Griekenland we komen weer 2020

Gesloten
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8372
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door EasyBee »

Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Charles Franconi »

Nieuwste stand van zaken:
Anek heeft blijkbaar alles geannuleerd voor toeristen tot 01 juli, reisbureaus hebben klanten hierover geïnformeerd.
Minoan:
Op de site van Minoan is te lezen dat er tot vandaag 1500 uur niets ter beschikking is voor toeristen.
Ik heb vooralsnog een recente reservering voor 18 juni naar Ancona.
Diana (van de dogrescue in Kyparissia) zou 26 juni met Minoan naar Venetië, maar heeft al te horen gekregen dat het niet eerder wordt dan 01 juli.
Ik heb op mijn beurt maar een mail gestuurd naar Minoan, om mijn reservering van 18 juni om te zetten naar 02 juli, INDIEN 18 juni niet mag.
Ik maak nog bekend wat er deze week bekend gesteld wordt.

UPDATE 10.39 UUR: Er komt net een persoonlijke SMS binnen van Minoan dat er t/m 30 juni geen ferries voor toeristen beschikbaar zijn.

Dat wordt dan toch 8 maanden onderweg😎. Tuin zal bij terugkomst wel wat onderhoud nodig hebben.


Charles
Gebruikersavatar
Ivo-windsurf
Berichten: 113
Lid geworden op: za 19 jan 2019, 13:46

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Ivo-windsurf »

En in Italië komen gaat vanaf vandaag wel lukken, nu de boot nog. :wink:
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Charles Franconi »

Het ferry probleem is niet meer Corona maar schijnt te maken te hebben met een geratificeerd maar niet ondertekend visserijrechten-verdrag tussen Italië en Griekenland. Pressiemiddel om te ondertekenen, weet niet wie niet wil ondertekenen.
Angeli
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 20 nov 2019, 15:22

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Angeli »

Zou graag te weten komen of er gereisd mag worden zolang dat Griekenland op slot zat/zit.Las dat Charles er al maanden is.Zijn zelf 1 maand geleden uit Marokko gekomen en daar lag alles plat.Dus je mocht ook niet meer rondreizen.Nu het er uit ziet dat het per 1 juli weer kan om naar Griekenland te reizen en wij maanden gelden de boot al geboekt hebben willen we weer graag naar Griekenland.We zijn ons wel bewust dat het virus weer op gaan leven en de grenzen weer dicht gaan.Als dit weer gebeurd en je mag dan niet meer rondreizen is dat niet wat we willen.Dus kan iemand die daar in Griekenland is me vertellen hoe het daar gegaan is
groetjes Angelie en marijn
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Charles Franconi »

In de Lockdown moesten wij blijven waar we waren, zijn anderen in andere streken weggestuurd en hebben een andere plek gevonden. Sporten, fietsen, met de hond lopen, boodschappen doen, was allemaal toegestaan. Wij hebbend de maatregelen op de Peloponessos absoluut niet als vervelend ervaren, vergeleken bij de maatregelen in andere landen. 1 dag vóór Pasen wilde de politie ons wegsturen, zonder een andere plek aan te wijzen. Dat hebben we geweigerd en in dat gebied staan we nog steeds. Wel op een andere plek met meer schaduw.
Eergisteren zijn ze weer even langsgeweest, geen probleem.
Angeli
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 20 nov 2019, 15:22

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Angeli »

Dank je Charles voor je snelle reactie.Dus niet reizen maar toch best nog veel vrijheid.Meer dan wij hadden in Marokko.
Laatst gewijzigd door Dafluc op wo 17 jun 2020, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Kretenzer
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 19:18
Locatie: Armeni/chania

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Kretenzer »

Ik heb patras-ancona kunnen boeken voor 2 juli.
Gebruikersavatar
1934
Berichten: 241
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 5:39
Locatie: Onderweg

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door 1934 »

Heerlijke tijd in Griekenland in de tijd van de corona maatregelen,zelfs toen de lockdown in werking ging.
Genoeg vrijheid ,ga ook snel weer terug !!!!
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Charles Franconi »

Kretenzer schreef:
wo 17 jun 2020, 13:37
Ik heb patras-ancona kunnen boeken voor 2 juli.
Iedereen kan boeken, de enige vraag is of je de ferry op komt. Voorbeelden genoeg hier de laatste paar weken, waar dit niet gebeurde.

Ik heb inmiddels ook 02 juli 23.59 uur Patras Venetië met Minoan. Ich bin gespannt😬.


En hieronder de mail die ik net binnen krijg van de Nederlandse ambassade in Athene, m.b.t. het
visserijrechtenverdrag:

Geachte heer Franconi,

Bedankt voor uw e-mail.

Het is te begrijpen dat u graag terug wilt reizen naar Nederland.

Vanaf 1 juli zal het inderdaad mogelijk zijn de ferry van Patras via Igoumenitsa naar Ancona te nemen, tenzij er een grote stijging in besmettingen zal plaatsvinden.

Voor algemene informatie over het reizen van en naar Griekenland kunt u de volgende website raadplegen; https://www.mfa.gr/en/current-affairs/s ... -2020.html .

Ook in het bovenstaande overzicht wordt aangegeven dat met ingang van 1 juli de havens van Griekenland weer zullen worden geopend. Dat het ferryverkeer voor niet zakelijke doeleinden nog gesloten zou zijn omdat visserijverdrag tussen Griekenland en Italie nog niet is getekend door beide landen is bij ons niet bekend. Ook indien dit wel het geval zou zijn dat betreft dit intern proces van de Griekse regering en daar kan de ambassade de Griekse regering niet op aanspreken.

We vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest en hopen van harte dat u 1 juli met de ferry naar Ancona kunt vertrekken. We wensen u een veilige en gezonde terugreis naar Nederland.

Met vriendelijke groet,
Gebruikersavatar
marchugo
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 12:28

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door marchugo »

Je blijft je verbazen hoe graag de Griekse regering de toeristen-euro’s wil binnenhengelen. De staat betaalt tot 1 juli je eventuele quarantainetijd van 2 weken in je hotel.

Lees mee in de mail die ik zojuist ontving van Griekse Gids:

“Vanaf 1 juli 2020 zijn alle regionale luchthavens in Griekenland weer open en worden alle directe vluchten, zonder restricties, toegestaan. Op de luchthaven worden er dan alleen steekproefsgewijs nog coronatesten gedaan.

De reisbeperking voor Athene is al sinds 15 juni voor Nederland opgeheven. Wel worden alle reizigers bij aankomst in Griekenland eerst getest (tot 1 juli). Na de test mogen ze direct naar hun eigen hotel waar ze 24 uur op het testresultaat moeten wachten. Als de test negatief is, dan kan de vakantie beginnen, als de test op corona positief is, dan moet men 14 dagen in quarantaine. De kosten worden dan door de Griekse staat betaald.

Als camperaar zul je wel op een goedkope camping gezet worden...

Marc.
MAGEIA LINUX: het veilige en voor leken gemakkelijke pc-besturingssysteem.
www.mageia.org
Gebruikersavatar
Kretenzer
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 19:18
Locatie: Armeni/chania

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Kretenzer »

Nee,je wordt niet op een goedkope camping geplaatst. Je gaat echt naar een door de staat aangewezen en betaald hotel. Ook voeding wordt door de staat betaald. En er wordt gecontroleerd. Indien je er van tussen gaat wordt je opgespoord en krijg je minimaal 5000 euro boete.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Cee Pee »

Wat wordt hier mee bedoeld of geldt dit alleen als je gaat vliegen?

https://www.google.de/amp/s/amp2.handel ... 56892.html
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Amstel »

Alles staat duidelijk op de site https://travel.gov.gr/#/
Ik heb geprobeert het formulier helemaal in te vullen maar 't ging me een paar lijntjes te ver!
Waarschijnlijk wordt men ook in Griekenland onderweg met de camper herhaaldelijk gecontrolleerd op de QR-code.
Voor ons hoeft Griekenland voorlopig ook niet. Misschien in oktober als de hysterie voorbij is.
Julian
Gesloten