Griekenland we komen weer 2020

Gesloten
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Jan en Simonne »

Dat is mooi mensen.
Blijf veilig en blijf gezond!
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Amstel »

Vanaf mijn keukentafel vraag ik me vaak af hoe 't er in Griekenland voorstaat. Wel krijg ik een en ander bericht uit Alexandroupoli en uit Igoumenitsa. Het is nog steeds volkomen onmogelijk om Griekenland met een camper te verlaten, wel kan je met politietoestemming Griekenland uit naar Bulgarije rijden maar je komt niet verder, stop bij Roemeniëgrens en je komt ook niet meer Griekenland in. Ook de vliegverbindingen met Nederland liggen nu helemaal stil. Ondertussen verzamelt de politie in district Thesprotia, alle vrijstaande campers op Camping Drepano, waar de campers voorlopig mogen blijven staan (inmiddels 11 campers, 1 NL). Naar de Lidl gaat alleen op 2 benen of 2 wielen en niet zonder politietoestemming. Overigens heeft het district Thesprotia (Igoumenitsa) nog geen gevallen van Covid19-besmetting ontdekt. De campers op Drepano staan dus wel redelijk veilig. En hoe is 't op Elea???
:wave: Julian
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Charles Franconi »

In Elya alles oké tot zover. Over het hele gebied ca 25 campers. Diana van dogrescue heeft vorige week maandag gesproken met de politiecommissaris en die heeft gezegd:
- campers een 10 meter uit elkaar
- minimaal 1,5 meter uit elkaar blijven
- geen feestjes/BBQ/ kampvuur met meerdere
personen dicht op elkaar.

Tot nu toe geen problemen, dus.

Voor normaal denkende mensen duidelijke taal, maar voor sommige Franse en Zwitserse “Aussteiger” soms Chinees😡😡.

Luidruchtige feestjes vieren, veel te dicht op elkaar, luide muziek met trommels, etc.

Laat ik het voorzichtig stellen: laat die kut Fransen oprotten naar Marokko. Er komen hier veel te veel van die alternatieve onaangepaste eikels.

Phoe phoe, dat lucht op😬😬
Laatst gewijzigd door Charles Franconi op ma 30 mar 2020, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Cee Pee »

Kijk, dat is Hollandse duidelijkheid.👍
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Amstel »

Haha! Ben het wel met je eens Charles, maar durf dat zelf niet te zeggen! Touché! :-B Haha-ha! :lol3: :bow: :cheers
Julian
Gebruikersavatar
JoepVanDerVen
Berichten: 373
Lid geworden op: wo 13 jan 2010, 20:40
Locatie: Plzen-sever

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door JoepVanDerVen »

Vraag me wat af ,die mensen die op camping Deprano worden geplaatst door de politie ,moeten die ervoor betalen ?
Elke dag is er 1,je krijgt er geen 1 terug
Gebruikersavatar
1934
Berichten: 241
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 5:39
Locatie: Onderweg

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door 1934 »

Mooi gesproken Charles,

Sluit ik me helemaal bij aan :clap: :clap: :clap: gewoon eerlijk man en paard (fransen) noemen !!!!
Ondanks dat ik het iedere keer weer probeer om jezelf open en gastvrij op te stellen loopt het helaas maar al te vaak uit op een teleurstelling,de uitzonderingen daar gelaten !!!
Ook in het noorden (gebied Epirus/Vikos) hebben wij even gestaan met twee duitsers en een frans gezin ,ook hier werd het e.e.a. door ja helaas de fransen danig verpest nadat we toch s,morgens met gepaste afstand met elkaar gesproken hadden en de naderende lockdown die op de 23 ste zou ingaan in acht gingen nemen met elkaar etc etc.
Zeker gezien het feit dat het eigenlijk een zeer goede plaats was om de lockdown door te maken,maar vooral de manier waarop deze mensen (fransen) met de gastvrijheid (en benadering ivm het coronavirus)) van de enige griek die vast in het dorpje leefde omgingen heeft ons er toe doen besluiten om de lockdown in Ioanina te ondergaan !
Inderdaad laat de fransen in Morocco of nog beter in Mauritanië,nogmaals de uitzonderingen daar gelaten !
Krijg netjes zoals afgesproken van de beide duitse camperaars om de dag een wats up berichtje,hun idee was om over Bulgarije richting huis te keren maar zitten ook vast in de buurt van Chalkidiki en staan op particulier terrein en zitten daar de lockdown uit.Ondanks de afspraak die we onderling hadden gemaakt en de nummers uitgewisseld hebben horen we alleen van het franse gezin niets,waar hun zijn gebleven hebben we geen notie van.De grenzen zijn potdicht ,vanaf afgelopen maandag zijn de overtochten naar Italie nogmaals aangescherpt,nu gaan er zelfs van de drie vertrekkende boten twee alleen met trailers dus zonder trekker ervoor en dus zonder chauffeurs ! En een bemande boot waarop de chauffeur wel mee kunnen.
Vraag mezelf af hoeveel nederlandse camperaars er nog in griekenland zitten ,buiten Charles en ons ?

Blijf gezond allemaal.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Charles Franconi »

Hier nog 1 jong NL gezin met 2 heel jonge kinderen. Net hun eerste reis begonnen met hun net aangeschafte camper en nog maar met in Griekenland aangekomen vanuit Italië.
roma
Berichten: 4526
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door roma »

Charles Franconi schreef:
ma 30 mar 2020, 19:10
……….. laat die kut Fransen oprotten naar Marokko. Er komen hier veel te veel van die alternatieve onaangepaste eikels....
Met zulk laag bij de gronds taalgebruik ga je bij mij af als een gieter. Als je ballen had gehad, dan was je op die bewuste Fransen afgestapt en had ze de waarheid gezegd. Dan had je wat kunnen bereiken. Nu benoem je ALLE Fransen als k*t Fransen, die maar beter kunnen oprotten. Slaat helemaal nergens op en het toont jouw niveau.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Charles Franconi »

Keer of 5 langs geweest, midden in de nacht, wegens het vol open zetten van een DJ set, die in het dorp te horen was, volgende dag toen de hash en drank was uitgewerkt, weer ze erop aangesproken. Evenals anderen die zich beklaagden. En dat terwijl hier ook Corona virus is. Paar dagen later weer hoop kabaal met trommels en muziek, krijsende ouders en kinderen.

Onaangepast en asociaal KUTVOLK dus, Meneer Roma.

Als de politie er genoeg van krijgt, wordt iedereen weggestuurd en niet alleen de asocialen.

Tot op de dag van vandaag tijdens Lockdown zitten ze te dicht bij elkaar in grotere groepjes, net of er niks aan de hand is.
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Janpinz »

roma schreef:
di 31 mar 2020, 9:11
Charles Franconi schreef:
ma 30 mar 2020, 19:10
……….. laat die kut Fransen oprotten naar Marokko. Er komen hier veel te veel van die alternatieve onaangepaste eikels....
Met zulk laag bij de gronds taalgebruik ga je bij mij af als een gieter. Als je ballen had gehad, dan was je op die bewuste Fransen afgestapt en had ze de waarheid gezegd. Dan had je wat kunnen bereiken. Nu benoem je ALLE Fransen als k*t Fransen, die maar beter kunnen oprotten. Slaat helemaal nergens op en het toont jouw niveau.
Als jij al sinds 2006 meeleest, zou je kunnen weten dat Charles zulke dingen niet zomaar zegt!
Beetje inbinden, ja! En , goed, begrijpend lezen!
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Janpinz »

Charles Franconi schreef:
di 31 mar 2020, 6:21
Hier nog 1 jong NL gezin met 2 heel jonge kinderen. Net hun eerste reis begonnen met hun net aangeschafte camper en nog maar met in Griekenland aangekomen vanuit Italië.
Dan kunnen ze jou ervaring wel gebruiken, denk ik?
Valt vast niet mee voor ze, in zo’n situatie met twee kleintjes.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Charles Franconi »

Gaat prima, ze staan wat verder weg en alleen. Verstandig i.v.m. Corona.

Zo nu en dan even hun laptop bij ons laden ivm geen omvormer.
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Janpinz »

:thumbup: :clap:
Gesloten