Griekenland we komen weer 2020

Gesloten
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door FrS »

marchugo schreef:
do 21 mei 2020, 15:42
15 juni 2020 toeristen weer welkom in Griekenland.

Griekse regering presenteerde gisteravond voor het eerst een tijdschema voor toeristische heropening:

https://app.inboxify.nl/view-online/656 ... 4774513D3D

Op 1 juni gaan de campings open en de hotels die normaal 12 maanden per jaar open zijn.

Op 15 juni gaan alle overige toeristische accommodaties open.

Op 15 juni start het buitenlands toerisme. Bezoekers uit ongeveer 20 landen zullen worden toegelaten. Welke deze 20 landen zijn wordt voor 1 juni bekend gemaakt.

Intussen kreeg ik maandag een sms van Minoan ferries dat zij tot 31 mei geen passagiersauto’s mogen vervoeren. Geen info wat er daarna geldt. Maar maandag had de regering natuurlijk nog geen besluit genomen.

Wij hebben ondanks deze berichten besloten dit jaar over te slaan, zolang er geen vaccin bestaat.

Marc.
ook bekend wanneer het sanitair volledig gebruikt kan worden (vooral de douche)
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Jan en Simonne »

Ik geef je geen ongelijk.
Jammer hoor.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Charles Franconi »

18 mei Patras-Ancona werd hem niet, nu 11 juni aangevraagd, maar nog geen antwoord. Minoan heeft tot nu toe de boot afgehouden, Anek maakt gewoon de reservering. Dan kom je in Patras aan en zegt men doodleuk: sorry, is verboden.
Vorige week is een Noor voor janlul naar Patras gereden en daarna maar weer terug naar Eleya.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Cee Pee »

Je kunt toch daags van te voren bellen met het havenkantoor om te checken of alles nog doorgaat.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Charles Franconi »

Klopt, maar hij was eigenwijs. Overigens is het telefonisch en mailcontact wel slecht.
Gebruikersavatar
marchugo
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 12:28

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door marchugo »

Uitreizen en inreizen tussen Italië en Griekenland zal nog zeker tot en met 31 mei juni niet mogelijk zijn, zegt de directeur van de haven van Patras vandaag in de Griekse kranten:

https://www.ekathimerini.com/253007/art ... off-bounds

Hij zegt dat de overheid opdracht heeft gegeven de ferries gesloten te houden voor passagiers tot en met 31 mei. Hij verwacht wel dat het reisverbod op 1 juni van de baan is, wanneer de daling van de virusepidemie doorzet in Italië en Griekenland.

Marc.
MAGEIA LINUX: het veilige en voor leken gemakkelijke pc-besturingssysteem.
www.mageia.org
Gebruikersavatar
Ries
Berichten: 1347
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 19:59
Locatie: Utreg

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Ries »

Corona regels (voor toeristen) in Griekenland. (in het Engels, sorry als je dat niet kan lezen. Maar vertalen in Google Translate gaat goed. Probeer het maar eens)

Zoals de regels voor de ferries nu zijn, kan dat problemen gaan geven. De Ferries mogen namelijk maar voor 50% bezet zijn. Wie mogen er mee op volgeboekte ferries? Updates voor de regels met de ferries is op June 15

Lees het een en ander rustig door en houd in het achterhoofd dat de regels van de een op de andere dag kunnen veranderen.

Nog 3 maanden voor ik vertrek. Maar, zoals de vlag er nu bijstaat. Ga ik niet.

https://www.greece-is.com/know-the-rule ... id-19-era/
"Het is waanzin om honderden miljarden uit te geven aan niet effectief klimaatbeleid."

Just because my path is different doesn't mean I'm lost
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Charles Franconi »

Er zijn er hier in Elea zat camperaars, die geboekt hebben bij ANEK in de eerste week van juni.
Ik ben benieuwd of dit daadwerkelijk gaat lukken. Bij Minoan kun je pas na 31 mei proberen te reserveren.
Gebruikersavatar
marchugo
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 12:28

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door marchugo »

De Griekse besluiten wisselen met de dag: Nederlanders nu eventjes weer niet welkom in Griekenland, meldt NOS.nl:

Nederlandse toeristen nog niet welkom in Griekenland
Nederlandse toeristen zijn vanaf 15 juni nog niet welkom in Griekenland. Dat blijkt uit de lijst die het Griekse ministerie van Toerisme heeft gepubliceerd, met daarop 29 nationaliteiten die vanaf die datum wel weer mogen komen. Dat zijn onder meer buurlanden als Bulgarije, Noord-Macedonië en Albanië, maar ook toeristen uit de Scandinavische landen en Duitsland. Athene had eerder deze maand al aangekondigd dat het toeristisch seizoen op 15 juni weer zal beginnen.

De lijst is opgesteld op basis van het zogenoemde epidemiologische profiel van het land. Dat betekent dat er landen opstaan die de verspreiding van het coronavirus hebben kunnen beperken. De toeristen uit de goedgekeurde landen hoeven straks geen coronatest te doen of in quarantaine te gaan. Er zullen wel steekproeven worden gehouden. De Griekse autoriteiten benadrukken dat de lijst regelmatig herzien zal worden.

Vliegtuigen uit goedgekeurde landen mogen aanvankelijk alleen vliegen op de internationale luchthavens van Athene en Thessaloniki. Vanaf 1 juli wordt dat geleidelijk uitgebreid naar alle Griekse luchthavens.

Marc.
MAGEIA LINUX: het veilige en voor leken gemakkelijke pc-besturingssysteem.
www.mageia.org
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door robbreedveld »

Griekenland heeft de lijst bekend gemaakt van landen die voorlopig
niet welkom zijn , ik dacht tot en met 31 juli 2020 als ik het goed
hoorde op het nieuws.
Nederland Belgie o.a. zijn niet welkom.

Mijn Chinese vrouw is wel welkom .

Rob
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Marco Polo »

Dan wordt het tijd dat je een Chinees paspoort aanvraagt Rob :P :D
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8458
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door EasyBee »

Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Bob Diesel »

En vd EU mag dat niet
is nationaliteits discriminatie

bron .nos
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door jepebe »

Volgens mij geldt hetzelfde voor Denemarken maar daar hoor ik dan weer helemaal geen bezwaar tegen.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gesloten