Tol Slovenië

Plaats reactie
exsis

Tol Slovenië

Bericht door exsis » wo 16 mei 2018, 11:36

Ik vind het nogal verwarrend welk tolvignet ik moet kopen voor mijn camper hoogte 2.95 cm. Wie o wie weet dit wel??

HansBT

Re: Tol Slovenië

Bericht door HansBT » wo 16 mei 2018, 11:50

Bij voertuigen < 3500 kg gaat het om de hoogte van je camper gemeten op de plaats van de vooras. Is die minder dan 1,3 m dan val je in tariefklasse 2A. Is het meer dan 1,3 m dan val je in tariefklasse 2B en betaal je het dubbele.

Hans
Laatst gewijzigd door HansBT op wo 16 mei 2018, 12:14, 2 keer totaal gewijzigd.

hathi

Bericht door hathi » wo 16 mei 2018, 11:59

exsis schreef:
wo 16 mei 2018, 11:36
Ik vind het nogal verwarrend welk tolvignet ik moet kopen voor mijn camper hoogte 2.95 cm. Wie o wie weet dit wel??
Gewooon een vignet kopen, 2a,waarom,staat er anders 1 personenauto/alkoof Camper op ? Alkoof Lager dan 1.30 mtr ken ik geen!.....en je mag niet boven de 3500 kg zijn (Kentenkaart) Dat is het goedkoopst : voor €15,- een week vignet.... tenminste zo lees ik het.graag.?.?...Ben je boven de 3500 kg ,mag je de grens over rijden,tot het 1e DarsGo Servis”station,en daar koop je ,een Kastje oftewel een Transponder,voor het raam,en die prijs, is weer afhankelijk van de route,en de Energie klasse v/h Voertuig!!! .......zie.www.dars.si
Hans

taxus

Bericht door taxus » di 22 mei 2018, 14:04

Wij hebben dit jaar vlak voor de grens met Oostenrijk (bij Passau) bij een benzinestation vignetten gekocht. Op borden langs de snelweg wordt met een rood bordje aangegeven welk station officiële vignetten verkoopt. We hebben daar twee stuks aangeschaft: 1 om door Oostenrijk te rijden (9€), en 1 voor Slovenië. Alles stond keurig aangegeven op een infobord bij het winkeltje.
Om 1 dag over Oostenrijkse snelwegen te rijden (meteen na de douane!!) moet je tegenwoordig helaas wel minimaal een 10-dagen vignet aanschaffen. (vroeger had je ook een dagtolvignet). Een 2-maanden vignet kan ook.
Voor onze buscamper voldeed het normale vignet voor Slovenë (campers, klasse 2A, maand, 30€).

Oostenrijk lust er wel pap van met die tol! :thumbdown: Naast het vignet moesten we bij verschillende tunnels op de route naar Maribor (slo) ookl nog extra tol betalen voor delen van de autoweg. (Sondermautstrecken)
Ook (op de terugweg) via de Karawankentunnel betaal je apart voor de tunnel EN een normaal vignet. Vanuit Slovenië komend kun je dat weer kopen aan de tolpoort van de tunnel zelf, maar dan moet je wél expliciet melden dat je ook een 'normaal' Oostenrijk vignet nodig hebt, anders rekenen ze slechts het tunnelvignet af!
Met alleen dat karawankenticket loop je de kans meteen een boete te krijgen als je de tunnel uitrijdt, want het is daar tolweg...

taxus

Bericht door taxus » di 29 mei 2018, 23:15

Zie artikeltje in de nieuwe Kampeerauto juni '18: Bewaar het bonnetje van je tolvignet. Je krijgt er korting mee bij toeristische attracties. Jammer dat wij dat niet wisten... :|

Reisbijbel

Bericht door Reisbijbel » do 19 jul 2018, 14:37

Klopt, scheelt je weer een slok op een borrel: https://www.reisbijbel.nl/slovenie/reis ... iekaartje/. Slovenië is wel een geweldig land voor de camper. Wij willen er zeker naar terug.
Met onze camper, een Volkswagen Multivan, doen we op onze site www.reisbijbel.nl verslag van onze Europese roadtrips. Eerder hadden we een Fiat Ducato. En we huren geregeld een camper voor winterreizen.

Plaats reactie