Fiets mee?

Jan Hester
Berichten: 10864
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:09
Locatie: Amsterdam

Fiets mee?



Bericht door Jan Hester »

Wij willen begin maart het Noorderlicht gaan aanschouwen. Heeft het nut de fietsen mee te nemen? Of is Noorwegen geen fiets land.
vriendelijk dank
Jan Hester Amsterdam
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: fiets mee ??



Bericht door Hoofdnoorman »

Als je een fiets hebt met minstens 21 versnellingen, zie ik geen probleem hierin.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: fiets mee ??



Bericht door Camperaapje »

+ misschien even een zoektocht naar sneeuwketting voor de fiets? :angel:
Jan Hester
Berichten: 10864
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:09
Locatie: Amsterdam

Re: fiets mee ??



Bericht door Jan Hester »

dus maar gewoon niet meenemen ..
Jan Hester Amsterdam
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: fiets mee ??



Bericht door Hoofdnoorman »

Jan, als je graag fietst, er plaats voor hebt en met genoeg versnellingen, dan is er echt geen probleem. Noorwegen heeft fietspaden, maar bijna alleen in steden. Anders ben je afhankelijk van de openbare weg. Persoonlijk denk ik minder gevaarlijk dan wat ik hier in Spanje zie.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8450
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: fiets mee ??



Bericht door EasyBee »

Je hebt vlakke stukken en zeer bergachtige stukken. Ligt er maar helemaal aan waar je de fiets (en hoe) wilt gaan gebruiken. We zijn al meerdere keren naar Noorwegen en Zweden geweest en altijd fietsen mee. Wij zijn er Oslo, Bergen en veel andere steden mee wezen bezoeken, maar de Trollstigen heb ik er niet mee bedwongen. Ik ken jouw conditie niet en je fiets al helemaal niet. Misschien is het wel een E-bike. Dus ligt er heel erg aan waar je heen gaat en waar je naar toe wilt fietsen.
Beter mee dan om verlegen, denk ik dan maar. Noorwegen is een stuk veiliger fietsen dan Italië of Spanje.
Wij nemen de fiets ook mee naar de Alpenlanden, maar dat wil nog niet zeggen dat ik er de Mont Blanc mee oprijd. Dus waar ga je heen en wat wil je doen?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Jan Hester
Berichten: 10864
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:09
Locatie: Amsterdam

Re: fiets mee ??



Bericht door Jan Hester »

We hebben beide een goede conditie en fietsen vaak (zonder probleem) dagtochten door NL. We hebben een Gazelle Ultimate (perfecte fietsen) met veel versnellingen. (geen E-bike)
Hoe de route loopt, weet ik nog niet. We bezoeken graag grote steden, vanaf een CP, met de fiets. Ik had eigenlijk moeten vragen : kan je in Noorwegen in Maart fietsen of is dat moeilijk ivm sneeuw . Bedankt Jan Hester
Jan Hester Amsterdam
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: fiets mee ??



Bericht door Bohemia »

Wij waren niet in maart in Noorwegen, maar ik denk dat de kans groot is dat in maart laaggelegen gebieden in het zuiden sneeuwvrij zijn, terwijl er elders nog ligt.

Ik ben meestal ook van beter mee, dan om verlegen. Maar bedenk wel dat je naar en in Noorwegen zelf ook waarschijnlijk regelmatig een veerboot pakt, tarieven vaak op basis van lengte zijn en uitgeklapt fietsen dus extra kosten kan betekenen.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Fiets mee?



Bericht door Aloys »

Wij vertrokken half maart naar Noord-Zweden, maar hebben relatief weinig sneeuw gezien...
Zie http://www.aloys.nl/2016-winter-in-scandinavie
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8450
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Fiets mee?



Bericht door EasyBee »

Maar het blijft Scandinavië en het kan zo maar heel anders gaan. Dit was halverwege juni 2011 in het Hallingskarvet Nasjonalpark, iets ten noorden van de Hardangervidda. Gewoon 2 graden boven 0 en niet bepaald die dag voor het eerst, :lol3: daar dreven de ijsplaten nog gewoon rond.
Afbeelding
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Fiets mee?



Bericht door Jan en Simonne »

Hardangervidda, half mei...

Afbeelding
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Fiets mee?



Bericht door 't Busje »

Een leuke fietstocht is vanaf de Sognefjord (Flåm) met de Flåmsbana omhoog en dan met de fiets terug. Ik heb alleen geen idee heb of je dat in maart kunt doen.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8450
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Fiets mee?



Bericht door EasyBee »

Dat is inderdaad een leuke. We stonden daar op die camping en door de vele regenval zaten er heel veel met hun camper vast in het natte soppige gras. Wij niet. Maar terug op het topic. Leuke fietstocht inderdaad, maar in maart is het daar gemiddeld overdag net boven 0 en 's nachts nog er onder, dus fris en kans op gladheid.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: Fiets mee?



Bericht door Frans-K »

Wij willen begin maart het Noorderlicht gaan aanschouwen. Heeft het nut de fietsen mee te nemen? Of is Noorwegen geen fiets land.
vriendelijk dank
Bedoel je echt het noorderlicht? Dan fiets je meestentijds in het donder.
Het noorderlicht zie ook nog ver naar het noorden, Tromso is daarvoor bekend. (wel erg mooi)
Of ga je in de zomer, voor de midzomernacht?
Plaats reactie