Graag advies/tips

Plaats reactie
Lonewolf
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Graag advies/tips



Bericht door Lonewolf »

Hallo,
Ik ben van plan om in de zomer van 2017 langs de zuidkust van Engeland naar Landsend te rijden. Vandaar door Wales naar Holyhead en vandaar met de ferry naar Dublin. Dan een “rondje” Ierland naar Belfast en met de ferry naar Cairnryan (Schotland).
Dan naar Inverness en vandaar de North Coast 500 route. Van Inverness langs de kust naar Edinburgh. Van daar naar Londen en weer naar huis (Spanje).

Ik ben al aan het zoeken geweest naar bezienswaardigheden, mooie routes en wat er verder interessant kan zijn. O.m. ANWB rondreizen, Trip Advisor etc. Ik kom daar een enorme hoeveelheid aan mogelijkheden tegen. Zo veel, dat je niet weet wat wel en wat niet te kiezen.

Daarom doe ik een beroep op forumleden met reiservaring in Engeland.

Gegeven (ongeveer) de bovenomschreven route zou ik graag vernemen wat u beslist aanraadt. En wat niet. Tips en adviezen op ander gebied voor deze reis zijn ook welkom.

Bij voorbaat mijn dank voor uw reacties.
tvdsande
Berichten: 2268
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: Graag advies/tips



Bericht door tvdsande »

Lonewolf ...Een belangrijke vraag, hoelang wil je daar over doen.?
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Graag advies/tips



Bericht door durisotti »

http://www.edenproject.com/visit/before-you-visit

De enige plek waar het nooit regent.....
Lonewolf
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Re: Graag advies/tips



Bericht door Lonewolf »

tvdsande: augustus, september en een dag of 10 oktober

Nog even voor de goede orde; we gaan met z'n tweeën zonder kinderen.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Graag advies/tips



Bericht door AadenAnke »

Wij hebben deze zomer vanaf Dover onder Londen door via Yeovil, Lynton naar de kust gereden en die gevolgd. Landsend zijn we langs gegaan hebben gekeken een foto gemaakt voor het boek en verder gegaan! Erg commerciële op massa toerisme gericht, niet ons ding. Toen de Zuidkust gevolgtrekking richting Dover. Maar wel een paar keer landinwaarts gereden en zo o.a. een aantal parken bezocht. Exmoor N.P. Mooi en je kan staan op Porlock Hill prachtig een aanrader. Ilfracombe prachtig! Rosemoor gardens schitterend! Dartmoor N.P. Moet je gezien en beleeft hebben. exeter een leuke stad. Wij hadden een lidmaatschap afgesloten met Britt Stop. Sticker en adresboek voor meestal gratis plaatsen bij pups e.d. Een aanrader. Wij zijn via Duinkerke naar Dover en terug gegaan 130 euro voor de camper en 2 personen wel de nachtboot 4 uur heen en om 2 uur terug. Ik krijg nu alweer zin om er weer naar toe te gaan. Veel plezier!

Gr. Aad
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Graag advies/tips



Bericht door jotr »

Nou Lonewolf, daar vraag je me wat. Voor wat betreft Ierland kan ik verwijzen naar ons verslag van dit jaar. Jij start in Dublin. Er is camping buiten Dublin met een goede busverbinding naar de stad. Of ga in Howth staan en dan met de DART naar de stad. Je zou ons rondje dan in omgekeerde volgorde kunnen doen. Dan eindig je in Belfast. Zie http://www.slakopreis.nl/search/label/Ierland.
Dan ben je dus in Schotland. Rij richting Loch Lomond, fort William, evt. Skey . Wij vonden de oostkust niet zo heel interessant. Liever zou ik door de Craighorn Mountains richting Pitlochry rijden. Dan evt. Nog St. Andrews en zo naar Edingburh. Zie voor Schotland: http://www.slakopreis.nl/search/label/SchotlandAfzakkend door Engeland zou ik wat tijd besteden aan Yorkshire, zowel de Moors als de Dales zijn prachtig. York zelf natuurliJk maar ook bijvoorbeeld Castle Howard en plaatsjes als Rosedale, midden in de moors en Pickering. In Northumberland heb je nog de Hadrianus Wall.

in het zuiden werd Exmoor al genoemd. Houd er rekening mee dat het in augustus in Cornwall erg druk is. Dit is echt de vakantiemaand voor de Engelsen en campings zijn druk en duur.
Overweeg om lid te worden van de National Trust; je hebt dan korting of gratis entree bij nogal wat bezienswaardigheden.

In het VK en ook in Ierland kun je fantastisch wandelen over de public footpaths. Er is heel veel te zien en te doen. Aan de tien weken die je hebt, zou je nog te kort komen. Misschien zou je kunnen overwegen de trip naar Landsend voor een volgende reis te bewaren en je nu te concentreren op Wales, Ierland, Schotland en Yorkshire.
Hoe dan ook wordt het een mooie reis. Succes met plannen.
Lonewolf
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Re: Graag advies/tips



Bericht door Lonewolf »

Allemaal bedankt.
Ik ga het allemaal opzoeken en lezen.
RoelofH
Berichten: 375
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 20:58
Locatie: Emmen

Re: Graag advies/tips



Bericht door RoelofH »

"Overweeg om lid te worden van de National Trust; je hebt dan korting of gratis entree bij nogal wat bezienswaardigheden"


Zou ik zeker doen , zo leuk als je onderweg even in zo'n mooi landhuis of park kunt kijken , en je hoeft niet telkens te betalen en als het niet zo leuk is ben je zo weer weg .
ER IS ALTIJD WEL IETS TE DOEN
Plaats reactie