Met een grote camper door Engeland?

Burstner2013
Berichten: 10
Lid geworden op: za 15 jun 2013, 14:27

Re: Met een grote camper door Engeland?



Bericht door Burstner2013 »

Wij gaan met de ferry Duinkerke-Dover naar Engeland. Korte overtocht, Duinkerke vrij snel te bereiken en niet al te duur > voor onze grote camper retour voor ca 180 euro. Of zijn er betere alternatieven?
Inderdaad al om moeten rijden in Franse en Italiaanse dorpjes vanwege lengte en gewicht van de camper. En hoe moet je de adviezen van anderen interpreteren? Afgelopen herfst hebben we in Zuid-Frankrijk de schitterende Gorges du Tarn gereden. Zelfs in het NKC-magazine "De Kampeerauto" werd deze trip afgeraden voor campers langer dan 7.50 m en tevens werd gewaarschuwd voor overhangende rotsen. Liever maar niet doen dus. Zou zonde zijn geweest want het ging prima. Uiteraard moet je opletten en weten wat je doet. Ik had deze route niet graag willen missen.
Ons navigatiesysteem is ingesteld op de maten van de camper en desondanks klopt het niet altijd. In Italie een keer nog net kunnen keren toen we zomaar vanaf een kleine rotonde onder een viaduct werden doorgestuurd met een hoogte van 1.80 m. Bijna een Bürstner-cabrio camper gehad. En soms zegt het systeem dat het doorrijden op eigen risico is. Na enkele keren toch de weg te hebben vervolgd, bleek dit allemaal erg mee te vallen. Ik rijd tegenwoordig gewoon door tot een verkeersbord melding maakt van een bepaalde hoogte, breedte of gewicht. Dan kun je nog altijd je route aanpassen, alhoewel soms moeilijk. Het navigatiesysteem zie ik als een goede hulp en zeker niet als zaligmakend. Goed plannen met vooral goede landkaarten vind ik zeer belangrijk.
Gebruikersavatar
Schoentje
Berichten: 506
Lid geworden op: di 16 aug 2005, 12:53
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

Re: Met een grote camper door Engeland?



Bericht door Schoentje »

Hoi,

We zijn 2 keer met onze 7m Camper in Zuid-Engeland geweest en geen enkel probleem ondervonden. Zou zelfs bij een eventuele zomervakantie in Engeland zelfs rustig onze fiets aanhanger (totale lengte wordt dan 11,3m) meenemen.

Groeten,

Twan
Laatst gewijzigd door Schoentje op ma 05 jan 2015, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
MB 508D Marathonline, remtrommels voor vervangen door schrijfremmen, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 600Ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
Lieke
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 20:58
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: Met een grote camper door Engeland?



Bericht door Lieke »

Ik lift mee op dit draadje, want er zal wel meer info over Engeland (Wales, Schotland, kom maar op) komen, Wij oriënteren ons ook op een reis door de UK.
Reis niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
Gebruikersavatar
sampdoria
Berichten: 1707
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 16:51
Locatie: Almere

Re: Met een grote camper door Engeland?



Bericht door sampdoria »

Wij zijn ook al diverse keren met onze camper (8.00m) naar Engeland geweest, 1 keer van Dover naar John O' Groats gereden (en weer terug).
Een aantal opmerkingen :

De (binnen)wegen zijn vaak smal, en er wordt best hard gereden. Op smalle wegen kan het zijn dat je even een stukje achteruit moet om een vrachtwagen te laten passeren.
Inderdaad is onze rechterspiegel er een keer afgereden door een tegemoetkomende vrachtwagen.
Vrachtwagens zijn vaak voorzien van een extra RVS kap om de bestaande spiegel en daartegen heeft een Ducato spiegel geen schijn van kans. Met de make-up spiegel van mijn vrouw aan het spiegelhuis geductaped, zijn we weer veilig thuis gekomen. Spiegelglas kostte 70 euro.
Ter nuancering : vorige week werd de spiegel van ons (andere) busje voor de deur van ons huis eraf gereden terwijl deze geparkeerd stond (250 euro schade..). Ik bedoel maar..

Spoorwegtunneltjes kunnen laag zijn, maar "laag" is vaak nog ruim boven de 4 meter. Wij hebben een 2e hands AA Truckatlas aangeschaft, hier staan de hoogtes in van spoortunneltjes.
Op mijn dashboard heb ik een stickertje geplakt waar de hoogte van onze camper in meters en in foot staat.

Camping kunnen in sommige streken in het hoogseizoen vol zijn, m.n. aan de kust. Vaak belde ik 's morgens even of er plek was 's middags.

Op sommige campings wordt nog het oude 3 pins systeem met de platte pinnen gebruikt, maar deze worden wel zeldzamer. Een verloop stekker biedt dan uitkomst.
Bij aankomst op een camping zoekt men vaak een plekje voor je uit. Dit is service, als je ergens anders wil staan, zeg je dat gewoon, geen probleem.
Gras op een camping is vaak heilig, ooit was zo onbeschaamd dat de overhang van de camper over het gras hing, dat was toch absolutely not de bedoeling :mrgreen:

Paar keer met de boot gegaan, maar meestal met de tunnel, voor ons handiger omdat mijn vrouw in een elektrische rolstoel rijdt. 1 keer moest ik in de tunneltrein een aantal wagons achteruit eraf rijden omdat er voor ergens een auto stond die niet wou starten.

We nemen ook altijd 2 (hulp)honden mee.Nooit geen problemen gehad, nemen natuurlijk altijd wel campings waar honden zijn toegestaan. Ooit een keer op een kindervrije camping gestaan in Engeland :think:

Resumé: gewoon doen !!
- lieber mit den Reisemobil in einer Schlange als eine Schlange im Reisemobil -
Gebruikersavatar
mielnoot
Berichten: 117
Lid geworden op: ma 09 aug 2010, 20:25
Locatie: België, Brugse Ommeland

Re: Met een grote camper door Engeland?



Bericht door mielnoot »

In deze reisverslagen kun je misschien nog inspiratie vinden.
Het Verenigd Koninkrijk heeft veel moois te bieden.


http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=8428788

http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=8428787

http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=45&t=8432662
Met vriendelijke kampeerautogroeten,
Miel
----------------------------------------------------------
Keep your eyes on the road, your hands upon the wheel ... (J.M.)
arli
Berichten: 649
Lid geworden op: di 20 mar 2007, 12:09
Locatie: weg gehaald

Re: Met een grote camper door Engeland?



Bericht door arli »

:-B
Laatst gewijzigd door arli op wo 19 feb 2020, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
verwijderd
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Met een grote camper door Engeland?



Bericht door Cee Pee »

arli schreef:De spiegels worden er inderdaad altijd afgereden door de vrachtwagens.......
Da's logisch hè, personenauto,s komen er niet bij :wink:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
arli
Berichten: 649
Lid geworden op: di 20 mar 2007, 12:09
Locatie: weg gehaald

Re: Met een grote camper door Engeland?



Bericht door arli »

verwijderd met enig cynisme
Laatst gewijzigd door arli op wo 19 feb 2020, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
verwijderd
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Met een grote camper door Engeland?



Bericht door Bob Diesel »

Ja dat zo,n camper bestuurder niet tegen een truck aan rijd
Dat bestaat niet,, :wave:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
jphoto
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 21:07
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: Met een grote camper door Engeland?



Bericht door jphoto »

Hallo,

In Engeland hebben ze niet voor niets beschermkappen voor de spiegels van de Fiat Ducato "uitgevonden".
Deze zijn inmiddels ook al geruime tijd in Nederland verkrijgbaar.

mvgr.

Jelle
Gebruikersavatar
The Geertz
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 18:34
Locatie: Heikant
Contacteer:

Re: Met een grote camper door Engeland?



Bericht door The Geertz »

Ook wij zijn afgelopen jaar naar zuid Engeland geweest en zijn de hele zuidkust langsgereden Camper plus aanhanger breed 2.35 en lang ruim 15 meter. We hebben behalve een kapotte spiegel geen problemen gehad met afmetingen of zo, alhoewel als je richting Land's end komt zijn er best smalle stukken bij. Enne de spiegel sneuvelde door een uitstekende tak in een heg. Links dus.

Gaan dit jaar weer maar dan via Engeland naar Schotland toe, heb er nu al zin in.

Groet van Gert.
Om mijn camper hobby staande te houden, moet ik andere dingen laten liggen.
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: Met een grote camper door Engeland?



Bericht door Frans-K »

Als je vooraf een lijstje maakt met voeten duimen en inches. (en kilometers per uur versus miles per uur)
Ik kwam bij viaducten uit waar de hoogte in voeten en duimen stond. Niet overal kom je meter aanduiding tegen.
Die hoogte aanduiding kan kilometers vooraf er al staan, net als hier in Nederland.
Na wat dubben zijn we de weg wel ingegaan. Voor ons was er genoeg ruimte onder het viaduct.
Gebruikersavatar
ariena en ab gaan eu
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 11:00

Re: Met een grote camper door Engeland?



Bericht door ariena en ab gaan eu »

Hartelijk dank Miel voor je reisverhalen. Wij gaan mei/juni 2017 naar Engeland en hebben, met onze voorbereidingen, heel veel hieraan gehad.

Nogmaals dank
Ab
mielnoot schreef:In deze reisverslagen kun je misschien nog inspiratie vinden.
Het Verenigd Koninkrijk heeft veel moois te bieden.


http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=8428788

http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=8428787

http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=45&t=8432662
Ariena en Ab

Later is allang begonnen en
vandaag komt nooit meer terug
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Met een grote camper door Engeland?



Bericht door Cee Pee »

jphoto schreef:In Engeland hebben ze niet voor niets beschermkappen voor de spiegels van de Fiat Ducato "uitgevonden".
Deze zijn inmiddels ook al geruime tijd in Nederland verkrijgbaar.
Zijn die er ook voor de type's 230/244 want ik kan ze alleen maar voor de 250 (vanaf 2006) vinden.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie