Griekenland we komen weer 2020

Gesloten
Gebruikersavatar
1934
Berichten: 242
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 5:39
Locatie: Onderweg

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door 1934 »

Hoi Ries

Ik geloof niet dat Charles het ziet als een kleine slip op het toetsenbord !! hij schrijft niets anders dan de waarheid wij zijn vorig najaar op dezelfde plaats als waar Charles nu is, gewoon weggegaan voor deze (ik noem ze maar even mede europeanen,die helaas altijd elkaar opzoeken) en absoluut als een kluit op elkaar gaan staan en vooral contact onderhouden met elkaar.
Ook toen is er meerdere malen en gesprek geweest met de zeg maar even Griekse beheerder/boswachter maar ook waren toen de fatsoensnormen ver beneden peil.Helaas moet ik constateren naar vele winters in Griekenland dat hun aantal echt begint te groeien nadat ze (als ik het goed begrijp) ze 1 jaar een negatief reisadvies hebben gehad voor Morocco en nu dus met grote getallen afzakken naar het mooie Griekenland,ieder het zijne natuurlijk maar ik kan je vertellen dat de grieken dit gedrag niet kennen en het als zeer vervelend beschouwen.Open en gastvrijheid zouden ze moeten waarderen,in plaats van hun gedrag ! Snap Charles (helaas) helemaal,ik wil het eigenlijk niet schrijven maar doe het toch !!
Afgelopen december in Monenvasia gestaan,mijn inziens zoals het hoort op de betonplaat bij de haven waar ook al vier (mede europeanen) inclusief aanhangers met blik groenten en stroom uit de haven gepakt en opgesplitst naar 4 daar er maar twee aansluitingen zijn (die overigens niet zijn voor de camperaars maar voor de haven !!!!) Vervolgens vraagt er een visser (hoe idioot kan het zijn) ik wil straks even lassen zou ik dan even jullie stekker eruit kunnen halen,je had het gezicht van de camperaar moeten zien !!!! Ja aso,s zij het en niet anders.
S,middags komt er nog z,on mede Europeaan aan die doodleuk in het kleine haventje gaat staan (ja daar waar een bord staat,niet camperen maar ja meneer moest daar zijn want de stroompalen waren vol he !!! Op de betonplaat !
Daar werd hij vezocht door de eigenaar van de meest rechtse taveerne om te verkassen naar de betonplaat/gedoogzone voor campers waar plaats genoeg was hoor,maar nee hoor hier gaf onze franse vriend geen gehoor aan,ze spreken namelijk geen grieks verstaan als het hun uitkomt of niet geen engels enz.Na twee dagen daar gestaan te hebben komt hij toch naar de betonplaat (met een dikke ster in zijn voorruit ??) Met alle respect dit soort dingen en gedragingen van camperaars kenden wij niet in Griekenland !! En Thole wat betreft dat Morocco het afvalputje van europa,nee dat ervaren wij zeker niet hoor we zitten er elk jaar ook 3 mnd nadat het weer wat slechter word in Griekenland.
Maar nu door de corona crisis voor het eerst sinds vele jaren niet :oops: :oops: :oops:
Dus nogmaals ik begrijp Charles zijn reactie volkomen en ja die mede europeanse camperaars zijn fransen en geen andere nationaliteit maakt het zo bont als hun op het moment in Giekenland.(uitzonderingen daar gelaten)
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Charles Franconi »

Ries schreef:
wo 01 apr 2020, 7:47
Charles Franconi schreef:
di 31 mar 2020, 12:49
Prima, dan niet.
Prettige dag verder.
Charles, Ik hoop dat je door deze kleine slip op je toetsenbord niet wegblijft hier. Waardeer je stukjes en info over de huidige gang van zaken en over overwinteren in Griekenland zeer.

Geniet in Griekenland ondanks de omstandigheden en blijf gezond.


Mijn vertrek, Ancona >> Igoumenitsa staat gepland op 29/08. Tegen beter weten in wacht ik nog even met anuleren. :(
Geen slip.
Dikke huid.
De waarheid voor het volk wat hier staat en schijt aan ongeschreven- en Corona- regels heeft.
Gebruikersavatar
JoepVanDerVen
Berichten: 373
Lid geworden op: wo 13 jan 2010, 20:40
Locatie: Plzen-sever

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door JoepVanDerVen »

Triest dat sommige het verkloten voor anderen
Elke dag is er 1,je krijgt er geen 1 terug
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80390
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Dafluc »

Alle begrip voor uitingen hier. Kan me er alles bij voorstellen. Verzoek was om het zonder grof taalgebruik te doen. Met als aanvulling dat je bij elke nationaliteit wel mensen tegen kunt komen die irritatie opwekken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door freedom2 »

Denken jullie nu echt dat Nederlanders beter zijn of zich beter gedragen?
Ze hokken ook dikwijls samen. Er zijn voorbeelden genoeg van campings en CP
Ze gedragen zich ook niet altijd netjes.
Het zijn individuen die zich misdragen en niet een nationaliteit.
Het is niet omdat sommige Nederlanders zich misdragen dat ik vind dat alle Nederlanders niet deugen.
Integendeel er meer goede dan slechte Nederlanders.
Als ik in F ben en praat men lokale mensen zeg altijd dat ik Vlaming ben, want soms zijn jullie ook niet graag gezien.
Maar dit heeft zoals dikwijls geen zin bij mensen die vinden dat ze beter zijn dan anderen.

Nog een voorbeeld.
Stond ooit op een camping, Tremp Spanje.
Vol met Nederlanders. Stond een koppel met 2 kinderen in panne met een voertuig voor minstens een week dicht bij ons.
Dat was de tijd dat wij nog met een tent op reis gingen.
Denk je nu dat maar 1 van hun landgenoten met deze mensen gepraat heeft, of gevraagd heeft of ze hulp nodig hadden.
Wij hebben deze mensen maar eens meegenomen naar de markt voor inkopen en voor een kleine uitstap.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80390
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Dafluc »

En dan nu toch weer terug naar het mooie Griekenland.
Afbeelding
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Janpinz »

Of jezelf op de borst kloppen en als dat zo uitkomt je voor iemand anders uitgeven nou een aanbeveling is...

Griekenland! Ik ben er twee keer geweest, en nu we een camper hebben, vast nog meer !
Lekker eten lekker weer fijne mensen.
Een week in een jachthaven met bootpech, en ze stonden zowat in de rij om te helpen.
Gebruikersavatar
Constance
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 28 dec 2016, 15:07
Locatie: Beuningen

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Constance »

Stonden op camping Drepano bij Igoumenitsa, moesten 23-3 weg, zijn op strand met 10 campers gaan staan, allerlei nationaliteiten. Coastguard kwam langs: weg hier; ook na vragen van: waar naar toe dan? Op naar de haven, ook daar niet welkom. Politie erbij: met zwaailichten voor en achter de stoet, onderweg nog een circus🎪 met vier enorme trailers opgepikt, in het pikkedonker op weg naar: camping Drepano! Na twee dagen mocht het circus en één Italiaanse camper met de ferry mee. Wij moeten hier blijven hier tot?? Van de Greek Ferries Club bericht gekregen dat, afhankelijk van de situatie in Italië, tot 15-4 alleen vrachtwagens mogen inschepen. Wij zijn toch blij dat we hier staan, zijn niet zelfvoorzienend vwb zonnepanelen etc, gaan altijd na een aantal dagen even naar een camping. Niet iedereen denkt er zo over maar de politie wil iedereen zo veel mogelijk in afzondering bij elkaar laten staan met grote ruimtes tussen de campers. Mogen, met een Grieks document bij ons, van de camping af voor boodschappen. De camping is primitief maar ach, het water uit de douche is schoon en de ☀️schijnt meestal, behalve vandaag. En zo drinkt iedereen een (of meer) een glas, doet een plas en alles blijft zoals het was 🙃 (voorlopig)
Constance
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Digiwalker »

Nu het corona virus ons aller gemoed enigszins verstoord, doe ik alvast wat inspiratie op voor de Day after.

Deel 1

De Murstische baden in Lysimachia

Al geruime tijd kijk ik via Google naar de streek in de driehoek Preveza, trikala en Patras. Nu loopt er een snelweg doorheen maar wie afwijkt van die route vind hele mooie landschappen.

Aan de zuidelijke oevers van het Lysimachia-meer in de prefectuur Aitoloakarnania, achter een rijke flora van riet, platanen, wilgen en acacia's, ligt de uitgestrekte vlakte. Aan de oorsprong van de wateren is gesuggereerd dat ze vanuit de omliggende bergen door ondergrondse lagen en ondergrondse tunnels stromen en vulkanische elementen en gassen erdoor trekken, wat verklaart waarom de wateren tijdens de wintermaanden afnemen. De watertemperatuur is 18 graden C. De chemische samenstelling bestaat uit waterstofsulfide en natriumzouten, wat resulteert in een karakteristieke zware geur. De helende energie van water bestaat uit de behandeling van huid- en reumatische aandoeningen, verlicht van stijfheid, neuralgie en artritis. De tatoeages van vandaag zijn afgenomen en hebben een ander leven gekregen. Alleen de ruïnes van de toenmalige baden zijn achter gebleven.

Waar vindt u deze schoonheid?
Op Google Maps : Aggelokastro, Agrinion 304 00, Griekenland
Coördinaten: 38.559561,21.353473

Zie ook op YouTube de film van Andreas Kouthsothanasis

Tekst vertaald door Google translate.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Power met Tapatalk

Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
Kretenzer
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 19:18
Locatie: Armeni/chania

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Kretenzer »

Voor de camperaars die nog in Griekenland zijn is dit misschien een handige site.
Parakalo.wordpress.com
Of deze Griekse krant in het Engels. http://www.ekathimerini.com/
Gebruikersavatar
marchugo
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 12:28

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door marchugo »

Als wij vandaag in Griekenland waren aangekomen, wat volgens onze ferry tickets de bedoeling had moeten zijn, zouden we in een klap van het fraaie lenteweer in Nederland zijn geteleporteerd naar een Griekse witte kerst. Er ligt sneeuw in centraal Hellas, en niet zuinig, zoals deze krant meldt:

https://greece.greekreporter.com/2020/0 ... nd-greece/

Marc.
MAGEIA LINUX: het veilige en voor leken gemakkelijke pc-besturingssysteem.
www.mageia.org
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Cee Pee »

Volgens mij komt die ferry niet aan in de bergen van noord Griekenland.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
marchugo
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 12:28

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door marchugo »

https://www.snow-forecast.com/maps/dynamic/greece

Groen = 5 centimeter sneeuw.

Marc.
MAGEIA LINUX: het veilige en voor leken gemakkelijke pc-besturingssysteem.
www.mageia.org
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Cee Pee »

Ja maar dat is helemaal niet raar, in het voorjaar zie je vanuit Diakopto altijd al de besneeuwde bergtoppen en deze sneeuw is dus niet zo vreemd.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gesloten