Is mijn Nugget op de boot een camper of auto?

Plaats reactie
Ronald53
Berichten: 276
Lid geworden op: do 13 okt 2016, 20:46

Is mijn Nugget op de boot een camper of auto?



Bericht door Ronald53 »

Wie heeft hier ervaring mee? Ik wil met de camper naar Newcastle. Op de site van DFDS moet ik mijn voertuig selecteren, zie bijlage. Mijn Ford Nugget hefdak zit volgens de papieren net onder de 2.20 m hoogte en net onder de 5m lengte. Een retourtje IJmuiden-Newcastle is knap duurder als ik opgeef dat ik met een camper (4mx5m) ga dan wanneer ik met een auto (max 2.20mx6m) ga. Mijn Nugget zou qua maten in de autocategorie kunnen, maar het is een camper. wie heeft hier ervaring mee? Overigens verbaas ik me wel over die maten voor een camper. 4m is al knap hoog, maar 4m30 :-? ?
Groet,
Ronald
Bijlagen
veerboot.jpg
veerboot.jpg (59.27 KiB) 1824 keer bekeken
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Is mijn Nugget op de boot een camper of auto?



Bericht door Bob Diesel »

Nee, geen ervaring,
Maar :idea:

Als die binnen de maten v,d auto valt
Dan is het een auto
Benader het simpel
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
henpo
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 13 okt 2008, 14:12

Re: Is mijn Nugget op de boot een camper of auto?



Bericht door henpo »

Volgens mij is voor de maten alleen de hoogte echt van belang als onderscheid camper/auto. Als je te hoog bent dan kom je op het benedendek tussen de touringcars en vrachtautos ( en andere campers) . je past dan nl. niet op een dek voor personenauto's. Anders voor de zekerheid even bellen met dfds.
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Is mijn Nugget op de boot een camper of auto?



Bericht door faalhaas »

Als oud stuurman van een Ferry: lekker het ticket voor een auto kopen.

Tijdens het laden wordt ingeschat of je in het cardek past. Bij twijfel ga je op het vrachtwagendek. Ook als je in de rij voor personenauto's bent gezet.

Die hoogte ja bij ieder schip anders. Overigens is de prijs vanaf de DFDS ernstig aan de maat. Net dit weekend hebben wij besloten met P&O naar Hull te gaan ipv met de DFDS naar Newcastle. Ticket was ongeveer 40% goedkoper.
Ronald53
Berichten: 276
Lid geworden op: do 13 okt 2016, 20:46

Re: Is mijn Nugget op de boot een camper of auto?



Bericht door Ronald53 »

Bedankt voor jullie reacties. Zo'n Nugget is eigenlijk nauwelijks groter dan bijvoorbeeld een Espace, dus boeken als auto zou moeten lukken.
faalhaas schreef:Overigens is de prijs vanaf de DFDS ernstig aan de maat. Net dit weekend hebben wij besloten met P&O naar Hull te gaan ipv met de DFDS naar Newcastle. Ticket was ongeveer 40% goedkoper.
Ik ben het met je eens, de prijs is fors. Maar we willen naar Schotland. En dan is Newcastle een betere locatie om te starten. Maar ik zal er toch nog eens naar kijken. 40% is niet niks...
Groet,
Roanld
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Is mijn Nugget op de boot een camper of auto?



Bericht door durisotti »

Ik boek mijn bus camper altijd als auto, nooit problemen mee gehad, zolang de afmeting maar ongeveer klopt...
Soms kun je goedkoper als camper mee bij speciale aanbiedingen, dan is het natuurlijk wel een camper !
Toedeledoki

Re: Is mijn Nugget op de boot een camper of auto?



Bericht door Toedeledoki »

Ik had mijn vorige camper ook als "auto" geboekt bij de overtocht Duinkerken-Dover. Viel ruim binnen de maten. Heenreis geen probleem. Terugreis ging de man in het hokje moeilijk doen maar liet ons uiteindelijk toch op de boot. Het ging hier om een Ducato met hefdak. 2,20 hoog en 5,20 lang.
Plaats reactie