Eerste reis UK in meivakantie

Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Eerste reis UK in meivakantie



Bericht door Ruud-572 »

Aankomende meivakantie gaan wij een weekje naar de UK. We steken met de boot in Calais over naar Dover. Hoofdbestemming is Londen, dus heb ik al een camping geboekt in de nabije omgeving (Abbey Wood). Daarvoor ben ik ook lid geworden van de betreffende club, iets wat zichzelf blijkbaar terugbetaald. Ook de registratie voor de London LEZ is voor elkaar, heb ik van de week al binnengekregen.

Eigenlijk wilden we door naar Alton Towers pretpark, iets wat zowel de kinderen als ons erg aanspreekt. Maar helaas bestaat ons reisgenootschap ook nog uit een hond(je), een chihuahua, en die mag het pretpark niet in. Dat mocht van de zomer ook niet in Port Aventura, maar daar hadden ze tenminste nog een hondenkennel. Dat hebben ze helaas in Alton Towers niet. Als alternatief hadden we bedacht om te parkeren bij het park, en dan om beurten regelmatig even te gaan kijken hoe het gaat. Maar nu blijken er helemaal geen campers toegelaten te worden op het terrein! Heeft iemand hier misschien andere ervaringen mee, of goede tips?

Alternatief is wat meer reizen door de UK en ook andere steden te bezoeken. Maar ik begrijp dat men eigenlijk geen camperplaatsen kent, dus zijn we dan verplicht om op campings te gaan staan? Vanwege het vervoer willen we uiteraard zo dicht mogelijk bij het centrum staan, of in ieder geval dicht genoeg zodat we eenvoudig via openbaar vervoer kunnen reizen.

Wie heeft ervaring en kan ons tips geven? Bedank alvast.
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Eerste reis UK in meivakantie



Bericht door Ruud-572 »

Helemaal niemand die ons op weg kan helpen?
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Ronmekel
Berichten: 3749
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 12:11
Locatie: Leiden
Contacteer:

Eerste reis UK in meivakantie



Bericht door Ronmekel »

Is vlakbij het station, 2 minuten lopen.
Je stapt op het eindstation uit en staat gelijk op trafelgersquare.
Verder kun je lid worden van brit stops, de tegenhanger van france passion, dan sta je bij pubs en boeren.
Veel plezier.
Ons lid Ron Mekel is helaas in september 2018 overleden.
kees & corona
Berichten: 997
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 13:26
Locatie: Regio Alkmaar

Re: Eerste reis UK in meivakantie



Bericht door kees & corona »

Ruud-572 schreef: Maar ik begrijp dat men eigenlijk geen camperplaatsen kent, dus zijn we dan verplicht om op campings te gaan staan?

Wie heeft ervaring en kan ons tips geven? Bedank alvast.
Ruud,

Als ik op campercontact kijk komen er voor heel Engeland toch echt 186 plaatsen te voorschijn.
dus toch maar ff proberen.
En een fijne vakantie.
Wij gaan half Mei met de motor naar de superrally en dan toeren door Wales, maar alleen motoren en tentje.

Groetjes,

Kees
Perfect Days.
Don't cry because they are gone,
but laugh because they were there.
Gebruikersavatar
anne63
Berichten: 4533
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 15:29
Locatie: Nieuwleusen

Re: Eerste reis UK in meivakantie



Bericht door anne63 »

Wij zijn in de meivakantie 2013 en voorjaarsvakantie 2011 in Zuid Engeland geweest en hebben bijna overal vrij gestaan. In Londen hadden we wel de camping Lee Valley vooraf gereserveerd. Van daaruit zijn we met het openbaar vervoer naar centrum Londen gegaan. Ging prima met een travelcard.

Vrij staan ging prima op parkeerterreinen waar geen verbod was. Ook hebben we bij pubs gestaan. Als er een groot parkeerterrein bij was, gingen we een biertje drinken en wat eten en hebben we gewoon gevraagd of we daar mochten overnachten. Eten is bij de pubs ook heel gezellig en relatief goedkoop vonden wij. Hebben daar altijd leuke contacten gemaakt met andere pub bezoekers.
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Eerste reis UK in meivakantie



Bericht door Ruud-572 »

Bedankt voor jullie reacties. Blijkbaar niemand ervaring met Alton Towers, dus dat zetten we dan maar definitief uit ons hoofd. Nu valt er in London natuurlijk ook heel erg veel te zien, dus blijven we daar maar wat langer. Kunnen we wat meer van de nabije omgeving zien...
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
mielnoot
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 09 aug 2010, 20:25
Locatie: België, Brugse Ommeland

Re: Eerste reis UK in meivakantie



Bericht door mielnoot »

Beste Ruud,

Ik mag toch veronderstellen dat jullie een reispas hebben voor de chihuahua waarin chipnummer en alle vaccinaties vermeld zijn? Zo niet, dan zullen jullie het UK niet binnenraken met jullie huisdier.

Rondreizen langs de zuidkust van Engeland is een topper.
Met vriendelijke kampeerautogroeten,
Miel
----------------------------------------------------------
Keep your eyes on the road, your hands upon the wheel ... (J.M.)
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: Eerste reis UK in meivakantie



Bericht door Frans-K »

Hier de site van Campercontact. Voor de camperplaatsen. http://www.campercontact.nl/
Wij stonden ver van Londen af, maar dichtbij een station (bewust gezocht) om zo naar Londen te reizen. 45 minuten reizen.
In Londen de bus genomen, dan zie je meer.

Als het de eerste reis is dan is alles nog even apart en mooi. Maak een lijstje met kilometers versus miles (25 km, 30 km 40 km enz.). Wel handig als je op een weg 70 miles mag rijden. En de hoogte, breedte en lengte in voeten en inches opschrijven (vooraf omrekenen).
Dan kan je probleemloos de weg inrijden waar een hoogte beperking staat, omdat je de hoogte van je camper kent.
(ik heb die berekening gemaakt, nadat ik de weg was ingereden. Gelukkig paste het wel.)
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Eerste reis UK in meivakantie



Bericht door jansloos »

Wij willen ook richting zuid Engeland, maar ik zie vreselijk op tegen dat links rijden.
Wel bij de ANWB die " cursus" linksrijdend gedaan, maar dat was iets zonder inhoud.
Op het bestaande oefencircuit hadden ze alleen de borden links gezet?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Ronmekel
Berichten: 3749
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 12:11
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Eerste reis UK in meivakantie



Bericht door Ronmekel »

Geen zorgen, dat had ik ook de eerste keer, met knikkende knieën van boord.
Maar gewoon opletten en na de eerste paar 100 meters is het 2 vingers in de neus.
Ons lid Ron Mekel is helaas in september 2018 overleden.
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Eerste reis UK in meivakantie



Bericht door Will »

Nu valt er in London natuurlijk ook heel erg veel te zien, dus blijven we daar maar wat langer
Ik zou persoonlijk 2 dagen in Londen rond kijken mooie dingen maar...............een stad is een stad.
Daarna zou ik doorrijden naar The New Forest een prachtig gebied waar je wilde paarden tegenkomt en ander wild.
Het is vanaf Londen 1,5 uur rijden dus dat is heel goed te doen, mooie kleine campings en vrij staan is ook een mogelijkheid.
Het hele gebied is mooi in dit deel van Engeland, Winchester (kathedraal, kastelen), Isle of Wight of richting Dartmore (beroemde gevangenis met museum), google maar eens.

Als je voor het eerst de oversteek maakt.
Gaat in Engeland van de boot parkeer de camper even aan de zijkant laat al die idioten van de boot af voorbij razen.
Wacht op een vrachtauto en rijd het eerste stukje met hem op om even te wennen aan het links rijden.
Een heel prettig verblijf daar

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
vim
Berichten: 1089
Lid geworden op: zo 10 okt 2004, 11:47
Locatie: ff onder rotterdam

Re: Eerste reis UK in meivakantie



Bericht door vim »

Ronmekel schreef:Geen zorgen, dat had ik ook de eerste keer, met knikkende knieën van boord.
Maar gewoon opletten en na de eerste paar 100 meters is het 2 vingers in de neus.
Zijn net terug uit Engeland en zo is het precies, dus absoluut geen problemen.
Gaan altijd met de eurotunnel en om te wennen slapen wij dan in Folkstone bij de "Black Horse Farm"
Hebben 2 dagen in Londen aan de straat gestaan en geslapen.
Geen problemen gehad.
Adriatik Vision 1 707 SG metallesderopenderaanenderinenderachter
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Eerste reis UK in meivakantie



Bericht door jansloos »

Bedankt voor jullie tips, en achter die vrachtwagen aan, lijkt een goed idee. (na eerst al die racende idioten....)
Geslapen aan de weg in Londen?? waar ergens, in een buitenwijk? in de buurt van de metro?
Lijkt me geweldig. Zijn al wel vaker in Londen geweest, maar dan vliegen, of treinen.
Kunnen nu dus zo lang blijven als we willen :thumbup: :thumbup:
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
vim
Berichten: 1089
Lid geworden op: zo 10 okt 2004, 11:47
Locatie: ff onder rotterdam

Re: Eerste reis UK in meivakantie



Bericht door vim »

We stonden in Ealing bij een park met bus en metro op korte afstand.
Zoek wel een plek waar je niemand tot last bent.
Adriatik Vision 1 707 SG metallesderopenderaanenderinenderachter
Plaats reactie