Lengte campers en Noorse veerboten

Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8662
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Lengte campers en Noorse veerboten



Bericht door seth_space »

mooi land inderdaad. Zitten nu op Runde en hebben de nodige vogels soorten gevonden.

Terug even naar die locals.. Ik heb al heel wat ervaring met single track roads (vooral n schotland waar dat perfect werkt) waarbij de passeerruimtes (M) gebruikt moeten worden om elkaar te passeren. Helaas menen nogal wat locals dat het best op de weg zelf kan en zonder vaart te kinderen zetten ze door terwijl ze makkelijk bij het passeervak hadden kunnen stoppen. Dat terwijl locaal vrachtverkeer dat zo prima doet.Jammer, die techniek moeten veel locals kennelijk nog leren.
Verder onderstreep ik Marco Polo.. vooral op de Lofoten en Vesteralen is het een beetje te gek aan het worden met camperaars. Op de 10 autos die je tegenkomt zijn er 8 een camper die te vaak vergeten hoe smal de wegen zijn en hoe breed hun camper.
Het aantal grote camperzaken in Noorwegen valt ook erg op. Steeds meer Noren hebben een camper (en de rest een Caravan ;)

En wat lengte beteft.. elke Veerboot matroos tot op heden heeft die vraag nog gesteld en de 740cm betaal ik gewoon.
PuffinRunde2018.jpg
PuffinRunde2018.jpg (47.81 KiB) 955 keer bekeken
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27449
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Lengte campers en Noorse veerboten



Bericht door Marco Polo »

Prachtig plaatje van die Lundefugl Seth!

Maar dit geheel terzijde ;-)
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6051
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Lengte campers en Noorse veerboten



Bericht door TestCase »

Ook onze spiegel is door een mede camperaar die te snel reed en te veel midden op de weg geraakt, geen schade. Wij stonden al stil en met veel bravour doorijden, want kan makkelijk (niet dus), sissies gaan langzamer rijden! Paar andere keren goed weggekomen, veel durven niet dichter aan de kant, ga dan even langzamer rijden is mijn advies.
Noren zijn trouwens een heer/dame op de weg!
Lengte smokkelen van camper is mij onbewust gebeurd, eerder vermeld, maar zette geen zoden aan de dijk, verschil bleek €4,- Had 6-7 betaald, ben 7.40.
Sommige ferries hebben <6, 6-8,.... dus niet per meter, die naar Dragsvik bijv.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie