Kamperen in iemands tuin

Gebruikersavatar
Gee
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 01 jul 2015, 16:24

Kamperen in iemands tuin



Bericht door Gee »

Omdat ik denk dat deze mogelijkheid bij veel mensen niet bekend is, wil ik jullie graag wijzen op de site http://www.campinmygarden.com
Die biedt de mogelijkheid om - letterlijk - te kamperen in iemands tuin, boomgaard, weiland,op het erf, etc. Een beetje vergelijkbaar met couchsurfing.
Uiteraard zijn de locaties zeer verschillend van karakter, en soms zijn ze gratis of kun je er overnachten tegen een zeer lage prijs (bv 5 euro pp).
Je vindt de meeste plekken in België, Nederland en Engeland.
Ik heb bv een 5-daagse trip in België gemaakt, en heb genoten van de variatie!
Wij bieden zelf ook deze mogelijkheid aan, en hebben al meerdere campers/caravanners in de wei gehad, tussen de schapen!

Je kunt eenvoudig zoeken op een kaart, en reserveren gaat erg simpel. Je ziet per locatie wat de voorzieningen zijn, of je je hond mag meenemen, of er electra is, etc, etc.

Als voorbeeld heb ik een kaartje met enkele locaties in Engeland opgenomen.

Dit bericht staat ook onder België http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=29&t=8453067, en daar reageerde forummer CaroLen met de suggestie voor een vergelijkbare site: http://www.gardensforcampers.com/

Campinmygarden is een nonprofit initiatief, van particulieren - voor particulieren. Ik neem aan dat het daarom is toegestaan om hierop te wijzen.
Het is een rustig en aantrekkelijk alternatief voor camperplaatsen. "We don't do crowds", is een van de motto's!

Cheers,

Gee

Afbeelding
Enkele locaties in Engeland


Afbeelding
Duitse kampeergasten van het Rhodesian Ridgeback forum in onze schapenwei
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2874
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Kamperen in iemands tuin



Bericht door mmdem »

Lijkt heel aantrekkelijk maar is gewoon commercieel. Prijzen liggen op niveau Acsi of CC.

Misschien een enkele uitzondering daarop, maar de meesten zijn voor camperaars niet echt aantrekkelijk.

Dat "non-profit" moet je met een korreltje zout nemen!
Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
Gebruikersavatar
Gee
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 01 jul 2015, 16:24

Re: Kamperen in iemands tuin



Bericht door Gee »

Non-profit betekent volgens mij nog steeds dat je als organisatie geen winst maakt. Campinmygarden is 100% non-profit, want:

1. Deelnemers - noch gastadressen noch de gasten - betalen een bijdrage aan de site
2. De site laat geen advertenties toe

Kortom de site heeft 0,0 inkomsten.

Wat betreft de prijzen:

Ik doe een willekeurige steekproef in België van 10 adressen, en krijg de volgende resultaten:

5, 0, 7, 0, 6, 7, 0, 7, 5 en 5 euro. Dat is gemiddeld € 3,60 p.p. per nacht, dus € 7,20 voor een stel met camper.

Afgezien van de prijs is er het voordeel van de rust. Als je een beetje zoekt vind je met gemak prachtige locaties in het buitengebied; zoek je wat beter dan heb je die nog gratis ook. Voor veel mensen is dat aantrekkelijker dan een "luifel-aan-luifel" CP.

Maar ieder zijn/haar meug, zou ik zeggen :cheers:

Gee
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Kamperen in iemands tuin



Bericht door annoh »

@MMdem,

Waar baseer jij je oordeel op?

Of een camperplaats aantrekkelijk is heeft in ieder geval voor mij meer te maken dan met alleen de prijs.
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2874
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Kamperen in iemands tuin



Bericht door mmdem »

Aantrekkelijk heeft te maken met het geheel. Prijs/kwaliteit.
De prijs vindt ik niet aantrekkelijk en zeker niet concurrerend, de kwaliteit kan ik niet beoordelen.

France Passion en bv.Britstops zijn (wat mij betreft) veel aantrekkelijker.

Overigens worden op dit forum "persoonlijke" meningen gegeven. Dat hoort iedereen te respecteren.
Als je een andere mening hebt kun je die gewoon daar tegenover stellen, zonder een ander direct aan te vallen.
Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2874
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Kamperen in iemands tuin



Bericht door mmdem »

Deze nog niet gelezen Gee?

Campinmygarden.com reserves the right to introduce fees for advertising a garden or booking a garden. Campinmygarden.com will be open and transparent regarding fees and no money will be taken from any of its members' accounts without having first gained their approval.
Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
Gebruikersavatar
Gee
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 01 jul 2015, 16:24

Re: Kamperen in iemands tuin



Bericht door Gee »

Hi Theo,

Zeker wel, en dat bevestigt alleen maar dat ze non-profit werken. Dat dat mogelijk in de toekomst kan veranderen is een andere zaak.

Cheers,

Gee
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Kamperen in iemands tuin



Bericht door annoh »

mmdem,

Je geeft niet zozeer een mening weer maar je verkondigt een feit namellijk
Misschien een enkele uitzondering daarop, maar de meesten zijn voor camperaars niet echt aantrekkelijk.
Ik ben nieuwsgierig van aard en ben benieuwd hoe je je stelling onderbouwt. Mijn intentie is dus zeker niet om je aan te vallen.
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2874
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Kamperen in iemands tuin



Bericht door mmdem »

Annoh,

Zie ik in jouw een toekomstige deelnemer in dit project, campers in je tuin, of is deze nieuwsgierigheid puur wetenschappelijk?

Groet, Theo
Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Kamperen in iemands tuin



Bericht door annoh »

Onze tuin is groot genoeg, ongeveer 15.000 m2. Dus daar zit geen beperking.

Wijzelf zijn wandelaars, meestal Zuid Frankrijk of Pyerneeën, en het valt ons niet altijd mee een plek te vinden die aan onze wensen voldoet. Met belangstelling heb ik dan ook de website bekeken.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Kamperen in iemands tuin



Bericht door durisotti »

Leuk dat iemand een interessant topic opent, jammer dat er helaas weer zo op wordt gereageerd door een negatieveling...
Vind je het niks reageer dan gewoon niet en ga niet zitten zeuren.
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2874
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Kamperen in iemands tuin



Bericht door mmdem »

durisotti schreef:Leuk dat iemand een interessant topic opent, jammer dat er helaas weer zo op wordt gereageerd door een negatieveling...
Vind je het niks reageer dan gewoon niet en ga niet zitten zeuren.
mmdem schreef:
Overigens worden op dit forum "persoonlijke" meningen gegeven. Dat hoort iedereen te respecteren.
Als je een andere mening hebt kun je die gewoon daar tegenover stellen, zonder een ander direct aan te vallen.
Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Kamperen in iemands tuin



Bericht door durisotti »

Mijn persoonlijke mening: vervelend Hollands gezeur...
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Kamperen in iemands tuin



Bericht door Vopper »

:thumbup:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Plaats reactie