denemarken met de camper

Gebruikersavatar
Rens en Riet
Berichten: 954
Lid geworden op: ma 29 jan 2007, 19:28
Locatie: Roosendaal

Re: denemarken met de camper



Bericht door Rens en Riet »

Hier heb je ruimte en het geluid van kraanvogels / parelduikers / visarenden, en dan rondom je heen rendieren en af en toen een eland. Nee we zijn blij dat we hier zijn en laten ons niet zo maar iets op de mouw spelden.

Mvg, Rens


Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Doe wat je niet kunt laten
en laat doen wat je niet kunt.
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 23 dec 2018, 17:28
Locatie: midden Friesland

Re: denemarken met de camper



Bericht door de Viking »

Rens en Riet schreef:
ma 10 aug 2020, 9:00
Hallo , We willen in September terug naar Denemarken dus tegen die tijd maak ik me geen zorgen.
En als ik via Duitsland NL in kom
al helemaal niet.
In NL is men volledig de weg kwijt. Er is allang een vaccin maar de farmaceuten wachten om meer geld te arrangeren.
En zo denk ik er over.
Mvg, Rens
Ik ik ik, dit zijn egotrippers die geen rekening met een ander houden, sorry maar zo is het wel.

En ga maar maar door met veronderstellen, vooroordelen en fantaseren en wat is feitelijk ???
Groeten Sieds - Viking camperbouw - zie mijn project: https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 13&t=52269
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: denemarken met de camper



Bericht door Cee Pee »

Rens heeft net zo goed als jij recht op een eigen mening en wie achteraf gelijk blijkt te hebben komt pas later aan het licht.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Frankia FF2

Re: denemarken met de camper



Bericht door Frankia FF2 »

En ga maar maar door met veronderstellen, vooroordelen en fantaseren en wat is feitelijk ???

Eerstelijnszorg
07 aug 2020
Aantallen covid-verdenkingen bij huisartsen nemen niet toe
Huisartsen in Nederland zien vooralsnog geen toename van het aantal patiënten dat met covid-19-achtige klachten naar de praktijk komen. In week 31 – van 27 juli tot en met 2 augustus – ging het om elf patiënten per honderdduizend inwoners. Dat is ongeveer hetzelfde als de week ervoor, blijkt uit onderzoek van Nivel. De cijfers zijn stabiel sinds de verruiming van de coronamaatregelen.
Suntracker
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 29 jun 2016, 11:47
Locatie: Småland, Zweden

Re: denemarken met de camper



Bericht door Suntracker »

Het is interessant te lezen hoe een ieder de voorschriften en adviezen interpreteert in verband met het reizen naar Denemarken en Zweden.
Als ik nu (2020-08-10) op de app van het Zweedse ministerie van buitenlandse zaken (UD) kijk, dan wordt nog steeds afgeraden om van Zweden naar Nederland te reizen. Verder is er een eis van 14 dagen quarantaine. Dat geldt op dit moment allemaal tot en met 12 augustus. Wat er in Nederland precies wordt vermeld weet ik niet.
Dat je in Zweden rustig kunt reizen en vooral in Norrland de ruimte hebt doet er niets aan af. Er zijn in Zweden inmiddels bijna 6000 doden en het lijkt er op, dat het virus zich nu weer meer aan het verspreiden is.
Verder is de vraag of je (reis) verzekering wel vergoedt als je een ongelukje hebt of ziek wordt (hoeft niet eens corona te zijn).
Ik woon in Zweden en ga hier niet eens op reis... ook niet naar Denemarken, dat sinds de 1e augustus vrij toegankelijk is voor Zweedse mensen.
Het is aan ieder om dit risico zelf af te wegen en te beslissen. Achteraf dan graag ook geen gezeur etc.
Een ieder goede reis toegewenst en veel geluk en gezondheid!!
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: denemarken met de camper



Bericht door Aloys »

Suntracker schreef:
ma 10 aug 2020, 11:49
Verder is de vraag of je (reis) verzekering wel vergoedt als je een ongelukje hebt of ziek wordt (hoeft niet eens corona te zijn).
Ja, en word je, indien nodig, wel gerepatrieerd vanuit een land waarvan het ministerieel advies luidt: "Alleen noodzakelijke reizen"?
Bron

De kleurcode is nog steeds oranje, vakanties worden daarom afgeraden. Ga je toch, dan dien je bij terugkomst in Nederland 14 dagen in quarantaine te gaan.
Bron
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: denemarken met de camper



Bericht door Kroppie »

wat heet: noodzakelijk?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: denemarken met de camper



Bericht door TestCase »

Wanneer je in het land komt na code oranje heb je pech, geen verzekering, was je er al dan geen vuiltje aan de lucht. Repatriëring i.v.m. corona kun je helemaal vergeten, doet NL niet meer aan, wel wanneer je echt ziek bent door verzekering, maar de kosten?

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: denemarken met de camper



Bericht door Aloys »

@Kroppie: van alles, behalve recreatief reizen/vakantie!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: denemarken met de camper



Bericht door Kroppie »

een zeer rekbaar begrip dus. :)

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

denemarken met de camper



Bericht door Marco Polo »

Zit even bij zilveren kruis te kijken die er ook een reisverzekering bij hebben.
Code oranje voor hun geen probleem.
Mag je zelfs naar toe afreizen.
Repatriëring word alleen vergoed als dit medisch noodzakelijk is.
Verdere vergoedingen volgens de normale voorwaarden.
Spoedeisende hulp mogelijk bijbetalen als je dit niet aanvullend verzekerd hebt,
Extra kosten vanwege verlengd verblijf in een code oranje land vanwege quarantaine wordt niet vergoed,

Andere verzekeringen kunnen moeilijker doen.
Code oranje bezoeken is dus eerst je verzekeringen nakijken maar dat is al in diverse andere topics ter sprake gekomen!

En werkgevers zijn er niet heel blij mee als je naar een code oranje gebied gaat en ziek wordt of quarantaine opgelegd krijgt.
Kost je dagen of geld.

Voor de meesten hier geen issue meer ;-)
Bert61
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 02 aug 2020, 23:48

Re: denemarken met de camper



Bericht door Bert61 »

Gisteren Denemarken binnen gereden bij Tønder. Iedereen moet paspoort laten zien en er wordt gevraagd waar je heen gaat. Er werd niet naar een reservering gevraagd. Nu op Rømø. Erg relaxed hier.
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 23 dec 2018, 17:28
Locatie: midden Friesland

Re: denemarken met de camper



Bericht door de Viking »

Rens en Riet - Terugkeer uit Zweden wordt nu verplicht 14 dagen quarantaine

Cor Pee
Rens heeft net zo goed als jij recht op een eigen mening
een mening is een subjectieve opvatting, kenbaar maken hoe je ergens over denkt, prima.
Veronderstellen, fantaseren is aannemen dat het zo is (gissen, raden, inbeelden) en is geen mening.
V.b. "Rens en Riet: In NL is men volledig de weg kwijt. Er is allang een vaccin maar de farmaceuten wachten om meer geld te arrangeren.
En zo denk ik er over"
Laatst gewijzigd door de Viking op za 15 aug 2020, 22:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten Sieds - Viking camperbouw - zie mijn project: https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 13&t=52269
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: denemarken met de camper



Bericht door Marco Polo »

In Denemarken vanaf 22 augustus mondmaskersplicht in het openbaar vervoer en op de treinstations.
Plaats reactie