noordkaap via Helsinki

Corbogers
Berichten: 78
Lid geworden op: di 05 nov 2013, 16:47

noordkaap via Helsinki



Bericht door Corbogers »

beste lezers, graag wat advies;
Onze planning is om half juni in 5/6 weken naar de noordkaap te gaan.Wij gaan samen met onze 2 honden.
Via google maps kwam de alternatieve route via Polen,Litouwen,Letland,Estland oversteek naar Helsinki te voorschijn en dan terug via Noorwegen.
Natuurlijk meer km's maar dit lijkt ons wel iets.....
Zijn er ervaringen / adviezen ? Online de oversteek met onze honden boeken lukt niet, is dit ook zonder reservering te doen ??
Dank,
Uitgeschreven

Re: noordkaap via Helsinki



Bericht door Uitgeschreven »

[Aloys: paar voorgaande opmerkingen verwijderd]

Maar als de TS in 6 weken wil rijden naar de Noordkaap,als dat zijn doel is zonder veel tussenstops ,is dat toch te doen, is maar een 3000 km. Ik doe er nu een week over naar eind van de Peloponnesos,is toch ook 3000 km
hangt ervan af wat je wil zien langs de baan hé
Ik zou het nu niet meer doen;Als ik naar de Noordpool wil gaan zal dat wel 2 maanden duren,ben geen 3X 7 meer he!
willy
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: noordkaap via Helsinki



Bericht door jielus »

Wij willen graag volgend jaar. Geplande tijd, 120 dagen. Dan zien we ook nog wat onderweg. Dus 5 a 6 weken is, voor ons in ieder geval, wat kort door de bocht voor 250 a 300 Km per dag.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: noordkaap via Helsinki



Bericht door Aloys »

Wel weer veel off-topic berichten, over vrachtwagenchauffeurs etc. :-?
Topic even opgeschoond!

Wij hebben in 2012 een dergelijke tocht gemaakt in 6 weken:
week 1: vertrek Duitsland, Denemarken, Zweden. Eind van de week in Stockholm.
week 2: oversteek Oostzee, paar dagen Alandseilanden, eindigend in Helsinki.
week 3: langs de Russische grens omhoog tot aan de Noordelijke IJszee (N.O. Noorwegen).
week 4: langs de Noorse noordkust westwaarts tot Hammerfest, dan Zweden weer in.
week 5: op ons gemak midden-Zweden richting zuid, eindigend in Idre a/d Noorse grens.
week 6: naar de zuidpunt van Zweden, veerboot Trelleborg-Travemunde, naar huis.
Totaal 8868km, daggemiddelde ca. 211km. En we hadden zeker geen haast! :D

We hebben de Noordkaap principieel overgeslagen (te commercieel, te onbeduidend), maar
waren er vlakbij en we hebben in plaats daarvan wel de Noordelijkste vuurtoren van Europa
bezocht, bijna op dezelfde breedtegraad.

Ons reisverslag: http://www.femma.nl/home/reizen/2012/zo ... index.html

De tekst is af, ik moest nog wat foto's maar ik ben die reisverslagen nu aan het overzetten
naar Wordpress: http://www.aloys.nl/reizen
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Uitgeschreven

Re: noordkaap via Helsinki



Bericht door Uitgeschreven »

het is niet omdat jij van mening bent dat het te commercieel is ,, dat dat voor ons ook zo is ! Mogen wij ook eens onze mening geven ja?
Uitgeschreven

Re: noordkaap via Helsinki



Bericht door Uitgeschreven »

En waarom mag er geen vergelijking worden gemaakt met vrachtwagenchauffeurs ? Dit zijn beroeps. Als het jou niet aanstaat
schrap je de commentaren,? ben jij de alwetende god dan!
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: noordkaap via Helsinki



Bericht door Marco Polo »

:lol3: hij is leuk :lol3:
"Happen naar de baas"
:wink:
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: noordkaap via Helsinki



Bericht door Aloys »

:mrgreen:

a. wanneer je direct op iemand reageert moet je NIET quoten, dat is geheel overbodig, dus die quotes heb ik even
verwijderd. Dat doen we wel vaker, meestal mét opmerking, we hopen dan ook dat het forumlid daar iets van leert...

b. wanneer ik schrijf "We hebben de Noordkaap principieel overgeslagen (te commercieel, te onbeduidend)" dan is dat
mijn persoonlijke mening en mag ik dat gewoon opschrijven. Waarom zou jij wel je mening mogen geven en ik niet?
Jij mag best schrijven dat je de Noordkaap wel de moeite waard vindt, dat ze daar vooral wel heen moeten gaan.

c. Als iemand een normale vraag stelt over een reis naar de Noordkaap en meer dan 50% van de reacties gaat over
vrachtwagenchauffeurs en wat die wel/niet mogen/kunnen etc. dan is dat volledig off-topic. Als eigenaar van dit forum
denk ik dan: "huppakee, weg ermee!"

d. Je ageert tegen een moderator in het openbaar, dat is volgens de forumregels niet toegestaan. Je had mij ook een
pb kunnen sturen...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

noordkaap via Helsinki



Bericht door Marco Polo »

Toch doe je het wel goed Aloys als mensen zich zo thuisvoelen dat ze niet eens in de gaten hebben dat ze bij je te gast zijn :-D.
Betekent dat je maar heel weinig je "vakmanschap" in de strijd hoeft te gooien ;-)
(en schoolmeester hoeft te spelen)

Maar dit geheel terzijde en off-topic :-D
Corbogers
Berichten: 78
Lid geworden op: di 05 nov 2013, 16:47

Re: noordkaap via Helsinki



Bericht door Corbogers »

Dank voor de reacties.
Aloys met je reactie daar kan ik echt iets mee, is de veerboot naar Helsinki zonder reservering te doen in juni ? Enig idee.. Ik wil me niet op een datum vastleggen voor de overtocht, zou me in mijn vrijheden beperken...
gr en blijf vooral doorgaan, heb al veel zinnigs (en onzinnigs) gelezen op dit forum, :crazy:
cor
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: noordkaap via Helsinki



Bericht door Aloys »

Van Estland naar Finland wel, lijkt mij. Dat is een oversteek van een paar uur.
Zie ook http://www.ts.ee/passenger-terminals

Wij boeken eigenlijk nooit vanaf huis. We rijden en we zien wel, ter plaatse boeken betekent soms dat
je een dag moet wachten omdat er al een aantal afvaarten volgeboekt zijn.

Wij gingen van Stockholm naar de Alands (vrij duur), daar zijn we twee dagen gebleven en dan kon je
goedkoper door naar Finland. Maar pas na 2 dagen dacht ik, niet eerder.
Nog voordeliger is NIET vanaf Stockholm vertrekken, maar vanaf Grisslehamn naar het eiland Eckerö.
Zie https://www.eckerolinjen.se/en/
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5260
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: noordkaap via Helsinki



Bericht door Mickel Moen »

Supergoedkoop naar Finland is inderdaad via Grisselham Eckero en daarna met Alandstraficken. Moet je wel op een eiland overnachten.

De reis via de Baltische landen naar Finland hebben we deze zomer gemaakt. Zie hieronder link camperen. Oversteek Talinn Helsinki.
De dag vooraf geboekt.

Het snelste, maar ook het duurste is de overtocht Travemunde Helsinki. Voor een reis naar de noordkaap misschien wel een idee.

Naar Zweden nemen we de laatste jaren vaak het veer Travemunde Trelleborg.
Al de overtochten boeken we hoogstens 1 of 2 dagen vooraf. Wel altijd via internet. Tegenwoordig het goedkoopst.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: noordkaap via Helsinki



Bericht door henk en lila »

In 2011 augustus deed ik Tallinn_Helsinki en terug zonder te boeken. Er gingen er toen zes per dag meen ik. Even zoeken op internet.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Mirte
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 19 sep 2012, 14:51
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: noordkaap via Helsinki



Bericht door Mirte »

Mickel Moen schreef: veer Travemunde Trelleborg.
Ben te lui om het zelf na te zoeken - maar is gequote veer met of zonder hut te boeken?
Met (verplicht) een hut moeten boeken is het voordeeltje ook weg.
Te koop: onze Ford Transit Nugget automaat met hefdak uit 1998
http://www.facebook.com/Ford-Transit-Nu ... nref=story
Plaats reactie