Tips voor Engeland, gezin, pubers, eerste keer Camper

Plaats reactie
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Tips voor Engeland, gezin, pubers, eerste keer Camper



Bericht door macfocus »

Hallo,

Zoals in een voorstel topic al gemeld, gaan we voor het eerst met een camper op vakantie.
Duurt nog even, we praten over de augustus 2017.

"We" = gezin van 4, waarin de dames de meerderheid hebben. 2 van de dames zijn pubers van dan net 16 en nog net 12.
Geen bling bling types, wel pubers :wink:
We houden van natuur, rust, lekker eten en "Dingen" bezoeken. DRukte en animatie staan heeeeeeeel laag op onze verlanglijst.
Vrij kamperen lijkt mij wel leuk, maar de camper is voor zover mij nu bekend niet 100% toegerust voor langdurig "off-grid". Denk aan geen zonnepaneel e.d. Camping s zijn prima maar een beetje een losse stijl waarderen we wel. Tevens zitten we niet te wachten op hoge overnachtingstarieven., het moet wel een beetje leuk blijven.

De camper wordt een gehuurde Karmann Missouri. Dus net geen 6 meter lang, en iets minder dan 3 meter hoog.
We weten niet waar we heen willen, maar Engeland staat al een tijdje op de planning.

Aan de ene kant houdt het weer ons een beetje tegen om naar Engeland te gaan, maar aan de ander kant, we gaan regelmatig naar Zweden en ook daar kun je pech hebben. Daarnaast lijkt juist Engeland me een camperland bij uitstek.


Lang verhaal kort; Hebben jullie tips voor Engeland/Schotland (ik reken Wales onder Engeland....)
Denk dan aan het rijden, leuke plekjes, mooie routes, leuke bezienswaardigheden en de tourist traps zodat we die kunnen mijden :mrgreen: .
Ik heb via Campercontact al wat leuke overnachtingsplekjes gevonden en Britstop lijkt me ook een leuk concept.

Oh, hoe zit het eigenlijk met kinderen in een pub?
Kan/mag dat?

Alle tips zijn welkom!
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Sofietje
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 04 apr 2016, 12:23
Locatie: Leudal

Re: Tips voor Engeland, gezin, pubers, eerste keer Camper



Bericht door Sofietje »

Welkom hier.
Ik kan je niet van tips voorzien, flink Engeland in Reizen doorspitten, zou 'k zeggen.
Groet van Sofie

Mobilvetta Figaro op Ducato 2.8 jtd uit 2001
-geen berg te hoog-
Gebruikersavatar
roze
Berichten: 671
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 0:15
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Re: Tips voor Engeland, gezin, pubers, eerste keer Camper



Bericht door roze »

Madfocus,

Ik heb onlangs dit forum ontdekt:

http://www.motorhomingwild.org/motorhom ... -f238.html

Veel plezier met voorbereiden. Als de kids willen: laat de dames ook ideeen aandragen en kijken of je met alle gewenste bezienswaardigheden een route kunt maken.

Dat is ook onze voorbereiding. Ik maak nooit een preciese route vooraf, maar wel een lijstje van interessante plaatsen/gebieden. Die markeer ik op een routekaart van de ANWB en als we op stap zijn dan wordt van dag tot dag bekeken hoe we de reis vervolgen.
Rob Zeijen | Hymer S660 | 1993 | MB 410 D | automaat |

Info over de retro S-serie van Hymer: www.beremooiehymers.nl
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Tips voor Engeland, gezin, pubers, eerste keer Camper



Bericht door Bohemia »

Verbod op kinderen in de pub is dacht ik (al lang?) opgeheven
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Tips voor Engeland, gezin, pubers, eerste keer Camper



Bericht door jotr »

Het ligt er een beetje aan wat je wil doen. Engeland heeft bijvoorbeeld nog al wat kastelen en landhuizen. Misschien vinden je dochters het leuk er daar een of enkele van te bezoeken. Je zou lid kunnen worden van de National Trust; heel veel van dat soort bezienswaardigheden kun je dan met korting bezoeken. Zelf vinden we ( en destijds ook onze puberzoons) wandelen in Engeland altijd geweldig. Er zijn vele mooie routes over public footpaths en die voeren vaak dwars door weilanden en bos; lijkt echt niet op wandelen langs gebaande paden. Kinderen mogen tegenwoordig wel in de pubs, ze mogen echter geen alcohol drinken. Ga een keer ergens een tea doe, wat overigens een afternoon tea heet en geen high tea.
Plaats reactie