Denemarken?

twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: Denemarken?



Bericht door twente1946 »

vrijbuiter schreef:Wij zijn net terug van 3 wkn rondreis Denemarken. Voor herhaling vatbaar.veel vrij gestaan op sealand en funen.soms bij een haven voor 110\ 130 kronen.vriendelijke mensen,en goed betaalbaar.prijzen soms lager dan Nederland.

inderdaad is Denemarken gelijkof zelfsgoedkoper dan Nederland, oorzaak ? geen euro maar gewoon eigen valuta = de deense kroon.

overigens vraag ik mij af hoe je het toilet etc. leegt in DK? bij het vele vrij staan.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Denemarken?



Bericht door MonRoe »

Je hebt in Denemarken erg veel picknick plaatsen waar ook toiletten aanwezig zijn. Hier kan je je toilet legen en bijv. ook water vullen. Verder kan je bij een benzinepomp vragen als je getankt hebt of je je toilet even mag legen in het toilet.
Voordeel is wel als je geen chemische spul gebruikt in het toilet, maar alleen op biologisch basis of helemaal niets, dan ben je flexibeler met het leeggooien.

Bij de picknickplaatsen hebben wij ook enige keren overnacht.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Toedeledoki

Re: Denemarken?



Bericht door Toedeledoki »

De toiletten bij veel picknickplaatsen staan als het ware boven een gat in de grond. Dat is dus niet echt handig om daar je porta potti in te legen. Lijkt me niet zo milieuvriendelijk.

Om te camperen zijn die picknickplaatsen inderdaad prachtig. Bij enkelen staat een camperverbodsbordje en/of een hoogteboom.

Verder in Denemarken helemaal geen problemen gehad qua overnachten. En een nachtje op het strand is natuurlijk helemaal uniek.

Nadelen vonden wij:

-Dure Horeca

-Weer is vaak slechter dan als je naar het zuiden gaat. Wij waren er in juni met slechts 12 graden. Dat is ook voor Deense begrippen uniek gelukkig :wink:

-Echt spectaculair wordt het nergens qua landschap

Denemarken biedt wel veel rust, ruimte en prachtige natuur. Schitterende dorpjes en stadjes ook.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Denemarken?



Bericht door MonRoe »

paul, heel simpel, wij gebruiken geen vloeistoffen in het toilet, dus milieu vriendelijk. Vandaar ook mijn opmerking om dit niet te doen of biologisch te nemen, dat maakt het een stuk makkelijker. :wink:
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Denemarken?



Bericht door PE1OPQ Theo »

paul snip schreef:
-Echt spectaculair wordt het nergens qua landschap

Denemarken biedt wel veel rust, ruimte en prachtige natuur. Schitterende dorpjes en stadjes ook.
Afbeelding
Het maar net wat je verstaat onder spectaculair :D

Theo
Toedeledoki

Re: Denemarken?



Bericht door Toedeledoki »

Er zitten inderdaad prachtige stukken tussen Theo!

Maar als je de Pyreneeën, de Alpen of Kroatië gewend bent dan is het gewoon minder spectaculair. En dat is op zijn tijd gewoon erg lekker :-)
Katwee
Berichten: 877
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 20:40

Re: Denemarken?



Bericht door Katwee »

Dit vind ik het mooiste van Denemarken, Møns-Klint.

Afbeelding
Gr. K2
vrijbuiter
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 02 apr 2007, 18:15
Locatie: wanssum.nrd.limburg

Re: Denemarken?



Bericht door vrijbuiter »

[

Nadelen vonden wij:

-Dure Horeca

-Weer is vaak slechter dan als je naar het zuiden gaat. Wij waren er in juni met slechts 12 graden. Dat is ook voor Deense begrippen uniek gelukkig :wink:

Wij hadden een hittegolf in Juni. :-B en dure horeca is ons erg meegevallen.gingen vaak in tentjes eten waar zalm vers werd gerookt.voldoende vis met frite en salade90 d.kr.als ik hier naar een snackbar ga ben Ik ook 8 euro kwijt voor 2 frite en kroket.
schildpadden kunnen meer vertellen over de weg dan hazen.
wilfred1970
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 04 mei 2014, 11:03

Re: Denemarken?



Bericht door wilfred1970 »

hallo
ik ben wat aan t rondkijken voor volgend jaar alvast....zag ook dat er een brug loopt naar Malmö.
Iemand ervaringen hiermee?

Wilfred
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Denemarken?



Bericht door freddorr »

Om bij Malmö te komen heb je twee bruggen te gaan.
De eerste brug is naar het eiland van Kopenhagen, Tol 47,50 Euro.
Kopenhagen is een heerlijke stad en goed te befietsen.
De tunnel brug combinatie naar Malmö is ook prachtig en kostte ons 97,50 aan tol.

Onze camper is 7,41 lang en 2,80 hoog.

Denen zijn zeer vriendelijke mensen en inderdaad liggen de prijzen ongeveer op het zelfde niveau als bij ons.

Op de terugweg zijn wij overgestoken per Stena lijn van Götenborg naar Fredrikshaven. Daarvoor hebben wij 255,00 EURO betaald, omdat wij niet op het internet van tevoren geboekt hadden. Het had voor 140,00 gekund.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Plaats reactie