Reisverslagen en tips Griekenland over land?

Uitgeschreven

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door Uitgeschreven »

Ik zou niet naar Griekenland gaan, helemaal niet. Je kan er overal staan als je niet in de weg staat van een huis met zicht op zee ogf zo, Trouwens te veel volk wil daar naartoe, wij gaan er al jaren, en hoe minder volk hoe beter voor ons. :-B
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door Jan en Simonne »

:mrgreen:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door Jan en Simonne »

MonRoe schreef:
zo 12 aug 2018, 16:26
Voor camperplaatsen kijk ook eens in het volgende topic, daar staan links naar google maps
viewtopic.php?f=67&t=8443383
Dankjewel Monique! :thumbup:
Super.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
swallow
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 14:21
Locatie: ZW Friesland

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door swallow »

Op dit moment rijden wij over land van Griekenland terug. Heen zijn we met de boot geweest. Zo hebben we beide eens meegemaakt waar wij de komende jaren voor kunnen kiezen.

Aansluitend op jullie vraag Jan en Simonne.
Terug vanaf Ioannina zijn we met Albanië de grens overgestoken en op de SH4 gekomen. We reden overdag en wat ons opviel was dat er weinig verkeer was op redelijk tot heel mooie wegen. Het is natuurlijk op dat moment zo, maar wel fijn. Doorgaans een heel brede tweebaans weg, waar middendoor kan worden ingehaald, ook als er ook tegenliggers zijn. Het rijgedrag van de Albanezen is er heel gemoedelijk. Wij hebben geen hardrijders of bumperklevers (niet dat het ons uitmaakt), maar ook niets roekeloos of irritants meegemaakt in het rijgedrag, heerlijk.

Doel was camping Pa Me in Kavajë, richting Tirana even voor Dürres.
De laatste paar kilometers vanuit Kavajë naar de camping is de weg een drama. We hadden het ook al in een recensie gelezen, 'slechte weg voor je uitlaat, maar met een mooie camping die alles goed maakt'. Nou dat eerste was zeker waar. Een lang stuk asfaltweg met vervelende kuilen, maar daarna tot de camping nog een onverharde weg met veel stenen en kuilen. Stapvoets rijdend gaat alsnog de camper als een schip heen en weer.
De camping is prachtig. Twee vrije plaatsen, waar we minimaal twee nachten moesten blijven werd ons gezegd. Voor één nacht konden we op een parkeerplaats staan.
Dus kozen wij nogmaals dezelfde hobbelweg weer terug, want we hadden voor één nacht geen zin in de parkeerplaats. Overigens was er voor de overnachting's prijs van €20,00 ook voor de parkeerplaats wel elektra inbegrepen.

Nieuw doel, een camperplaats achter een hotel bij Fushe Kruje.
Weer terug op de grote weg mistten we de afslag naar Vlöre. Hier kwamen we pas achter toen we al Tirana in reden. We volgden gewoon de weg, zonder goed opletten, zonder wifi ontvangst en zonder Tomtom met Albanië en moesten enorm lachen toen we aan een verkeersbord zagen in Tirana te zijn. Met een groot aantal andere verkeersdeelnemers tegelijk, bijna blik tegen blik, een rotonde gebruikt om weer terug te gaan. Geen lijnen en verkeersregels, geen problemen, geen getoeter, gewoon heerlijk om te mogen meemaken hoe gemakkelijk het 'rijden en laten rijden' in Albanië is.
Daarna naar Nordpark, wat vanaf de weg met een groot reclamebord goed te vinden is. Zeker 10 plaatsen. Er stond nog een duitse camper.
Nadat we stonden werd ons een bord met partjes meloen en perzik als ontvangst gebracht. We hadden natuurlijk geen enkel idee, maar wat waren we blij verrast met zo'n warm welkom. s'Avons kwamen er nog een spaanse en franse camper bij en glimmend van het zweet op de fiets met z'n tent een Nederlander die na vier weken vanaf nl. onderweg te zijn, doorgaat naar Athene.

Nordpark, Fushë-Krujë, Albania
Wij betaalden €18,90, voor een camper, elektra en 2 personen.
Mini camping/CP
Zwembad met 6-banen en rondom ligstoelen met parasol en toiletten en douches van hotel mag je gebruiken
Betalen konden we er met een MasterCard pas.
Maar met euro's contant had geloof ik ook wel gekund.

Als we weer eens in Albanië zijn zal dit onze overnachtingsplek zijn, zo goed is het ons bevallen.

Hieronder website met adres info enz.

https://www.booking.com/hotel/al/nord-p ... type=total

Volgende middag, na gezwommen te hebben, een cappuccino en espresso en weer een bord meloen met perzik als service, zijn we verder gegaan naar Montenegro.

Nu staan we op al een paar dagen op de kleine camping (Miami.. Camping Montenegro) aan het strand te zuiden van Ulcinj.
groet,
Iwan

VW T4, MB Sprinter 311, Hymmer Tramp 664SL
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door Jan en Simonne »

Fijn, dank u wel!
Dat gaat in mijn archiefje. :thumbup:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door Jan en Simonne »

Ik ben al lekker bezig met uitzoeken.
Onze reisgenoten hebben zich helaas af moeten melden, dus we gaan in ons eentje.
Op weg naar Griekenland komen we vlak langs Venetië, te mooi om links (eigenlijk rechts) te laten liggen, dus daar trekken we even tijd voor uit.

Maar nu lees ik op het reisverslag van Thole en Everdien (waarvoor dank!) iets, waar ik nog niet bij stil heb gestaan: T-Mobile werkt niet in niet EU-landen.
En aangezien dat (voor ons) een must is, is de vraag nu: wat is de snelste weg naar Griekenland?
De tolwegen (ook al zijn die wel een heel eind omrijden) of de weg langs de kust?
Ik heb gelezen (geen idee meer waar), dat de kustweg redelijk te rijden is, en in Albanië ook al een goed geasfalteerde "snel"weg is, is dat zo?
Wij zijn geen enorme kilometervreters.
Als het zou moeten (maar liever niet) doen we wel een kilometer of 400-500 over een tolweg.
Maar dan zijn we het wel zat.

Kortom: wat is de snelste manier om over land naar Griekenland te rijden?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door thole »

Maar nu lees ik op het reisverslag van Thole en Everdien (waarvoor dank!) iets, waar ik nog niet bij stil heb gestaan: T-Mobile werkt niet in niet EU-landen.
Hoi Simonne en Jan,
In ons geval gaat het om Vodafone, hoe het met T-Mobile zit weet ik niet (jullie w.s. wel :lol: :cheers: )
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door Jan en Simonne »

Dat heb ik, onmiddellijk na het lezen van jullie verslag, opgezocht.
Ook wij hebben geen dekking in niet EU-landen.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door thole »

Gelukkig komen jullie daar op tijd achter.
We kregen wel sms'jes van Vodafone waarin het vermeld stond, maar omdat je die elke keer krijgt als je een landsgrens overschrijdt , hebben we helaas daar niet naar gekeken. :bang:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door Jan en Simonne »

Ik ben je wel een wijntje schuldig.
Of een bakkie ergens.... :D
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door Jan en Simonne »

Wie weet er iets over de situatie in Genua, van de brug?
Er zal wel een omleiding aangegeven zijn, dwars door de stad?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Odyssee
Berichten: 163
Lid geworden op: do 20 nov 2008, 23:15
Locatie: Apeldoorn

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door Odyssee »

Hallo Jan en Simonne,

In oktober zijn we vanuit Griekenland via Italië teruggekomen, langs de kust, via Genua (11 oktober).
In Genua zijn we doorgereden tot de beruchte brug. Daar werden we omgeleid via de haven. Dat wil zeggen dat we ons hebben laten leiden door de TomTom. Zodra je van de TomTom route afwijkt wordt er een alternatief gezocht. Die "omleiding" was razend druk, maar na zo'n vijftien minuten zaten we weer op de kustweg. Met dank aan de TomTom en een beetje mazzel met de goede rijbanen. Een beetje vanuit het idee van "wij zijn groot en zij zijn klein".

Zie eventueel ons reisverslag op wobbie-en-wim.jouwweb.nl (Griekenland 2018).

Groet, Wim
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door Jan en Simonne »

Dankjewel Wim. :thumbup:
Goed om te weten.
We zijn voorbereid nu en ach, we zeggen hier: "we kunnen met de camper rijden in Marrakesh, dus we kunnen overal rijden". :lol:

Edit: ik heb al even gekeken, er is een camperplaats 40 kilometer voor Genua, dus als we daar op zaterdagavond aankomen en zondag vroeg gaan rijden, is het nog niet zo druk, denk ik.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door juanv »

Marrakech is wel véél rustiger dan zuid Italie hoor ! Gekker dan daar heb ik het nog nergens ter wereld meegemaakt.
Niet in Europa niet in Afrika , niet in de US en niet in Zuid Amerika, Zuid Italie is de absolute kampioen , al het is dan wel een zeer bedenkelijke titel :crazy: :crazy: :crazy:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Plaats reactie