Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?

Gebruikersavatar
nummer36
Berichten: 413
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 19:40
Locatie: Pernis
Contacteer:

Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door nummer36 »

Noorwegen is een duur land, om het nou toch voor ons zuinige Nederlanders begaanbaar te maken ben ik op zoek naar leuke tips die jullie meenemen aan eten als jullie vier weken naar Noorwegen gaan. Wij nemen zoal mee afbak broodjes, Noedels, soep, rookworst, appeltaart mix voor de Omnia oven. Ik ben ook weer op zoek naar camping boter maar dat kan ik nergens meer vinden in de winkels. Natuurlijkmoeten we ook op ons gewicht letten en op het totaal gewicht van de camper.
Groetjes van Brenda en een poot van kleine Max.

Kijk ook op http://www.effeweg.net hij is weer aangepast op 18 april 2016
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
The Scorpios
Berichten: 460
Lid geworden op: za 25 mei 2013, 16:20
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen



Bericht door The Scorpios »

Nagenoeg alles is duur in machtig mooi Noorwegen. Dus eerste stap is camper te wegen met bepakking. En weet je hoeveel ruimte je nog kunt benutten. Je bespaart het meest door prijzige artikelen mee te nemen zoals drank (met of zonder alcohol) vlees en groenten. Maar alles bij elkaar loopt het gewicht snel op.

Dus daarom voorstel eerste stap om te wegen. Wij deden dat heel simpel om met de camper naar afvalplein te gaan. Dan wordt je gewogen bij binnenkomst, we lozen geen puin, hout of wat dan ook en rijden gelijk na rondje terrein af. Er wordt 5 kg op grofvuil afgeschreven maar je weet nu simpel je gewicht. Wij hadden meer ruimte dan verwacht en konden dus heel wat blikken meenemen.
Nelleke

De herinnering die je later wilt hebben, moet je nu maken.
En dat doen we o.a. met onze Pilote P650D Essentiel uit 2019.
Gebruikersavatar
nummer36
Berichten: 413
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 19:40
Locatie: Pernis
Contacteer:

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door nummer36 »

we weten het gewicht er blijft niet veel over daarom moeten we ook licht gewicht denken en keuzes maken wie weet komen er nog handige dingen langs die wij mee kunnen nemen.
Groetjes van Brenda en een poot van kleine Max.

Kijk ook op http://www.effeweg.net hij is weer aangepast op 18 april 2016
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Ruttentuttels
Berichten: 3891
Lid geworden op: za 30 aug 2008, 21:01
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Ruttentuttels »

Misschien een tip (en dat is niet alleen voor Noorwegen):
Om frisdrank te maken neem zakjes Bolero mee. Water is overal te verkrijgen...
Bolero is er in ontzettend veel smaken, mixen met water en klaar is je frisdrank. Zonder suiker en met toegevoegde vitamine C.
Zakjes poeder zijn licht om mee te nemen. Er zijn zakjes voor 0,5 en 1,5 liter.
Groetjes van de Ruttentuttels
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door annoh »

Ik heb een tijd gewoond / gewerkt in Noorwegen. Ik herinner me heerlijke vis en visgerechten. Als je dus tijdens je vacantie Noorwegen wilt leren kennen dan zou ik in ieder geval geen vis vanuit Nederland mee gaan nemen. Daarnaast heb je, in mijn beleven, diverse lekkere kaassoorten.
Husky
Berichten: 93
Lid geworden op: do 08 feb 2007, 13:05
Locatie: Culemborg

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Husky »

Ruttentuttels schreef:Misschien een tip (en dat is niet alleen voor Noorwegen):
Om frisdrank te maken neem zakjes Bolero mee. Water is overal te verkrijgen...
Bolero is er in ontzettend veel smaken, mixen met water en klaar is je frisdrank. Zonder suiker en met toegevoegde vitamine C.
Zakjes poeder zijn licht om mee te nemen. Er zijn zakjes voor 0,5 en 1,5 liter.
Superhandige tip! Ik had er zelfs nog nooit van gehoord maar net gelijk een aantal dozen besteld. :-B
All run well until the fuel runs out... ;-)
PE1OPQ Theo
Berichten: 4573
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door PE1OPQ Theo »

Gewoon mee nemen wat je anders ook mee zou nemen.
En vervolgens je uitleven in de supermarkten, en vergeet de stalletjes langs de weg niet.
Geld kost het toch al, en anders toch een week korter weg? :D

Theo
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Aloys »

Gedurende de eerste paar bezoeken aan Noorwegen namen we van alles mee. We hadden pakweg
500Kg gewicht over, dus blikken, 30 flessen wijn, van alles ging mee. Die wijn kwam wel op,
maar de blikken kwamen onaangeroerd weer thuis. Blikken met vlees etc. Stonden jaren in de
voorraadkast totdat we ze hebben weggegooid.

Naar mijn mening is er in de Noorse supermarkten voldoende te koop, voor niet teveel geld. Ok, biefstuk
is duur en gehakt ziet er niet zo fris uit (bij gebrek aan kleurstoffen?), maar zalm uit de vriezer,
in handige 1-persoons verpakking is uitgesproken goedkoop. Karbonades en varkensfiletjes zijn ook
heel betaalbaar. Sla en andere verse groenten, ook niet (te) duur. Alleen de wijn nemen we nog mee:
doosjes van 5 liter, bib (bag-in-box).

We maken vaak een kampvuurtje, snijden de aardappels (met schil) in schijfjes/stukjes die we bakken
in een oude pan op het vuur. Karbonaadje of zalm erbij, sla, heerlijk! Dat hoort bij onze mooiste
vakantieherinneringen... :D

Afbeelding

Tip: de pan maken we alleen van binnen schoon, daarna gaat ie weer in een plastic draagtasje.
De buitenkant wordt roetzwart, die krijg je toch niet meer schoon...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door 't Busje »

Je wilt wel een kapitaal uitgeven aan diesel en ponten en dan is het eten te duur????
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
jansloos
Berichten: 6868
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door jansloos »

Neem een hengel mee! Elke dag verse vis. Maar ja wel gratis!

Koop een boekje, gratis eten uit de natuur. Bessen, groenten, paddestoelen, alles gratis.

En doe het het als Aloys. Geweldig. Dat is camperen met een camper. :-B
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
Pat&Yvo
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 21 apr 2010, 12:17
Locatie: België

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Pat&Yvo »

Hi

Ook wij zijn tijdens onze trips naar Noorwegen/Zweden goed voorzien van de nodige hoeveelheid wijn en (Belgische) bieren.
Bij de verkoop van onze camper enkele maanden geleden heb ik alles wat op blikvoer leek eruit gezwierd en het komt in de nieuwe camper niet meer in: we eten thuis ook geen soep uit blik, hoe ik er in godsnaam ooit op gekomen ben dat dit op vakantie anders zou zijn weet ik nog altijd niet :eh: .
In de supermarkten is genoeg betaalbaars te vinden, enkel omdat vooral ik een hekel heb aan boodschappen doen nemen we een basisvoorraad/'noodrantsoen' mee. Deze bestaat o.a. uit rijst, pasta, olijfolie, kipfilet (voor in de diepvries), tomatenblokjes, (homemade en in porties ingevroren) spaghettisaus/goulash etc.
Met deze (basis)ingrediënten en een blitsbezoek aan de supermarkt voor bv verse groenten maken we op de Cobb lekkere gerechten klaar (paëlla/wok/pizza/bbq...).

Lekker eten hoeft ook in Noorwegen en/of Zweden niet duur of ingewikkeld te zijn ;-).

Groetjes
Yvonne
Vroeger was ik een twijfelaar .... ik ben daar nu niet meer zo zeker van ....
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2481
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door rob2 »

Buiten een 'enkel' flesje wijn :shh: , nemen we ook niets bijzonders mee naar Scandinavië.
Koop wat lokaal te verkrijgen is, dan valt het meestal nog wel mee.
Daarnaast, in Scandinavië gaan we over het algemeen weinig uit eten.
Vaak duur, en/of ver weg van je plaats waar we overnachten welke ook vaak gratis is....

Lekker een visje bakken onder de luifel terwijl de regen met bakken naar beneden komt is ook leuk :cheers:
Groet,
Rob
Patrick 508
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 20:00

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Patrick 508 »

Ik ben nu meerdere malen langere tijd in Noorwegen geweest.

Mijn ervaring is dat het best meevalt met kosten voor eten. Als je normale dingen koopt en wat meer vis dan vlees eet, dan loont het eigenlijk de moeite niet om van alles mee te slepen.

Een paar luxe dingen kun je meenemen omdat die erg duur zijn: wijn, sterke drank, chocola en eventueel diepvries biefstuk :-)

Zelf koken en niet te vaak uit eten, en het is prima te doen.

Groet,
Patrick
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door jotr »

Wij hebben vorig jaar op onze trip naar Noorwegen een paar doosjes (zak in box) wijn meegenomen en wat sixpacks bier. Verder had ik wat kip en gehakt in porties ingevroren en in het vriesvak gestopt. Was vooral handig als we een dag niet langs een supermarkt kwamen. Verder het normale basisspul: koffie, thee, rijst, pasta, wat zakjes soep. Ik was eigenlijk bevreesd dat we niet alles zouden kunnen krijgen maar dat was onzin; de gewone boodschappen zijn gewoon in de supermarkten te vinden. Over het algemeen in het prijspeil wel hoger maar als je je een beetje aanpast valt het mee. Garnalen en zalm zijn goed te betalen bijvoorbeeld. Uit eten gaan vonden we uitgesproken duur en hebben we niet of nauwelijks gedaan. Omgerekend bijna 20 euro voor een hamburger of een pizza vinden wij echt te gek. Alles bij elkaar was Noorwegen zeker niet onze goedkoopste vakantiebestemming (dat was onze reis door de West-Balkan) maar de ervaring leert dat we een aantal dingen gewoon niet doen als het te gek wordt. Aan het eind kom je dan onder de streep toch weer op een redelijk bedrag uit. Al met al zou ik voor het verschil in boodschappenkosten mijn camper niet overbeladen met meegebrachte potten en blikken.
Plaats reactie