Buarbreen nabij Odda

Plaats reactie
hildefoeke
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 17:41

Buarbreen nabij Odda



Bericht door hildefoeke »

Wie heeft er met een camper naar de parkeerplaats van Buarbreen gereden? Is de weg te doen voor een camper?
Ik begreep dat het parkeergeld 150 kronen is. Heeft iemand op deze P ook overnacht?
gijsenbep
Berichten: 2608
Lid geworden op: za 24 jan 2004, 13:09
Locatie: genemuiden
Contacteer:

Re: Buarbreen nabij Odda



Bericht door gijsenbep »

Is makkelijk te doen , als je met Google Maps op die plek gaat kijken zie je diverse campers staan , en overnachten is in Noorwegen nergens een probleem als je een ander maar niet tot last bent of voor zijn deur gaat staan ..
groetjes gijs en bep uit de parel van n.w overijssel {en gijs kletst graag}
https://www.flickr.com/photos/gijsenbep/
Plattelo
Berichten: 2
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 21:12

Re: Buarbreen nabij Odda



Bericht door Plattelo »

Beste, ik wil niet vervelend doen in mijn eerste bericht op dit forum, maar:

-beneden aan deze weg staat een verbodsbord voor voertuigen van meer dan twee meter breed, en dat bord staat er niet zomaar. Dit is een echt smal weggetje. Ik beweer niet dat je niet boven zou raken, maar als ik kijk naar de motorhome op je avatar loop je er wel een risico. Er zijn zeer smalle stukken met aan de ene kant een muur of takken, aan de andere kant gaat het meteen enkele meters omlaag.
- In Odda aan de kade, enkele honderden meters van de camperplaats, is er een taxibedrijf dat je tegen een vast tarief naar Buarbreen (en ook naar Skjeggedal) brengt. Je zou ook met de fiets kunnen, het weggetje is niet steil en je kunt parkeren vlak voor het verbodsbord.

-Verder kan je de wandeling alleen maar aanbevelen, het is zowat drie uur heen en terug, stops niet inbegrepen. Boven kom je aan de voet van de gletsjer, waar soms ook klimmers aan het werk zijn. Je moet wel in goede conditie zijn. Op verschillende plekken moet je jezelf omhoog hijsen aan een touw (en later weer omlaag). Het heeft hier en daar wat weg van een via ferrata.
Plattelo
Berichten: 2
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 21:12

Re: Buarbreen nabij Odda



Bericht door Plattelo »

sorry, de motorhome waar ik naar keek was die van de eerste reactie. Ik weet niet waar u mee rijdt. Als het een vw bus is of zo, kan het wel
hildefoeke
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 17:41

Re: Buarbreen nabij Odda



Bericht door hildefoeke »

Bedankt voor de reacties. Wij hebben een Hymer ongeveer 7m lang.
Plaats reactie