110v in de UK
Re: 110v in de UK
Dat zou best kunnen, maar dat weet ik niet meer.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
-
- Berichten: 3735
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45
Re: 110v in de UK
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 3:44, 6 keer totaal gewijzigd.
Re: 110v in de UK
Nou 'jullie in Amsterdam' hadden tot diep in de jaren tachtig nog een apart net op de grachten. '220v over 2 fasen' kan me dat goed herinneren met installatie van computers die 380v (3 fasen) nodig hadden! Hadden we kranen nodig om die trafo's het grachtenpand in te hijsen.'t Busje schreef:Wanneer is Den Haag overgestapt van 110 volt naar 220? Ik herinner me dat mijn grootouders in Den Haag in de jaren 1950 nog 110 volt hadden, terwijl wij in Amsterdam 220 volt hadden.
//Kees.
A good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Re: 110v in de UK
Ik denk dat dat niet alleen in de grachtengordel zo was. In Oud West waar ik tot mijn 11e gewoond heb, stond er volgens mij toen ook spanning op beide polen van het stopcontact.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
110v in de UK
Bij mijn opa in Dordrecht, vroeger (zeg 50 jaar geleden), was er ook 110v.
Voor de overgang werden er later twee fases gebruikt, en de spanning werd een beetje aangepast naar 127v om aan de 220v te komen.
Voor de overgang werden er later twee fases gebruikt, en de spanning werd een beetje aangepast naar 127v om aan de 220v te komen.