vakantietips Noorwegen 2015

waxmeltsenzo
Berichten: 27
Lid geworden op: di 05 mei 2015, 13:24

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door waxmeltsenzo »

Hier ook.
We hebben al besproken dat we naar Engeland en Schotland willen.
Staat nog niet vast. Voor mijn vriend zijn de circuits natuurlijk heel gaaf. En we vinden het landschap erg mooi. Ik vind met name Shotland erg mooi en zou ook graag naar Ierland willen maar we hebben maar 3 weken en dat gaat gewoon sowieso niet lukken. Dus hopelijk gaat Engeland Schotland door. Echt warme landen trekken ons iig niet.
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door faalhaas »

Off topic: van Cherbourg vaar je in de zomer rechtstreeks op Roslare of Dublin.
Indicatie: € 800 retour
waxmeltsenzo
Berichten: 27
Lid geworden op: di 05 mei 2015, 13:24

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door waxmeltsenzo »

Waarom vanaf Frankrijk?
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door faalhaas »

Minder rijden?

Ik vind een Ferry een heerlijk hotel met haal en breng service. Zeker met kleine kinderen is het fijn om een stuk over te slaan door een stukje te varen.
theodorus
Berichten: 331
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 12:31
Locatie: omgeving Eindhoven

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door theodorus »

Onze vakantie gaat nu definitief in 2016 plaatsvinden van 18 juni tot en met 17 juli.
Wij hebben veel info uit de reacties gehaald en ik zal zeker na onze vakantie een uitgebreid verslag doen van onze vakantie.
Ik heb natuurlijk nog wel de nodige vragen en zal die de komende weken hier plaatsen. Overigens we gaan beginnen in Kristiansand en willen maximaal gaan overnachten op gratis overnachtingplaatsen.

De eerste ideeën zijn om via Berglandsford en Sidal naar de Prekestolen te gaan, daarna Via Sans, Seljestad, Kinsarvik naar Bergen te gaan. Dit via de Bordalsgjelet en de steindalfossen. Vanuit Bergen in de omgeving van Voss en Flam in ieder geval naar Twinde Fossen en Wandelen in de omgeving van Aurlan/Vassbygdi. Daarna via de diverse watervallen Vangsnes/dragsvik Viksdalen, Stryn naar Geiranger en Andalsnes.

Daarna nog niet goed uitgekristalliseerd,. denk daarbij aan Dovrefjell en hardangervidda o.a. Gaustatoppen. Willen in principe terug via Kristiansand.

- Wie heeft er nog tips.
- t.a.v. de CP in Bergen: Ik zie op campercontact dat er een Cp is bij de Bergenshallen. Ik heb 2 vragen. Hoe ver is deze CP van het centrum . Ook lees ik dat er een CP plaats is in het centrum naast de brug die "gedoogd wordt" Wie heeft de antwoorden
jeda
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 17 jul 2006, 12:22
Locatie: Zeewolde

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door jeda »

Hoi,

Wij zijn 2 jaar geleden naar de Prekestole geweest. We hebben overnacht op de camping er vlakbij. Op advies van diverse mede camperaars die daar stonden zijn we vroeg naar boven gegaan. Dit omdat na de middag veel dagjesmensen met bussen komen. Dit was ook zo. Het was één file naar boven na de middag. Wij gingen ongeveer 9.30 naar boven. Lekker rustig. Ga wel met zonnig weer anders zie je weinig. Doe schoenen met goed profiel aan want het is steil zat(bergschoenen of stevige wandelschoenen).

Daan
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door Rolling Rodie »

Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door Zwerfleeuwen »

Wij hebben vorig jaar op de CP bij Bergen, de Bergenshallen, gestaan. Ideaal om met de snel tram naar het centrum te gaan.

Wij hebben vorig jaar vier weken tijd getrokken, zie mijn verslag. Heel veel plezier daar!

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
Stephan65
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 04 mei 2014, 12:05
Locatie: Goes

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door Stephan65 »

De Gaustatoppen is een mooie wandeling wel stevige schoenen aan trekken, de camperplaats is op de parkeerplaats bij het begin van de wandeling, kom niet halverwege de ochtend aan bij de Gaustatoppen want dan staat de parkeerplaats al een heel eind vol. Dus het beste is of s'morgens heel vroeg of het einde van de dag als de meeste mensen weer weg gaan.
De camperplaats in Bergen bij de Bergenshallen is een goede plek voor een bezoek aan de stad je hebt er stroom kunt er lozen en water innemen, en klein stukje lopen naar de tram en je bent zo in het centrum.

Stephan
waxmeltsenzo
Berichten: 27
Lid geworden op: di 05 mei 2015, 13:24

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door waxmeltsenzo »

faalhaas schreef:Minder rijden?

Ik vind een Ferry een heerlijk hotel met haal en breng service. Zeker met kleine kinderen is het fijn om een stuk over te slaan door een stukje te varen.

Maar voor te varen hoef je ook niet via Frankrijk, Duitsland zou dan mijn keuze zijn. Naar Frankrijk is ook best een end rijden, Duitsland ook maar dat is echt minder. Of je nou Naar Frankrijk moet rijden of een extra stukje door Denemarken :wink: Vandaar mijn vraag :wink:
Gebruikersavatar
Hamersma
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 14:26
Locatie: Europa.......
Contacteer:

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door Hamersma »

Ga toch liever rijden dan met de ferry....

https://www.youtube.com/watch?v=5R86GqsFXfs
http://www.youtube.com/channel/UCDF5BsM ... A2A/videos
https://vimeo.com/user24672538
***
Als U mij zoekt... zit ik of in Lapland of in de Sahara....
Meestal ook wel er tussen in...
Wuif maar even als je me tegen komt...! Daaag...! ( Oan t sjen )

**** BURSTNER 44-VH-DN ****
Ik ben alleengaand en reis heel wat af met de camper,door Europa....
Gebruikersavatar
Evert Lover
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 22:23

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door Evert Lover »

Veel plezier straks in Noorwegen , wij zijn verleden jaar in mei en juni geweest ! Schitterende natuur echter houd het weer , en met name de sneeuw in de gaten ! Wij konden niet naar de gaustotoppen vanwege het weer (lees sneeuw) en ook de hardangervida was niet bereikbaar, zaten 4 dagen vast op een camping vlak bij de hardangervida ! Ook Bergen het weer ( regen) in de gaten houden . De zuidkust is het zeker mooier weer dan de fjordkust! Oslo en de beeldentuin is heel mooi!
Veel plezier!



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
waxmeltsenzo
Berichten: 27
Lid geworden op: di 05 mei 2015, 13:24

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door waxmeltsenzo »

evert lover schreef:Veel plezier straks in Noorwegen , wij zijn verleden jaar in mei en juni geweest ! Schitterende natuur echter houd het weer , en met name de sneeuw in de gaten ! Wij konden niet naar de gaustotoppen vanwege het weer (lees sneeuw) en ook de hardangervida was niet bereikbaar, zaten 4 dagen vast op een camping vlak bij de hardangervida ! Ook Bergen het weer ( regen) in de gaten houden . De zuidkust is het zeker mooier weer dan de fjordkust! Oslo en de beeldentuin is heel mooi!
Veel plezier!



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
O wij hadden in Noorwegen juist zul prachtig weer afgelopen Augustus.
25 graden/zon en konden overal komen, maar veel locals gaven wel aan dat het een erg slechte zomer was geweest, wij hadden net geluk haha.
Plaats reactie