Fietsen in Slovenie?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kowa
Berichten: 755
Lid geworden op: zo 17 okt 2004, 12:46

Fietsen in Slovenie?



Bericht door kowa »

Komend voorjaar gaan wij naar Slovenië, nu lees ik in de reis verslagen niks over het fietsen in Slovenië.
Nu mijn vraag is het raadzaam om de fietsen mee te nemen, wij hebben geen fietsen met ondersteuning maar wel 21 versnellingen.
Ik lees wel dat je kunt fietsen met een mountainbike, maar dat is voor de sportievelingen onder ons.
Nog even de volgende info wij zijn 60 plussers jong van geest maar niet meer zo goed van leden , voordat iemand schrijft "natuurlijk kan dat als je 20 bent" :-B
Fred
Onderweg naar (t)huis
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Fietsen in Slovenie.



Bericht door 't Busje »

Wij hebben afgelopen zomer in Slovenië langs de Drau Radweg gefietst van Oostenrijk tot de Sloveens-Kroatische grens. Dat is een goed aangegeven zo veel mogelijk autovrije route die voor een deel over redelijk berijdbare onverharde wegen loopt. We hebben ook het eerste stukje in Kroatië gedaan, maar daar was het onverharde deel nauwelijks begaanbaar en was de route ook slecht aangegeven. In Slovenië en Kroatië heet de Drau Drava.
Zie: https://www.drauradweg.com/de/
0647Grensovergang Kroatië Slovenië.jpg
0647Grensovergang Kroatië Slovenië.jpg (175.9 KiB) 5143 keer bekeken
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Fietsen in Slovenie?



Bericht door jepebe »

Wij waren dit jaar in de zomer in Slovenie. Met twee jonge kinderen. Je kunt er prima fietsen. Als je ruige bergewegen wenst te befietsen, dan zijn de Alpenuitlopers je ding. Maar ook door bv Maribor of Ljubljana of langs de rivieren, zelfs tussen de bergen, is het prettig, niet berezwaar en Wel relaxed fietsen. Ik zou de fietsen niet hebben willen missen
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Plaats reactie