noordkaap via Helsinki

Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3888
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: noordkaap via Helsinki



Bericht door henk en lila »

Voor de topic starter:

qoute "Via google maps kwam de alternatieve route via Polen,Litouwen,Letland,Estland oversteek naar Helsinki te voorschijn en dan terug via Noorwegen."

Let op met de route. Google maps doet het goed via Warschau. Veel navi apparaten draaien te kort af door Noord Polen en dan strak langs de Oostzee. maar daar ligt Kaliningrad en daar kom je niet doorheen (Russische enclave, visum nodig ofzo).

Daar vandaan doorhobbelen naar de Litouwse grens is tijdrovend en ging in 2010 tijdens een vakantie over tamelijk slechte wegen. Dus "doorgaand verkeer"via Warschau!
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Corbogers
Berichten: 78
Lid geworden op: di 05 nov 2013, 16:47

Re: noordkaap via Helsinki



Bericht door Corbogers »

Beste forum lezers, we zijn terug en wat ik echt wel kwijt wil; wat is Noorwegen toch een geweldig land.
Als je denkt te gaan vooral doen het is de moeite en het geld meer dan waard !!!
dank voor jullie tips
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19163
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: noordkaap via Helsinki



Bericht door Aloys »

Bedankt voor de tergmelding. Ik ben wel benieuwd hoe het nu verder is gegaan, via welke route.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Corbogers
Berichten: 78
Lid geworden op: di 05 nov 2013, 16:47

Re: noordkaap via Helsinki



Bericht door Corbogers »

Het is via Polen, Litouwen Letland, Estland, Finland, Noorwegen geworden.
Zou heen reis niet meer zo maken....
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19163
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: noordkaap via Helsinki



Bericht door Aloys »

De heenreis niet opnieuw zo? Dat is interessant, want ik wilde dit rondje ook nog eens maken.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: noordkaap via Helsinki



Bericht door faalhaas »

Ook benieuwd....
Corbogers
Berichten: 78
Lid geworden op: di 05 nov 2013, 16:47

Re: noordkaap via Helsinki



Bericht door Corbogers »

polen en de "staten" gereden via hun hoofdsteden. Polen was aardig en Warschau mooi. Staten vallen tegen, weinig bijzonders behalve Riga.Overigens navigatie stuurt je via Wit Rusland en daar kom je dus niet door.... de route corrigeren kan middels 60 km kinderkopjes....
Noord Finland is echt mooi maar rest viel beetje tegen.
Noorwegen en zijn Noordkaaproute hebben onze ogen geopend, wat een mooi land en zo divers.
Gebruikersavatar
Slag+J16
Berichten: 831
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 15:58

Re: noordkaap via Helsinki



Bericht door Slag+J16 »

@ Corbogers,
Zo zie je maar weer dat een ieder, een land op zijn eigen ,, beleefd" .
De landen die jullie hebben bereisd hebben wij ook gedaan, ja Noorwegen is voor herhaling vatbaar voor ons , maar ook voor de camperbezitters om ons heen. Alleen deze geven de voorkeur aan de Barendszee--en niet de Noordkaap.
Toch doe je de 3 Baltische staten te kort-- een reisroute via Vilnius- Daugavpils-Rézekne-Vöru-Tartu-Mustvee- langs het Peipsi meer-Jöhvi (Narva)----Tallinn is een leuke route.
Maar ik kan me voorstellen dat de meesten Riga (mooi)-Tallinn(mooi) kiezen als het doel Finland is en dan verder.
Jan
Plaats reactie