Lysetunnellen bij Lysebotn aan het Lysefjord

Plaats reactie
An-Marie
Berichten: 133
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 22:35

Lysetunnellen bij Lysebotn aan het Lysefjord



Bericht door An-Marie »

Hoi, ik heb 2 vraagjes:
Is de Fv500 en Lysetunnellen van 1,1km naar Lysebotn goed te rijden met een camper van 6m lang en 2,80 hoog, vooral ivm tegenliggers?
En zou je van Lysebotn met de ferry naar Forsand kunnen of gaan er alleen auto's op. En zo ja wat zijn +/- de kosten.
Heb hier wel iets kunnen vinden van voor 2010, maar misschien is de situatie veranderd.
Ik hoor het graag van degene die die route gereden hebben :thumbup:
Groetjes An-Marie
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Lysetunnellen bij Lysebotn aan het Lysefjord



Bericht door Saviemeke »

Leuke tunnel en route. Volgens de foto op streetvieuw is de doorrij hoogte van de tunnel 4 mtr, dat zal dus geen probleem zijn.
Al is het in Noorwegen altijd spannend, vooral als je een tegenligger tegenkomt, soms resulteert dat voor een van de twee in een eindje achteruit rijden.
Afbeelding
Op streetvieuw van de Ferry kun je zien dat daar ook campers op vervoerd worden.
Mooie reis toegewenst !
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Lysetunnellen bij Lysebotn aan het Lysefjord



Bericht door KTManiac »

Vorige zomer nog doorgereden. Er rijden vrachtwagens door dus daar ga je met jouw lengte en hoogte geen enkel problem hebben.
Idd zoals eerder opgemerkt kan het (zoals bij veel tunneltjes in Noorwegen) bij tegenliggers even krap worden, vooruitkijken dus en even aan de kant gaan als je ruimte ziet.
Niet dus pas gaan kijken of je aan de kant kan als je al neus aan neus staat, maar goed dat geldt voor alle krappe tunneltjes.
Van alle tunneltjes die ik in Noorwegen gezien heb valt deze nog niet eens in de categorie 'krap'. :wink:
An-Marie
Berichten: 133
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 22:35

Re: Lysetunnellen bij Lysebotn aan het Lysefjord



Bericht door An-Marie »

De Fv 500 komt in onze route. Lijkt me een prachtige weg vooral het laatste stuk met al die haarspeltbochten naar beneden.
En dan met de Ferry naar Forsand, zien we onderweg de Kjeragbolten en de Preikestolen van onderen.
Bedankt voor de tips :thumbup: . Groetjes An-Marie
Gebruikersavatar
eric12
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 18:42
Locatie: eindhoven
Contacteer:

Re: Lysetunnellen bij Lysebotn aan het Lysefjord



Bericht door eric12 »

mooi route denk dat ik hem dit jaar ook doe
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: Lysetunnellen bij Lysebotn aan het Lysefjord



Bericht door Frans-K »

Soms zijn de tunnels echt te krap om een tegenligger te passeren. Dan zetten er een stoplicht voor. Zoals bij weg nr 50, van Steine naar Hagafoss. https://www.google.nl/maps/place/Rv50,+ ... ee17ab4785
Wij hadden geen problemen met tegenliggers.
Zet googleview aan, lukt mij niet met de link, sorry.
Plaats reactie