Met oude camper zonder turbo naar Slovenië?

Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Met oude camper zonder turbo naar Slovenië?



Bericht door doov »

't Busje schreef:Wat een onzinnig advies!
Iedereen heeft het recht om van de weg gebruik te maken, ook al rijdt hij misschien iets minder snel dan een ander zou wensen.
Naast juridische rechten, heb je ook morele plichten.
Dus naar boven sukkelen mag best, net zo goed dat je 50 km mag rijden op een 80km weg.
En 30 waar je 50 mag. En. En. En.

Dat je van je recht gebruik maakt, wil nog niet zeggen dat je anderen niet hindert.
En als je het lekker vindt om anderen te hinderen, moet je dat vooral doen.
Ik voel als mijn morele plicht om dat niet te doen.
En andersom, heb ik soms niet het recht om lekker door te rijden?
Gebruikersavatar
Iveco4x4
Berichten: 735
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 19:43
Locatie: Haaglanden

Re: Met oude camper zonder turbo naar Slovenië?



Bericht door Iveco4x4 »

doov schreef:En andersom, heb ik soms niet het recht om lekker door te rijden?
Ga eens je gelijk halen bij Cora van Nieuwenhuizen (VVD), minister van Infrastructuur en Waterstaat :wave:
Vriendelijke groet, Berry

Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Met oude camper zonder turbo naar Slovenië?



Bericht door de Jonckheer »

En zijn ze dan ook boos op die 40 tonner die naar boven aan het kruipen is? In het verkeer is het de bedoeling dat men rekening houd met elkaar dus in dit geval ook met jou. Niemand kan jou verplichten enorme kosten te maken om 10 km/pu sneller omhoog te kunnen rijden. Doe gewoon je ding en geniet van je camper.
In de toekomst voorzie ik fijne taferelen als er elektrische campers op de weg komen die halverwege een lange 15% klim zonder stroom komen te zitten omdat de bestuurder niet weet dat met klimmen het verbruik explosief stijgt. Ja, dat gaat nog lachen worden. Maar jij kruipt daar dan met je oude dieseltje moeiteloos voorbij! :lol:
doov schreef:En andersom, heb ik soms niet het recht om lekker door te rijden?
En wat dan die meneer in die Ferrari die jou vervloekt omdat je voor hem uit aan het sukkelen bent? Waar is het einde?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Met oude camper zonder turbo naar Slovenië?



Bericht door Bob Diesel »

Het recht :roll: om lekker door te rijden
NEE dat recht bestaat niet
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Met oude camper zonder turbo naar Slovenië?



Bericht door faalhaas »

Wij rijden al jaren met 86pk/4500 kg. We mijden geen enkele bergpas, uiteindelijk kom je vast wel boven.

Mijn ervaring is is dat andere weggebruikers begrip hebben voor je beperkingen. Ook kan je met je richtingaanwijzers aangeven of er mogelijkheden voor inhalen zijn.

Bij ons ligt de problematiek met name bij de haarspeldbochten, daar moet de gang er uit. Als die er eenmaal uit is blijkt het lastig om weer gang op te bouwen, zeker in de korte afstanden tussen de haarspeldbochten.
bromsnorrie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 08 nov 2009, 11:07
Locatie: Almere

Re: Met oude camper zonder turbo naar Slovenië?



Bericht door bromsnorrie »

Trek je niet teveel aan van al die mensen met vreselijke haast rustig aan kom je net zo goed boven. Toch wat makkelijke overgangen naar Slovenie ga dan of door de tunnel in de snelweg tussen Oostenrijk en Slovenie, of ga over Italie Tarvisio naar Ratece dat is een vlakke weg. Toch wat moeilijker neem dan de Loiblpas er zijn daar voldoende stukken waar de haastige medemens makkelijk kan inhalen en de afdaling stelt ook niet heel veel voor. Toch behoefte aan wat meer spanning rijd dan vanuit Tarvisio naar de Sella Predil (Predilpas) die is niet echt makkelijk maar bijzonder rustig deze ligt wat buiten de gebruikelijk routes, voordeel is dat je na de top het mooie dal van de Soca/Isonzo in rijd.

Kalm aan een maak er een mooie vakantie van.
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 429
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Met oude camper zonder turbo naar Slovenië?



Bericht door FJM »

Anekdote.
Een oude vriend van me woont al sinds jaar en dag in Zwitserland. In Altdorf. Toen hij jong was kocht hij een Saab Turbo. Want hij moest voor zijn werk vaak passen nemen. Hij was in die tijd geen “racer”, dus ging hij niet zo snel de berg op. Hij kreeg altijd veel getoeter achter hem, omdat de medeweggebruikers zagen dat hij een snelle auto reed. En waarom rijdt hij dan niet door...???. Totdat hij de Saab Turbo verkocht en een Eend kocht. Jawel, dit is waar gebeurd! Met die Eend de berg op had hij nooit meer last van getoeter achter hem. Men begreep dat hij niet sneller kon. De rust die hij vervolgens achter het stuur ondervond.

Dit verhaal komt bij me boven nu ik dit allemaal lees over de “langzame” camper.
Ik denk dus dat het meevalt. Men zal zuchten hoor als ze achter je aanrijden, maar aggressief zullen ze niet worden. Ze weten dat je niet harder kan.
Moraal van het verhaal: ga, als je een lint van auto’s achter je hebt, even op een P staan. Geniet even van het uitzicht en rijd dan lekker verder. Iedereen happy! :wink:
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
ikkemijnnaam
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 15 jan 2018, 22:35

Re: Met oude camper zonder turbo naar Slovenië?



Bericht door ikkemijnnaam »

vermeulen72 schreef:Leuk om te horen allemaal. Geeft wel vertrouwen. Begreep wel dat er wegen zijn die verboden zijn voor caravans... zal dan ook wel voor mij gelden ivm scherpe haarspeldbochten vermoed ik.
En tja. Technisch in orde. Ik denk en hoop het. Net weer door de APK geweest.... dus
Klopt Ik heb ooit een weg genomen waar een bord stond verboden voor caravans Ga er dan ook maar niet in!!
Helemaal niet als het de wurzenpass is. :crazy:
1ste camper mb100 2.4 liter 68 pk! uit 1993 met een zelfgemaakte opbouw ( niet door mij)
2de camper peugeot FFB europe 650 2.5 td 93 pk uit 1990
3de camper Fiat ducato 230 2.5tdi uit 1995 van binnen in 2016 opnieuw opgebouwd
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Met oude camper zonder turbo naar Slovenië?



Bericht door doov »

de Jonckheer schreef: En wat dan die meneer in die Ferrari die jou vervloekt omdat je voor hem uit aan het sukkelen bent? Waar is het einde?
Dan ga ik gewoon ff opzij. Ook zo'n morele plicht.
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Met oude camper zonder turbo naar Slovenië?



Bericht door de hoekies »

Veel van onze reizen gemaakt met een VW bus van totaal 3500 kg met een diesel van 74 pk zonder turbo.
Gaat het naar boven net als in Luik ging ik zoveel mogelijk aan de kant ondanks dat er meerdere banen waren .
Kom je een bordje tegen verboden voor caravans dan zou ik het ook niet doen met je camper.
Wat haarspeldbochten betreft toen ze die aanlegde had het verkeer ook geen 500 pk met turbo en duwende schoonmoeders.
Gewoon gaan en inderdaad in je spiegel kijken voor als je vind dat je je moraal moet gebruiken en even aan de kant gaan om de rij te laten passeren.
Als je op onze site bekijkt van het begin tot kust van Frankrijk in 2011 zie je de reizen met een 74 pk `tje
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
vermeulen72
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 20:07

Re: Met oude camper zonder turbo naar Slovenië?



Bericht door vermeulen72 »

bromsnorrie schreef:Trek je niet teveel aan van al die mensen met vreselijke haast rustig aan kom je net zo goed boven. Toch wat makkelijke overgangen naar Slovenie ga dan of door de tunnel in de snelweg tussen Oostenrijk en Slovenie, of ga over Italie Tarvisio naar Ratece dat is een vlakke weg. Toch wat moeilijker neem dan de Loiblpas er zijn daar voldoende stukken waar de haastige medemens makkelijk kan inhalen en de afdaling stelt ook niet heel veel voor. Toch behoefte aan wat meer spanning rijd dan vanuit Tarvisio naar de Sella Predil (Predilpas) die is niet echt makkelijk maar bijzonder rustig deze ligt wat buiten de gebruikelijk routes, voordeel is dat je na de top het mooie dal van de Soca/Isonzo in rijd.

Kalm aan een maak er een mooie vakantie van.
vermeulen72
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 20:07

Re: Met oude camper zonder turbo naar Slovenië?



Bericht door vermeulen72 »

bedankt voor de info over de wegen naar Slovenië. We hebben ons besluit genomen. We gaan met de camper..... Spannnneeennnd.
Wel erg veel zin in. en de kids ook
Gebruikersavatar
Wesselsjan
Berichten: 314
Lid geworden op: za 02 jul 2005, 17:24
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Met oude camper zonder turbo naar Slovenië?



Bericht door Wesselsjan »

Misschien heb je er wat aan: wij reden in 2004 met onze camperbus uit 1991 naar Slovenië, via Oostenrijk. Was best te doen, en bovendien een leuke tocht.
Camper'n is SKIK... wie döt oons wat vandage...

Mijn reisverhalen op Campersite
Gebruikersavatar
Denja
Berichten: 574
Lid geworden op: vr 30 nov 2007, 0:56
Locatie: Kempen (B)

Re: Met oude camper zonder turbo naar Slovenië?



Bericht door Denja »

En wat vooral belangrijk is weet ik uit ervaring als er hoge bergen te verwachten staan laat je water af en probeer zo goed als leeg te rijden scheelt een heleboel ezels :thumbup:
Eura Mobil
Terrestra 670 SBL
Afbeelding
"Ubi bene, ibi patria"
Waar ik me goed voel, is mijn vaderland
Plaats reactie