Griekenland we komen weer 2020

Gesloten
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Janpinz »

Pussycampers...? Afwerkplekken?
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Zwerfsteen »

Ik weet ook niet wat er met Pussy campers wordt bedoeld.
Wellicht kan Amstel dit verduidelijken.?
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Going »

Even terug lezen. Het probleem met een groep Franse (artiesten) camperaars.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Amstel »

Zwerfsteen schreef:
vr 17 apr 2020, 17:26
Wellicht kan Amstel dit verduidelijken.?
Ja dat kan ik wel mar dat wil ik niet! Dat verloedert het forum volgens de nette mensen! Sorry! :wink:
Wel kun je doen zoals onze weledele Going vertelde,: ver genoeg terug lezen dan is 't misschien te begrijpen.
Met betrekking tot slangwoorden! Going is slang voor Goding in 't Zweeds en betekent een "heel mooie meid" voor anderen een "heel mooie knaap"
Afijn ik zal niet verder gaan want dan krijg ik de forumzedelijkheidspolitie over me!
:wave: Julian
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Going »

Ik ben onschuldig aan die naam verbastering. Ik heb me nog nooit mooi gevonden niet als jongen en zeker niet als meisje.
Maar over de woorden Charles heeft gebruikt ben ik het eens. Wij hadden 3 jaar geleden in Griekenland zelfde soort problemen met zelfde type camperaars.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Charles Franconi »

Je doelt op een fantastische bevolking, wonend in een land zuid van België, waar van de week diverse bewoners van 5 camperbussen, dicht bijeen zaten op ca 50 cm van elkaar en vanavond op een andere plek een kampvuurtje werd gemaakt en bijeen werd gezeten door camperaars van 2 campers uit dat zelfde land. Als je er wat van zegt, kijken ze je aan alsof ze champagne zien branden.

Annemarie Jorritsma had destijds gelijk met haar befaamde opmerking.
Laatst gewijzigd door Aloys op za 18 apr 2020, 9:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever NIET quoten wanneer je direct op iemand reageert!
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Going »

Oh Charles, je kan je buik vol krijgen en dingen wat "bloemrijk" vertellen. Dan komen de onweersbuien en je past je eigen aan met zowat "Haags" accent.👊
En ja, precies wat je beschrijft. 1,5 meter afstand weten ze niets van, ze hebben toch geen communicatie mogelijkheden om het nieuws te weten, maar weten elkaar feilloos te vinden door moderne sociale .....
Ja, dat kampvuur, is een recht, jammer dat de niet deelnemende buurman van acht uur in de morgen tot 2 uur in de nacht, de rook krijgt binnen gewaaid. Zeg er niets over, ze vertellen je dat ze koffie, thee en voedsel moeten maken op dat gezellige vuur. Ze hebben immers geen geld voor een volle gasfles wegens de recessie zij zich in bevinden.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
1934
Berichten: 242
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 5:39
Locatie: Onderweg

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door 1934 »

Allereerst Ja gelukt sta nu om 0130 uur net over de grens in Zwitserland,Ondanks dat de aangegeven route over Frankrijk zou moeten zijn,beetje onzinnig om zover om te rijden en een veel te dure Mont Blanc tunnel heeft mij in ieder geval doen te besluiten om bij Milaan rechtsaf te gaan,geen noemenwaardige problemen gehad bij binnenkomst Zwitserland of ik vanuit hier Duitsland in mag is voor morgen en anders vanuit Basel zit je zo ook in Frankrijk.

Kretenezer welke corona maatregelen die de maatschappij (Grimaldi) had genomen !!!!!! Als je erbij was had je kunnen lachen ze zijn zelf zo dom dat we bij het ophalen van het ticket GEEN kamersleutel/pasje kregen nee dat moesten we met een kleine 150 man ff ophalen bij de receptie op de ferry !!!! Tja stonden dus inderdaad zeker 15 centimeter van elkaar af,wat een ongeorganiseerde bende zonder in acht te nemen van enige corona maatregelen !! Ook iedereen tijdens de reis op dezelfde plaatsen als de internationale (italiaanse chauffeurs ??) Op de ferry.
En er werd ook nog even doodleuk verzocht om 2 uur voor aankomst van de ferry in Ancona alvast maar uit je cabin te komen en lekker bij elkaar in het gangpad te gaan staan.
Als ze gewoon iedereen in hun cabin hadden gelaten en dek voor dek naar de auto,s hadden laten gaan had een iedereen op een betrekkelijke veilige manier naar de campers gekund,nee Grimaldi heeft er alleen een financieel slaatje uitgeslaan en absoluut niets maar dan ook echt helemaal niets aan gedaan om enige vorm van wat voor veiligheidsmaatregelen ook te treffen !
Gelukkig toen we van de ferry afreden stond er een italiaans sprekend mannetje die schijnbaar het nederlandse consulaat vertegenwoordigde met een papiertje met een vertaling waar eigelijk niets meer op stond als een smeekbede vertaald ,,,,,aan een ieder die dit leest wil u die voertuig doorgang verlenen bla bla bla.

Neem een voorbeeld aan de duitse overheid bij vertrek in Igouminista stond voor de terminal 4 man personeel van het consulaat met voor iedere duitse camperaar een compleet draaiboek hoe te handelen,voor elke camper een enveloppe met instructie,s en reisdocumenten en tevens twee nood 06 nummer voor hulp onderweg !! Ook waren er voor elke camperaar mondmaskers en latex handschoenen beschikbaar en werden uitgedeelt,tevens was er een contact persoon die mee ging op de ferry om via de intercom ook nog het nodige te vertellen had in het duits.

Buiten Mw Wanda Barkmeyer van het nederlandse consulaat in Athene,hebben we geen enkele medewerking gehad van de NEEderlands overheid.

Nogmaals door inzet van de franse en duitse overheid is deze repatriërings ferry tot stand gekomen,en heeft Mevrouw Barkmeyer gezorgd ( nadat we zelf hadden gemeld dat dit geregeld zou worden door Frankrijk en Duitsland )dat we op de franse lijst zijn gekomen,al met al een ieder naturlijk blij dat we richting huis kunnen.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Jan en Simonne »

Fijn dat het gelukt is!
Maar wat een onveilig gedoe...
Heel vreemd zoiets.
Jullie gaan nu in quarantaine, als je thuis bent?
Goede reis verder en blijf gezond!
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Charles Franconi »

In ieder geval blij dat jullie over zijn, aanstaande opa en oma. Straks in 1 keer door naar NL?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31975
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Bob Diesel »

:thumbup: goed gedaan
En een bewijs dat alleen maar richtlijnen van onze overheid opvolgen ,afwachten, ed dus niet de oplossing is
Maar je eigen gang gaan , en doen wat je zelf goed dunkt beter kan werken

veilige terugreis verder
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
1934
Berichten: 242
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 5:39
Locatie: Onderweg

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door 1934 »

Staan nu in Basel,aan de duitse kant bij shell lorrach erg onwerkelijk hier de Hornbach open erg druk op de parkeerplaats geen mondkapje te zien,erg vriendelijke douane politiebij de grensovergang ook alle zonder beschermingmiddelen een erg groot contrast met Italie,wij inderdaad in de camper in quarataine als we in nederland zijn,gaan nu op ons gemakje doen afgelopen nacht kort nachtje gehad.


Groet 1934
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45233
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door thole »

Mooi dat het gelukt is en een goede terugreis! :thumbup:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Amstel »

Kretenzer schreef:
vr 17 apr 2020, 8:24
En reken maar dat deze reis voor de maatschappij geld heeft gekost,alleen al door de te handhaven Corona maatregelen.
Ik zie dit helemaal niet zo! Welke zijn de "te handhaven Coronamaatregelen"???

Zoals ik 15 maart op dit forum al vertelde, zijn vrijwel alle ferries onder de Corona-crisis blijven varen. Dagelijks varen er 7 - 9 ro-ro-passenger ferries tussen Griekenland en Italien.
Weliswaar varen ze niet vol maar dat doen ze vrijwel alleen in hoogseizoen. Sinds 15 Maart mogen ze geen personenauto's en campers meenemen en dat is natuurlijk een verlust. Aangenomen mag worden dat alle ferrymaatschappijen hun deel van de ferrycompensatie krijgen die de Griekse staat betaald. €30.000 / dag (Greek Reporter) voor iedere maatschappij. Dit begon op 21 April en het totale budget is € 15 miljoen om de gehele Griekse ferrybussines zeilende te houden. Ik neem aan dat ook Minoan Lines (eigenaar Italiaanse Grimaldi), z'n beschoren deel krijgt.
Dus ja, Minoan slaat een aardig slaatje uit de Coronacrisis, door 120 campers te repatrieren, reserveringen en retourtickets worden ongeldig bevonden en de prijs voor een enkele reis 2,5 keer duurder gemaakt!!??!!
Als je't mij vraagt? Wil geen vuile woorden gebruiken maar eh . . . . :
Dit is echt buitengaats onbeschoft!
Groet Julian
Gesloten