Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?

Gebruikersavatar
mari-anne
Berichten: 515
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:33
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door mari-anne »

Wij gaan dit jaar ook naar Noorwegen (niet de eerste keer) en ik ga echt geen extra dingen mee nemen. Nou ja, wijn wel!
We zien het wel en nemen het land met de prijzen zoals het op ons afkomt. Te duur? dan iets anders kiezen. In Portugal ga je wat vaker uit eten omdat het goed te betalen is. In Noorwegen kook je zelf en dat is niet duurder dan het uit eten gaan in Portugal.
Geniet van het mooie land, Marianne
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Hoofdnoorman »

Dat is nu eens de juiste instelling :thumbup: :thumbup:

Ik spreek nogal wat mensen die mij kunnen zeggen dat Noorwegen veel te duur is. Helaas is het maar zoals je het bekijkt.
Die mensen komen waarschijnlijk dus nooit in Noorwegen. Liever roemen ze over een ander, vaak vml Oostblokland, dat het daar zo voordelig, lekker eten en drinken is.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Mirte
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 19 sep 2012, 14:51
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Mirte »

Ik ben benieuwd hoe TS het gedaan en ervaren heeft.
Te koop: onze Ford Transit Nugget automaat met hefdak uit 1998
http://www.facebook.com/Ford-Transit-Nu ... nref=story
Gebruikersavatar
adbremmer
Berichten: 59
Lid geworden op: di 07 apr 2009, 21:11
Locatie: Enschede

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door adbremmer »

Als je van wijn houdt, geen zware flessen meenemen, maar zoals eerder gezegd BIB's (bag in box), lichter in gewicht en beter in te pakken. Verder nemen we een aantal zakjes voorgekookte rijst van uncle Ben, als het een keer snel en makkelijk moet.
van Hobby 600 naar Hymer Tramp 654 SL
Gebruikersavatar
BP 2
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 08 nov 2004, 18:12
Locatie: Bornem (Belgie)

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door BP 2 »

Naar Noorwegen namen wij vooral wijn en bier mee en enkele bereide gerechten vacuüm verpakt maar niet erg veel want tenslotte zijn er ginder ook voedingswinkels. Wijn hadden we zelfs te veel mee voor een reis van 3 weken in het land met een verbruik van een fles of iets meer per dag. Omdat wij in een zonnige periode zijn geweest mei-juni 2014 hebben we zelfs bier moeten bij kopen en voor die prijs wil ik het niet laten. Vakantie en reizen is er tenslotte om van te genieten.
Wij hebben geen controle gezien maar als we nog eens gaan dan doen we vooraf onze flessen open en bij controle blijken ze dit te tolereren want dan is het duidelijk voor eigen gebruik.
Wat wel tegen viel ivm eten is dat je bijna nergens verse vis kan kopen maar er is wel diepgevroren vis en vooral zalm in moten zoals we die hier in de Aldi zien
BP 2
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Jan en Simonne »

Wij hebben helemaal niets meegenomen.
Eten is ook in Noorwegen te koop.
En alcohol hebben we die 7 weken niet nodig gehad.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Ad en Helga
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 18:24
Locatie: Oirschot

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Ad en Helga »

Wij zijn net drie weken naar Noorwegen geweest. De dieselprijs is ongeveer € 1,30. Het eten is er wel wat duurder, brood is er prima.
Zelf vissen is er toegestaan zonder vergunning in zout water, dus een open verbinding heeft met de zee.
Wij hadden ingeblikt vlees meegenomen omdat die niet in de koelkast hoeft en dat was een goede en heerlijke oplossing.

http://www.slagerijdeboer.nl/webshop/conserven

Het is een heerlijk land en omdat je bijna overal vrij mag staan, is het gemiddeld geen dure vakantie.
Borinoco
Berichten: 435
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 15:56
Locatie: Noord-Brabant

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Borinoco »

Ik lees verschillende keren dat er rookworst wordt meegenomen.....
Nou vraag ik me echt af, wat voor gerecht maken jullie in de zomer met rookworst?
Ik ben niet z'n fan van rookworst dus vandaar de vraag :)

Gr. Monique
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door 't Busje »

Je kunt rookworst ook als broodbeleg gebruiken en je hoeft het niet alleen bij de boerenkool of in de erwtensoep te doen. Niet dat wij ooit rookworst meegenomen hebben, want levensmiddelen zijn overal te koop en vormen maar een klein deel van je vakantiebudget.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door seth_space »

Ik krijg visoenen van Nederlanders in de ardeche in de jaren rond 1970 tot pakweg 1985 die zelfs aardappelen in de bagageruimte hadden. Gevolg een ronduit uitgesproken hekel aan die Nederlanders die niets wilden uitgeven maar wel alle goedkope huizen wegkochten.
Kreten op de muren Nederlanders Go home en minder vriendelijke varianten daarop.
Op vakantie gaan is genieten van land en bevolking en daarbij draag je bij aan de economie. Ik snap dat mensen idioot dure zaken zoals je eigen lekkere Wijn bijv. meenemen vanuit Nederland. Maar verder geniet van het land en leg contact met de bevolking. Dat kun je prima doen in een supermarkt.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Hoofdnoorman »

idioot dure zaken zoals je eigen lekkere Wijn
Het is de alcohol die de accijns en de prijs bepaald.

Ik heb het de laatste tijd niet meer uitgezocht maar wil wel even een voorbeeld uit het verleden geven.

In mijn tijd in Noorwegen koste een goede fles rode Bordeaux iets van Nok 90,- toen f. 22,-.
Hier in Nederland was diezelfde wijn bij de slijter f. 19,95.

Maar, men had ook een Jacob's Creek voor Nok 80,- dus 20 gulden terwijl die hier bij AH toen f 6,95 koste.

Het komt er dus op neer dat als "je eigen lekkere wijn" hier een heel voordelige is, de prijs in Noorwegen mogelijk wel 3 keer over de kop gaat.
Is "je eigen lekkere wijn" een topper in Nederland en heeft hij in Nederland de daarbij behorende/gemaakte prijs, dan zal hij in Noorwegen niet zo heel veel duurder zijn.


Maar er zijn veel meer dingen die mij in de 10 jaren dat ik in Noorwegen heb vertoeft mij opgevallen zijn. De melkprijs is ongeveer gelijk aan de prijs van de biologische melk in Nederland. Maar de smaak is veel beter. (volgens mij dan). Ik denk dat het langzamer groeien van het gras, de intensiteit van het verkeer en de daarbij behorende vervuiling, voor de verschillen zorgen.
Het vee moet wellicht ook meer lopen of kracht gebruiken bij het grazen in heuvelachtig gebied. Koop je een ossenhaas in Noorwegen, dan is hij prijzig maar o zo mals en lekker. Koop je de ossenhaas bij de beste Nederlandse slager, moet je het wel treffen als je deze kwaliteit kunt kopen.
Misschien is er ondertussen het een en ander veranderd, maar dit is wat ik destijds beleefd heb.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door seth_space »

Daar zijn sites voor die dit soort actuele info geven
Gemiddelde prijzen Noorwegen
Gemiddelde prijzen Noorwegen
Fles wijn (middenklasse) 20,00 €
Nationaal bier (0,5 liter fles) 5,00 €
Geïmporteerde bier (0,33 liter fles) 6,00 €
Pakje sigaretten (Marlboro) 13,00 €
In NL:
Middenklassewijn in NL is pakweg 10 tot 12 euro
flesje bier: halve liter ca 85 cent (Bavaria) . Heineken is in Noorwegen is erg duur

Sterke drank in Noorwegen is nog veel duurder en koop je alleen in de staatswinkels:
Vinnmonopol

En ja, Noorwegen is nu eenmaal een duur land. Maar je krijgt er ook erg veel natuurschoon voor terug ;)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Jan Hester
Berichten: 10864
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:09
Locatie: Amsterdam

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Jan Hester »

Alleen drank is duur, verders valt het allemaal wel mee.
Jan Hester Amsterdam
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Sjaak en Marja »

PE1OPQ Theo schreef:Gewoon mee nemen wat je anders ook mee zou nemen.
En vervolgens je uitleven in de supermarkten, en vergeet de stalletjes langs de weg niet.
Geld kost het toch al, en anders toch een week korter weg? :D

Theo
Op Face Book zou ik je een duimpje geven, maar dat kan hier niet. :lol:
Ik ben het helemaal met je eens, je kiest bewust voor een of meerdere bepaalde landen en ja....dat kan wat kosten.
Kun je op andere dingen weer besparen.
Als je rekent op ong. €20,00 voor een overnachting op camping of camperplaats, en je staat vrij, bespaar je per week toch al gauw zo'n €140,00.
Kun je toch wel groente en vlees voor halen lijkt me zo?!
Plaats reactie