Met wélke veerboot naar Noord-Engeland? [Gekozen!]

arli
Berichten: 649
Lid geworden op: di 20 mar 2007, 12:09
Locatie: weg gehaald

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland?



Bericht door arli »

ik krijg van stena een paar keer per jaar een aanbieding in de mail
bijvoorbeeld in januari kreeg ik korting op boeking in maart;
hvh harwich - 5 personen + camper 8 meter + aanhanger 4,5 meter heen en terug dagboot
324,25 euro ( met flexi )
normale prijs zou 115 duurder zijn
verwijderd
goudje
Berichten: 63
Lid geworden op: za 04 jan 2014, 17:33

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland?



Bericht door goudje »

Aloys schreef:
goudje schreef:Wij gaan in Juli weer met camper 6mtr en 2 honden. DFDS is me veel te duur, dus weer via HvH - Harwich. Heb 2 x de dagboot geboekt en de terugweg via de Engelse Stena line en dat scheelde 50 euro minder dan via de NL site. 2x een enkeltje geboekt. En we rijden in 1 dag omhoog.
Margolia
Dat lijkt me tot nu toe inderdaad de voordeligste oversteek. En als je een beetje de tijd hebt...

We hebben 3 weken, overnachten altijd bij de boot in Harwich de avond voor vertrek weer naar Nl. Op de heenweg gaan we rijden en overnachten altijd bij een servicestation. En dat bevalt prima, ben je s'ochtends zo weg en is best rustig.
Margolia
goudje
Berichten: 63
Lid geworden op: za 04 jan 2014, 17:33

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland?



Bericht door goudje »

arli schreef:ik krijg van stena een paar keer per jaar een aanbieding in de mail
bijvoorbeeld in januari kreeg ik korting op boeking in maart;
hvh harwich - 5 personen + camper 8 meter + aanhanger 4,5 meter heen en terug dagboot
324,25 euro ( met flexi )
normale prijs zou 115 duurder zijn
Zo doen wij het ook, maar ik krijg ook de aanbiedingen van de Engelse Stena Line en die gebruik ik vaak voor de terugweg en dat scheelde dit jaar in aug toch weer een paar euro.

Margolia
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland?



Bericht door blizard »

Ja daar heeft Aloys niks aan.
Uit mijn mailtje van Januari: http://www.stenaline.nl/engeland/aanbiedingen/camper

Ik heb niet getest of het nog werkt, want heb al geboekt voor HvH Harwich
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland?



Bericht door Aloys »

Dames, heren: hartelijk dank voor alle tips! :bow:

Uiteindelijk zijn we techtgekomen bij de overtocht van IJmuiden naar Newcastle op woensdag 26 juli 2017.
We hebben gekozen uit de volgende mogelijkheden (op dit moment voor die specifieke datum).
Ook vermeld ik de afstand in km's die we na aankomst nog moeten rijden om in Oban (Schotland) te komen.
Van daaruit willen we gaan "eilandhoppen" naar de Hebriden etc.

Let op: onderstaande vergelijkingen betreffen ENKELE REIS. Wij gaan terug door Engeland en de Cotswolds
en regelen een paar dagen van tevoren wel een oversteek van Dover naar Duinkerken. Vrijheid/blijheid! :D
Ook van belang: wij reizen met 2 personen in een buscamper van 5,99m lang en minder dan 3m hoog.

Hoek van Holland > Harwich: € 157,50
Enkele reis, een middag varen, geen hut nodig.
http://www.stenaline.nl/engeland/aanbiedingen/camper
Te rijden afstand na aankomst in Harwich: 839km.

Rotterdam > Hull: € 325,00
Enkele reis, nachtboot, prijs incl. 2-5 pers. binnenhut.
http://www.poferries.com/nl/rotterdam-hull
Te rijden afstand na aankomst in Hull: 577km.
(Dat is 262km minder dan vanuit Harwich, meerprijs € 167,50)

IJmuiden > Newcastle: € 224,00
Enkele reis, nachtboot, prijs incl. 2 pers. binnenhut.
https://www.dfdsseaways.nl/ijmuiden-newcastle
Te rijden afstand na aankomst in Newcastle: 396km.
(Dat is 443km minder dan vanuit Harwich, meerprijs € 66,50)

Het is duidelijk dat deze laatste overtocht je het dichtst bij Schotland brengt voor een redelijke prijs. Het
prijsverschil met de eerste boot is slechts € 66,50 en dat ben je (in Engeland) ook ongeveer aan diesel kwijt
wanneer je die 443km extra moet rijden.

Wie weet kunnen anderen nog hun voordeel doen met deze informatie! :D

Een hut aan boord
Ik weet niet wat er wordt bedoeld met een hut voor 2-5 personen, maar ik heb geen zin om een hut te delen
met wildvreemden. We hebben gekozen voor een goedkope binnenhut met stapelbed.
Ik vind het niet erg een nachtje bovenin te liggen, dat heb ik al eens eerder gedaan. Verder hadden we voor
iets van 3 tientjes extra een buitenhut kunnen hebben, ook met stapelbed. Maar het is donker tijdens de
nacht (redeneert Femma :D ) en het raam(pje) kan niet open en is van onbreekbaar glas.
In geval van nood is de vluchtweg via de gang, precies zoals bij de binnenhutten!

Wij eten koolhydraatarm (vanwege Femma's diabetes) en hebben daarom gekozen voor deelname aan het
buffet, op de avond van vertrek. Kosten ca. € 30 per persoon, vooraf geboekt. Dan kunnen we zelf kijken
en uitkiezen wat we eten.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland? [Gekozen!]



Bericht door ellan vannin »

V.w.b. de 2-5 persoonshut tijdens de overtocht Hoek van Holland-Hull: wanneer het druk is zul je bij andere (onbekende) mensen samen in een hut liggen deze hutten zijn m.i. altijd 4 personen of uiteraard 2 personen, ik heb althans nog nooit grotere gezien. Het is meestal toch zo dat je dan met zijn tweeen een 4 persoonshut hebt. De een 2 persoonshut boeken is altijd duurder. Althans dat is mijn ervaring al vele jaren wanneer ik naar de TT motorraces in Isle of Man reis.
All4dogs
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland? [Gekozen!]



Bericht door Aloys »

Bij IJmuiden > Newcastle is de 2-persoons binnenhut de voordeligste optie.
De 4-persoonshut is daar zelfs duurder...

Erratum: ik ben bij de afstanden steeds uitgegaan van Orban, dat blijkt een vergissing.
Onze eerste oversteek in Schotland is de ferry van Ardrossan naar het eiland Arran.
Van Arran naar het eiland Kintyre en van daaruit door naar Orban!
Het eerste deel van de reis, naar Ardrossan, is 261km en niet 396km. Maar dat maakt voor de
boot-vergelijkingen hierboven niets uit.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland? [Gekozen!]



Bericht door blizard »

Aloys, ik kan me niet voorstellen dat dit klopt:
IJmuiden > Newcastle: € 224,00
Nachtboot, prijs incl. 2 pers. binnenhut.
We zijn meerdere keren met deze ferry geweest en waren altijd 500+ kwijt.
Heb je de camper wel mee ingevoerd?
Gebruikersavatar
henpo
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 13 okt 2008, 14:12

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland? [Gekozen!]



Bericht door henpo »

Waarschijnlijk omdat het een enkele reis is zal het goedkoper zijn toch?
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland? [Gekozen!]



Bericht door Aloys »

Ik denk het ook. Plus nog een paar factoren, zoals ik al eerder schreef:
Let op: onderstaande vergelijkingen betreffen ENKELE REIS.
Ook van belang: wij reizen met 2 personen in een buscamper van 5,99m lang en minder dan 4m hoog.
De reservering is al rond én schriftelijk (per email) bevestigd. Ik heb zelfs al betaald! :D

Met een retourtje én een camper die langer is dan 6 meter kom je waarschijnlijk wel rond de € 500 uit...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
goudje
Berichten: 63
Lid geworden op: za 04 jan 2014, 17:33

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland? [Gekozen!]



Bericht door goudje »

Aloys schreef:Ik denk het ook. Plus nog een paar factoren, zoals ik al eerder schreef:
Let op: onderstaande vergelijkingen betreffen ENKELE REIS.
Ook van belang: wij reizen met 2 personen in een buscamper van 5,99m lang en minder dan 4m hoog.
De reservering is al rond én schriftelijk (per email) bevestigd. Ik heb zelfs al betaald! :D

Met een retourtje én een camper die langer is dan 6 meter kom je waarschijnlijk wel rond de € 500 uit...
Dat is echt goedkoop!! Kwam er bij mij niet uit. Plus dat wij ook honden mee hebben wat het ook duurder maakt.
En wij hebben in alle jaren dat we varen echt nog nooit anderen er bij in de hut gehad, ook niet in het hoogseizoen. Arran en Kintyre hebben wij vorig jr gedaan. Allebei schitterend. Op Kintyre op een mooie camping gestaan aan het water, Glenbarr, ligt ten zuiden van Glenbarr. Als je belt of mailt om te bespreken, staat er bij aankomst een naambordje op je stekkie en kun je gaan staan. Beheerster komt s'avonds langs. Ontzettend leuke vrouw. Arran hadden we ook niet besproken en dat was behoorlijk vol ivm Highlandgames. Was dé feestweek. .
Margolia
arli
Berichten: 649
Lid geworden op: di 20 mar 2007, 12:09
Locatie: weg gehaald

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland? [Gekozen!]



Bericht door arli »

weggehaald 19-2-2020.
Laatst gewijzigd door arli op wo 19 feb 2020, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
verwijderd
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland? [Gekozen!]



Bericht door Marco Polo »

Cookies wissen in je instellingen na elke zoekactie.
Regel 1 voor goedkope tickets zoeken online :mrgreen:
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland? [Gekozen!]



Bericht door Aloys »

blizard schreef:Aloys, ik kan me niet voorstellen dat dit klopt:
IJmuiden > Newcastle: € 224,00
Nachtboot, prijs incl. 2 pers. binnenhut.
We zijn meerdere keren met deze ferry geweest en waren altijd 500+ kwijt.
Heb je de camper wel mee ingevoerd?
Je hebt volledig gelijk gekregen! Lees onderstaand stukje uit mijn blog van 27 juli:
(bron: http://www.aloys.nl/2017-schotland-week-1)

"Wanneer we aan de beurt zijn wacht ons een zware teleurstelling: onze boeking deugt niet. We hebben wél de boot geboekt, 2 personen, hut en dinerbuffet maar… niet de auto! Hoe is het mogelijk! We moeten uit de rij en worden naar het naastgelegen hoofdkantoor van DFDS gestuurd.
Het is nu tegen half vijf, we staan op de wachtlijst en tegen 17.00 uur horen we óf we nog meekunnen. Valt dit ook onder vakantiestress?

Dus wachten. En als we nou niet mee kunnen? Zijn we dan die € 285 van vandaag kwijt? Moeten we dan naar een camping of camperplaats in de buurt en morgen weer afwachten of we dan wel meekunnen? Onzekerheid. Ondertussen staat de hal met de loketten vol met mensen uit een bus. Ik slip er tussendoor en stel me op in het zicht van de dame die ons op de wachtlijst heeft gezet. Ik sta daar en wacht.

Er komt nog een derde dame bij en op een bepaald moment, het is inmiddels al 17.00 uur geweest, komt ze met twee stapeltjes papieren naar buiten. Of ik op de wachtlijst sta? Ja! Mijn naam? De Vries.
Helaas, die naam komt niet voor op deze papieren… Ze loopt door naar een zitgedeelte in de hoek van de hal waar ze enkele wachtende mensen blij gaat maken. Wanneer ze op de terugweg langs mij heen loopt, draait ze zich opeens naar mij om: “maar u gaat wél mee hoor!” Ik wil haar zoenen, maar ik houd me in. Ik app het goede nieuws naar Femma: “we gaan mee!!” Wat een opluchting.
Aan het loket moet ik nog even € 170 pinnen, voor de overtocht van de auto. Dan krijgen we de papieren en moeten we ons snel, mét auto, gaan inchecken. Paspoorten ok, we mogen door naar het schip."

Uit http://www.aloys.nl/2017-schotland-week-1 :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie