Meivakantie 2016: boot of tunnel naar Engeland?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
robmartens
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 20:07

Meivakantie 2016: boot of tunnel naar Engeland?



Bericht door robmartens »

Hallo

Wij willen in de meivakantie mogelijk voor een dag of 10 naar Engeland met oa bezoekje London.
nu vroeg ik me af hoe de situatie in Calais momenteel is. Is dat een gebied dat je nu beter kunt vermijden? Of is alles veilig en geen problemen. De laatste berichten over dit onderwerp waren weer van zomer 2015.

Heeft er iemand onlangs nog de oversteek gemaakt?

Gr. Rob
Knaus 708G
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: meivakantie 2016, boot of tunnel naar Engeland



Bericht door gjvonk »

We zijn eind februari 2016 nog een weekend aan de Picardische kust geweest (Berck suf Mer, Le Touquet, Etaples, Wissant, Cap Gris Nez, Cap Blanc Nes). Heen via Gent en dan richting Calais (in Frankrijk is dat dan de A16). Daar de afslagen gezien naar de treinterminal: voor ons als leek geen zichtbare problemen.

Op de terugweg via de binnenweg langs de kust gereden (o.a. Bleriot Plage, Calais). Dan kom je noord van Calais bij de havens en daar zijn de problemen zichtbaarder: daar is ook de 'jungle' die in het nieuws zichtbaar is.

Voor zowel haven als treinterminal bij Calais geldt: hoge dubbele hekken, veel bewaking. Het zijn overigens vooral de vrachtwagenchauffeurs die de problemen ervaren. De kans om je ongezien via een snede in een dekzeil van een trailer te verstoppen is nu eenmaal wat groter dan om ongezien als verstekeling in een camper terecht te komen.

We gaan volgend weekend weer die kant op en komen heen in ieder geval weer langs de afslagen naar de trein terminal. Ik houd je op de hoogte.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Meivakantie 2016: boot of tunnel naar Engeland?



Bericht door gjvonk »

Net terug van een weekendje Picardische kust. Zowel heen als terug langs de afslagen naar de kanaaltunnel terminal gereden. Veel politie, veel bewaking, hoge hekken, maar verder geen bijzonderheden kunnen ontdekken. Wel in Duinkerken: daar ligt naast de A16 (links komend vanaf België) een nieuwe "jungle": een geregelde opvang voor de vluchtelingen uit het ontruimde deel van de jungle bij Calais.

Vertrouw je het echt niet, overweeg dan om vanuit België, Hoek van Holland of Rotterdam-Rozenburg (overtocht naar Hull) te reizen.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
robmartens
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 20:07

Re: Meivakantie 2016: boot of tunnel naar Engeland?



Bericht door robmartens »

Ah... Bedankt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Knaus 708G
Plaats reactie