Griekenland we komen weer 2020

Gesloten
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Amstel »

De Grieken redden zich wel, die hebben andere leuke middeltjes die wij niet kennen! :-B
https://www.keeptalkinggreece.com/2020/ ... op-greece/
Julian
Ankjac
Berichten: 11
Lid geworden op: do 07 nov 2019, 12:46

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Ankjac »

Wij wilden begin april vertrekken via Duitsland Oostenrijk Servië Macedonië naar Griekenland, is dit nog haalbaar? Wat is wijsheid? Voor de 1e keer met onze camper naar Griekenland, de hele winter reisverslagen, boeken gelezen. Volgend jaar ligt Griekenland er ook nog....... zijn er onder jullie al personen die zeggen nu maar niet of we wachten nog een paar weken....... kun je er nog komen ..... gaan de grenzen niet dicht.....wat is wijsheid
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door javanes »

Je vergeet nog een paar landen. Ik weet niet hoe je wilt gaan reizen.
Maar je gaat volgens mij ook nog door Hongarije of door Slovenië en Kroatië.

Er kan van alles gebeuren.
Niet dat je er door komt, maar Tsjechië zit b.v. al op slot en in Slowakije moet je eerst 14 dagen in quarantaine.
Voor hetzelfde geld zit je straks vast en kun je niet meer terug.

Ik heb hetzelfde probleem. Wij willen binnenkort ook 3 maanden naar Griekenland, maar begin steeds meer te twijfelen.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door marjasjaak »

M2 schreef:
do 12 mar 2020, 19:50
Wij gaan eind april over in principe maar ik heb voor de zekerheid vorige week nog een kortlopende annuleringsverzekering afgesproken bij de ANWB. Voor die 4 tientjes kan ik het dan altijd nog tot op het bijna laatste moment afwachten.
Is het wel een All Risk Annuleringsverzekering? De normale annuleringsverzekering geeft alleen dekking op persoonlijke omstandigheden. Niet op Corona reisverboden.
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2248
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door M2 »

@marjasjaak:
Het is inderdaad inclusief terrorisme, natuurrampen, negatief reisadvies. Op het moment dat ik hem afsloot stond er ook niets extra vermeld/medegedeeld op de site van de ANWB. Nú staat er ineens een kop bovenaan met faq over corona. En dat de verzekering alleen geldt als die is afgesloten vóór 30 januari 2020.
Toen ik hem dus nu een week geleden afsloot stond dat alles niet op de website van ANWB. Én ook niet in de polisvoorwaarden/factuur e.d. die ik als bevestiging heb ontvangen. Dus ik denk dat ze wat dat betreft geen p... hebben om op te staan.
Wél weet ik dat ik een eigen risico heb van €150.

Al ik nu op site van Buitenlandse Zaken kijk zie ik dat om te reizen door Italië er een verklaring nodig is die is te downloaden. Die is er ook in een Nederlandse vertaling: https://www.nederlandwereldwijd.nl/docu ... zen-italie.
Daarop maak ik ook uit dat het een hachelijk zaakje is om door Italië te reizen.

Dan kan ik natuurlijk nog bij Superfast annuleren.
- 100% refund, up to 22 days prior to departure.
- 80% refund, from 21 days up to 8 days prior to departure.
- 50% refund, from 7 days to 24 hours prior to departure.

Ik hoop van ganser harte dat alles 22 april een beetje is opgeklaard. Wij zijn nogal fervente Griekenlandgangers en zijn de komende 3 jaren waarschijnlijk niet meer in de gelegenheid om langer dan 3 weken op vakantie te gaan wegens strengere werkgever :-(. En dat vinden wij te kort voor een camperreis naar en door Griekenland.
Laatst gewijzigd door M2 op vr 13 mar 2020, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
Ankjac
Berichten: 11
Lid geworden op: do 07 nov 2019, 12:46

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Ankjac »

Even voor Javanes: de route die we willen rijden is Duitsland Oostenrijk Slovenië Kroatië Servië marcedonie en dan naar Griekenland. We stellen ons vertrek ieder geval een paar weken uit, hopen dat er dan meer zicht is op wel/niet vertrekken.
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Amstel »

Betreffende de land- en zeereis naar Griekenland.
Om deze maand door Italië te komen is vrijwel niet meer mogelijk, misschien nog met een gezondheidsverklaring van enige dagen oud en vooral nergens stilstaan voor Ancona, Bari of Brindisi.
Tsjechië, Slowakije, Servië, Hongarije zijn geheel of bijna geheel gesloten, alleen vrachtverkeer komt er nog door. In zuidoostelijke richting door Roemenië kunnen we ook wel vergeten.
Over land is het via Duitsland - Oostenrijk - Slovenië - Kroatië - Montenegro - Albanië , nog wel mogelijk, de vraag is alleen hoe lang nog? Vooral bij de grens met Slovenië en Kroatië staan uren lange files met strenge controle. Je zal maar een beetje koorts hebben voor iets anders, dan mag je daar 2 weken blijven. Ik denk niet dat 't voor 1 Mei beter wordt, wij willen ook weer naar Griekenland!

En nou hoor ik juist dat wij vanaf morgen, zaterdag 12.00 uur niet eens meer door Denemarken komen (we wonen i Zweden), wel varen er nog een paar pontjes vanuit Zuidzweden naar Duitsland. Polen gaat 't ook al moeilijk doen! Noorwegen is al helemaal gesloten. Ik zou zeggen, we gaan de winterslaap maar weer in!

Ik wil graag optimist zijn en ben normaliter niet blij met defaitisten maar nu zijn de veranderingen zo razendsnel, het ziet er meer naar uit dat Europa net als Hubei in China, een maand lang helemaal dicht gaat.
Nog nooit had ik het zo graag helemaal verkeerd gezien!
"May the Force be with us!" :thumbup: :wave: Julian
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Amstel »

Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Digiwalker »

@Anjak.

Maken jullie een rondreis door de Balkan landen alvorens je Griekenland bezoekt?
Mijn advies zou leiden tot de route over Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, Servië en Macedonië.
Dit is een lange rit over autobanen zonder omwegen.
En tevens de goedkoopste. Slovenië en Kroatië zijn relatief duur wat betreft de tol.
Secundair rijden is leuk als je van hard werken houdt achter het stuur.
Alle tol is te betalen met een Visa card.
Servië en Macedonië liggen buiten de EU wat betreft de telefoon en data abonnementen. Hier geldt dus een radiostilte. Absoluut je roaming uitschakelen dus.
Oostenrijkse tol tot 3,5 ton ca€ 8,50
Hongarije ca € 25
Servië ca € 55
Macedonië ca € 10
En natuurlijk ook in Griekenland kom je tolpoorten tegen. Ik rij er altijd secundair.
Stel je Navi er op in.
Op brede 2 baans wegen wordt veronderstelt dat je uiterst rechts rijdt. De Grieken gebruiken dit soort wegen als 4 baans !!!! Met de rechter wielen op de vluchtstrook geef je aan dat je ingehaald kan worden.
Check de toltarieven bij de ANWB.
Het Hongaarse tolsysteem is een beetje vreemd. Controleer goed dat je kenteken goed is ingevuld voor je betaalt bij de kassa. Anders ben je de Sjaak.
Neem een extra luchtfilter mee en zorg voor een schoon cabine luchtfilter ivm de pollen in het voorjaar.
Wij gaan eind april.
Goede reis
Rene

Verstuurd vanaf mijn Power met Tapatalk

Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Cee Pee »

Mijn advies zou leiden tot de route over Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, Servië en Macedonië.
Oostenrijk wordt ook al moeilijk en Hongarije en Servië zitten al bijna dicht.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door javanes »

Digiwalker schreef:
vr 13 mar 2020, 22:04

Wij gaan eind april.
René,

Gaat misschien toch een probleem worden, nu er steeds meer landen op slot gaan.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Digiwalker »

We gaan pas begin mei.
Ik hoop dan dat de ellende voorbij is.
De regeringen rekenen met twee weken carantaine, dus als je over twee weken niet ziek of dood bent!!.
We zullen zien.

Verstuurd vanaf mijn Power met Tapatalk

Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
marchugo
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 12:28

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door marchugo »

De hoop sterft als laatste.
Maar het probleem is dat de piek in de curve van het aantal nieuwe besmettingen in elk land op een ander moment in de tijd valt. China heeft de piek nu min of meer achter zich gelaten, was drie maanden voor nodig. Italië heeft zijn top wellicht bereikt (mag je hopen), Nederland staat nog aan het begin van de stijging.
Tegen de tijd dat je weer door Italië naar Ancona kan rijden, moet je maar hopen dat Griekenland dan niet net op slot is gegaan.

Op deze site kun al die curves per land zien. Wordt dagelijks rond zes uur 's avonds geactualiseerd:

https://corona.help/country/italy
https://corona.help/country/greece

Stand vanavond voor Italië, de grafiek toont de nieuwe besmettingen vandaag, vergeleken met de afgelopen weken:
Screenshot_20200314_184442.png
Screenshot_20200314_184442.png (93.24 KiB) 300 keer bekeken
Marc.
MAGEIA LINUX: het veilige en voor leken gemakkelijke pc-besturingssysteem.
www.mageia.org
Gebruikersavatar
Kretenzer
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 19:18
Locatie: Armeni/chania

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Kretenzer »

Vanaf gisteravond,alle restaurants,cafés ,scholen,universiteiten,winkels,behalve levensmiddelen,etc.
Supermarkten blijven open,take away en bezorgdiensten blijven functioneren. Hotels met mogelijkheid voor takeaway of Delivery mogen open blijven. Dit geld voor 2 weken.
Gesloten