Waar camper parkeren bij Edinburgh Castle tijdens taptoe?

Plaats reactie
Wil en Jacqueline
Berichten: 5
Lid geworden op: za 13 feb 2016, 18:12

Waar camper parkeren bij Edinburgh Castle tijdens taptoe?



Bericht door Wil en Jacqueline »

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Schotland en bezoeken ook de taptoe in Edinburgh. Is daar in de buurt parkeergelegenheid voor campers en kun je er zonder problemen blijven staan tot de volgende ochtend? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik begrijp dat we beter het ov kunnen gebruiken maar ik vind geen dienstregelngen. De taptoe is tegen 23:00 afgelopen meen ik. Iemand hier ervaring mee?
Laatst gewijzigd door Wil en Jacqueline op zo 14 feb 2016, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
DHM
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 25 jan 2009, 13:26
Locatie: Friesland

Re: Waar camper parkeren bij Edinburgh Castle tijdens taptoe



Bericht door DHM »

Wij stonden hier wel eens 55.978864, -3.178175 redelijk rustig dit is vlakbij het Jacht Britannia, wel met de bus naar het centrum, of lopen/fiietsen naar het kasteel is ongeveer 4 tot 5 km dacht ik.
Laatst gewijzigd door DHM op zo 14 feb 2016, 17:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
henpo
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 13 okt 2008, 14:12

Re: Waar camper parkeren bij Edinburgh Castle tijdens taptoe



Bericht door henpo »

Of gewoon op Morton Hall campsite, de bus naar het centrum stopt voor de deur. Dichtbij het kasteel , oftewel in de Old town zal heel lastig worden. Er is goed openbaar vervoer naar het centrum overal dus wat verder uit het centrum geeft meer mogelijkheden.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Waar camper parkeren bij Edinburgh Castle tijdens taptoe



Bericht door 't Busje »

DHM schreef:Wij stonden hier wel eens 55.978850, 3.178091 redelijk rustig dit is vlakbij het Jacht Britannia, wel met de bus naar het centrum, of lopen/fiietsen naar het kasteel is ongeveer 4 tot 5 km dacht ik.
Zet wel even W of - bij 3.178091, anders kom je in de Noordzee terecht.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Waar camper parkeren bij Edinburgh Castle tijdens taptoe



Bericht door Cee Pee »

Als de TomTom je bij het strand nog verder wil laten rijden merk je dat vanzelf :wink:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Waar camper parkeren bij Edinburgh Castle tijdens taptoe



Bericht door durisotti »

Ga niet de stad in met de camper !! Parkeerplaatsen zijn erg duur en een camper raak je niet gemakkelijk kwijt.
Parkeren op de Islington park and ride, en dan met de tram naar het centrum, ideaal !!

https://edinburghtrams.com/

Parkeren is gratis maar overnachten is niet mogelijk.

https://www.edinburgh.gov.uk/ingliston
goudje
Berichten: 63
Lid geworden op: za 04 jan 2014, 17:33

Re: Waar camper parkeren bij Edinburgh Castle tijdens taptoe



Bericht door goudje »

Wij hebben gewoon op de camping gestaan. Moet je wel boeken want het was mudje vol. Na afloop een taxi aangehouden. Zijn er bij bosjes daar en zo terug naar de camping.
Margolia
Plaats reactie