we naar Ierland geweest. Overtocht naar Engeland met Stenaline. Retour meteen ook geboekt, maar dan op een flexticket. Hier inderdaad ook gebruik van gemaakt. Een dag eerder terug gegaan. We zouden op maandag en het werd dus zondag. Ik moest €7 bij betalen. Wilde ik echter op vrijdag of zaterdag dan moest ik €183 bij betalen. Naar Ierland zouden we ook met Stenaline van Fishguard naar Rosselare. In Fishguard aangekomen, bleek de overtocht die ik op het oog had al volgeboekt. Een andere vonden we qua tijd niet aantrekkelijk.
Zijn we 60km verder gereden naar Pembroke. Irishferries. Ook nog eens €80 goedkoper.

Zo doen we het ook naar Scandinavie. We nemen meestal op de heenreis de overtocht. Rosstock-Trelleborg. Terugreis zien we wel. Onze plannen kunnen zo weer veranderen. O.a. door het weer.

Heb je maar beperkt tijd en zit je aan bepaalde data vast en/of wil je een hut, dan is op tijd boeken wellicht verstandig.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Beste moment om tickets Kiel-Oslo te boeken bij Colorline?



Bericht door Hoofdnoorman »

Je kunt kijken bij Colorline Noorwegen en dan omgekeerd boeken. Zo deed ik dit vroeger altijd.

Ook heb ik de laatste keer truckers geboekt. Je betaald per meter en slaapt op indeling. Maar wel gratis koffie etc op het Truckers deck.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie