Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?

Mirte
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 19 sep 2012, 14:51
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Mirte »

De grootste bespaarder is zelfwerkzaamheid, dus voor mensen die gewend zijn regelmatig buitenshuis te eten is de winst gauw gemaakt (wel een kookboek meenemen). Idem voor drankliefhebbers: meenemen die handel.

Ik vind het een sport om op voedingskosten te minimaliseren - en réken maar dat je dan voordeliger uit bent. Daar kun je wel een paar pontjes (met een t) mee bekostigen.

Over die visjes verschalken: dat mag toch alleen vergunningsvrij bij zeevis?
Te koop: onze Ford Transit Nugget automaat met hefdak uit 1998
http://www.facebook.com/Ford-Transit-Nu ... nref=story
Gebruikersavatar
Rens en Riet
Berichten: 954
Lid geworden op: ma 29 jan 2007, 19:28
Locatie: Roosendaal

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Rens en Riet »

Mirte schreef:
Over die visjes verschalken: dat mag toch alleen vergunningsvrij bij zeevis?
Klopt Mirte.

Mvg, Rens
Doe wat je niet kunt laten
en laat doen wat je niet kunt.
Mirte
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 19 sep 2012, 14:51
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Mirte »

Zit me wel af te vragen: horen fjorden bij de zee? Is brak water - en véél.
Weten jullie dat?
Te koop: onze Ford Transit Nugget automaat met hefdak uit 1998
http://www.facebook.com/Ford-Transit-Nu ... nref=story
Gebruikersavatar
Rens en Riet
Berichten: 954
Lid geworden op: ma 29 jan 2007, 19:28
Locatie: Roosendaal

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Rens en Riet »

Mirte, alle wateren welke in open verbinding staan met de zee mag je zonder vergunning vissen.

Mvg, Rens
Doe wat je niet kunt laten
en laat doen wat je niet kunt.
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door faalhaas »

Een Noor heeft recht op toegang tot zeewater om te vissen (soort recht van overpad). Dat recht is echter niet van toepassing op buitenlanders, veel Noren zijn erg beschermend over hun eigendommen.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19103
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Aloys »

Dit topic gaat over "wat neem je mee", niet over "waar mag je vissen?" :D

Graag weer on-topic!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Mirte
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 19 sep 2012, 14:51
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Mirte »

Ik neem mee..... aas ;-)
Te koop: onze Ford Transit Nugget automaat met hefdak uit 1998
http://www.facebook.com/Ford-Transit-Nu ... nref=story
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Marco Polo »

geen vis in ieder geval :mrgreen:
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Frans-K »

Wij namen mee naar Noorwegen, voor 1 week eten in blik. We namen mee terug, voor 1 week eten in blik.
Ofwel, als je slim inkoopt kan je alles voor een redelijke prijs inkopen.
Overal zijn winkeltjes. Dat was onze angst richting Noordkaap. Kan ik overal alles krijgen.
Wel verstandig, zoals al eerder geschreven, neem de alcoholische dranken mee. Wij kochten vooraf rum, voor in de cola. Op de boot kochten wij in de aanbieding 2 dozen wijn van 5 liter.
En inderdaad, de ponten zijn ook niet gratis. Vergeet de beroemde kustweg niet.....
Husky
Berichten: 93
Lid geworden op: do 08 feb 2007, 13:05
Locatie: Culemborg

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Husky »

Van vissen houd ik niet, wel van vis en dan is zalm favoriet bij ons.
Prijzig broodbeleg is dus handig om mee te nemen. Verder standaard kook- en bakingrediënten, aardappels, rijst, pasta e.d. gaan ook mee.
Houdbare melk, oude kaas, vruchtendrank, Bolero, flesje whiskey, alcoholvrij bier en wat "cadeau-wijntjes" voor de hulpverleners als we een probleempje onderweg hebben. Doet het altijd goed, heb ik gehoord. Voor de rest gewoon om de dag een supermarkt binnen rijden, o.a. voor de zalmmoten...

Verder ben ik ook wel erg "in" om de Noorse "home made" lekkernijen te proeven. Nog aanraders misschien?
All run well until the fuel runs out... ;-)
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door KTManiac »

Mirte schreef:Ik vind het een sport om op voedingskosten te minimaliseren - en réken maar dat je dan voordeliger uit bent. Daar kun je wel een paar pontjes (met een t) mee bekostigen.
Ieder z'n voorkeur.
Neem eigenlijk alleen wijn en bier mee, naast een 'noodvoorraadje' eten zodat we altijd een dag of 2 vooruit kunnen. Meer niet.

Ik vind het juist leuk om lokaal etenswaren te kopen, waar ik ook ben. Vaak vind je in supermarkten dingen die je thuis niet ziet en de moeite waard zijn, maar zeker ook bij de kleine lokale winkeltjes en stalletje langs de weg zijn vaak hele lekkere vis of streekprodukten te koop.

Da's zeker in Noorwegen wat duurder dan in NL maar is voor mij juist iets wat bij m'n vakantie hoort, lokale dingen proberen en eten.
En dan nog ben ik in Noorwegen per week goedkoper uit dan wanneer ik naar Italie ga........ vnl omdat ik in Italie vaak 2x per dag in een restaurantje of op een terrasje zit te eten/drinken. Totaal verschillende vakanties maar allebei genieten! :D
Isvertrokken

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Isvertrokken »

Dit jaar voor de (minstens) 10e keer naar Noorwegen (c.q. Scandinavie) geweest. Wij nemen nooit meer mee dan we normaliter al aan boord hebben. We kopen bijna alles in het gebied waar we zijn. En dat is ook logisch: immers DE reden om te verkopen dat er overal camperplaatsen moeten zijn wordt steevast aangevoerd dat de camperaar z'n geld in de stad uitgeeft (wat dus blijkbaar niet altijd zo is,als ik de verhalen van overbeladen campers mag geloven).
Bovendien: vergeleken met Nederland zijn de boodschappen in de supermarkt duurder, maar ja, Nederland is ook wel erg goedkoop !!.
Je moet niet alleen maar kijken naar de boodschappen. Zo zijn campings in Noorwegen goedkoper dan in Nederland, Duitsland, Italie om maar een paar bestemmingen te noemen. Ook de veerboten zijn redelijk betaalbaar. Je hebt (bijna) overal gratis WiFi. Als je panne krijgt zijn de garages net zo duur als bij ons.
Maar inderdaad: als je elke dag per persoon een liter wijn achterover slaat en minimaal een pakje sigaretten, laat staan shag koopt, dan wordt de vakantie wel erg duur (maar ja dat geldt dan ook thuis ..)
Gebruikersavatar
wimLMC
Berichten: 136
Lid geworden op: do 10 mei 2012, 13:05
Locatie: Noord-Holland

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door wimLMC »

Wij zijn 2x geweest in 2013 en 2014. We namen alleen wijn en bier mee. Dit vanwege de hoge prijzen voor wijn en bier in Noorwegen. Voor de rest is alles gewoon tegen zeer redelijke prijzen te koop in de supermarkt. Het 2,4% Noorse bier is overigens heel goed te drinken en kost rond de €2 voor een halve liter blik. :-B
Gebruikersavatar
Peugeottje
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 22 apr 2016, 8:39

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Peugeottje »

Neem alles mee wat ik nodig heb, slim inkopen bij Aldi & Jumbo hier om de hoek.
Ik kom meestal helemaal uit met wat ik mee heb genomen.
Wie niet groot is, moet slim zijn.
Heb ik de kleinste miniminicamper?
Kan bijna overal komen!
Plaats reactie